Dag dames, Hier ook een decembermama die toch erg graag bij jullie wil blijven! Hihi, Hier kennen we elkaar tenslotte al he. Heb net in het oude topic mijn verhaal al gedaan, maar kopieer het hier ook nog even voor jullie, weet niet zo goed wie waar leest?! Thx voor de lieve reacties, het doet me goed dat sommigen van jullie me begrijpen! Het is best zwaar om je zo te voelen, moet ik zeggen, maar ik zal me erbij neer moeten leggen. Dat is waarschijnlijk beter dan me verzetten. Mijn mannetje wordt gelukkig wel zekerder, en straalt daardoor rust uit. Hierdoor voel ik me wel lekkerder Vandaag was de kraamhulp voor het laatst, heb wel een traantje gelaten. Nu moet ik het ineens allemaal alleen doen! Al vind ik het ook wel weer lekker dat we nu met zijn 3tjes zijn. Mijn man is de komende week nog lekker vrij, dus het echt alleen zijn met Elena duurt nog even en volgens mij is dat wel goed. Lichamelijk gaat het erg goed, ik ben de kilotjes alweer kwijt! Zelf al 1 kg meer! Dat is ook niet zo raar, want Elena weegt vandaag (dag 8) al 300 gr meer dan haar geboortegewicht!!! Ik had nog een vraagje aan de dames die BV geven (al weten die van FV het misschien ook wel). Ik kolf nu af en toe af (vandaag eerste keer), zodat ik straks als ik ff weg wil en iemand past op ook gewoon BV in de fles kan geven of dat ik dat kan meenemen als we op pad gaan. Hebben jullie tips over hoe ik dat kan opwarmen ergens anders? Nemen jullie dan zo'n flesverwarmer mee, of heb je iets waar je de al thuis opgewarmde melk in kan bewaren, of.... Nou ja, hoe doen jullie dat. Kus
in bad met marie, ik nam in een thermosfles kokend water mee, flesje bv en een bakje waar water in kon. Als je dingen wil weten over bv is bv.com een goede site met veel info
Voor het eerst alleen zijn met de kleine............hier heeft mn mannetje morgen voor het eerst sinds de geboorte van Sophie 24 uurs dienst. Hij vertrekt dus morgen om 07.30 uur naar werk en ik zie m pas weer donderdagochtend!! Moet dus in mn eentje sophie, mezelf, de 2 katten en de hond verzorgen! Daarnaast komt ook nog de schoonmaakster dus moet ik vluchten van etage naar etage in mn eigen huis 's middags. Kijk er nu al tegenop........................ Vooral tegen het uitlaten van de hond (die nog steeds aan de lijn wil trekken) met Sophie bij me. Wish me luck!!! Amore, wij gebruiken hier ook een thermoskan. Werkt perfect! Volgens mij mag je bv niet opwarmen maar mocht dat wel een keer kunnen, dan zijn er flessenverwarmers die je in de auto kan aansluiten op de sigarettenaansteker. Ik neem dus standaard mn flessenverwarmer mee, met wat water in de thermoskan. Erg handig!! Het makkelijkst vind ik het nog altijd om mn tripjes zo in te plannen dat ik thuis kan voeden maar ja, dat kan helaas niet altijd. Ladies, ik ga richting bed! Oh ja, vandaag bij cb langsgeweest. Sophie is super gegroeid. 3.5 cm sinds haar geboorte en ruim 500 gram sinds donderdag 12 dgn geleden. Alleen haar naveltje geneest niet helemaal oke dus daar is nu iets van zilvernitraat opgesmeerd. Dat moet voorkomen dat er wild vlees gaat groeien en het goed zal genezen. Tav de slaapproblemen hadden ze nog even geen advies. Volgens de arts komt het wrs toch nog door darmkrampjes die door de Solgar en Infacol wel zijn verminderd, maar nog steeds aanwezig zijn... Die piek ligt trouwens bij 6 wkn, daarna zou het beter moeten gaan met de krampjes. Wel fijn om te weten, toch meiden? Slaap lekker!!
@Susan en red je het een beetje alleen? @thermoskan en bakje, waar hebben jullie die gekocht? Goeie tips zijn welkom! Meiden die bv geven, vinden jullie dat soms ook zwaar? Ik merk dat ik het best *** vind af en toe met aanleggen enzo. Vooral alleen. @hier net met z'n drietjes naar buiten geweest. Ik moest m'n 2e prik halen bij de HA. Heerlijk om buiten te zijn met die kleine. Eigenlijk gaat het best gord hier vandaag, ondanks dat ze soms wat meer gaat huilen.. We wennen er langzaam aan
Ik heb gisteren een lactatiekundige thuis gehad omdat de bv zelfs met tepelhoedje zeer ging doen. We hebben tips gekregen en ze heeft meegekeken hoe het aanleggen ging. Vanmorgen dus dat zelf zonder hulp gedaan, maar dat is nog lastig hoor (heb natuurlijk 5 weken op andere manier aangelegd en tepelhoedje is ook heel anders dan de echte tepel). Nu hopen dat het goed gaat en Rosanne de techniek ook snel onder de knie krijgt. Verder van de week een bv dip gehad (denk door de mex griepprik) maar dat is nu ook weer op pijl. Gisteren ging Rosanne om 9 uur slapen, heb haar om kwart over 5 maar wakker gemaakt en daarna werd ze om kwart over 9 wakker... ze doet het dus lekker....
bv is echt ff moeilijk de eerste weken, je krijgt vanzelf handigheid erin. Bij ilse ook de eerste 4-5 weken moeite gehad met productie, goede houding vinden enz. gaat echt makkelijker worden. Zit nu met esmee al gewoon bij de hema te voeden, je krijgt gewoon handigheid erin. amore geef je niet zelf bv dan onderweg, handiger dan meenemen
Tsja daar voel ik me dus niet echt prettig bij. Ik geef in het openbaar gewoon liever de fles. Daarom ben ik ook begonnen met kolven, voor een voorraadje. Het maakt het allemaal wel wat ingewikkelder, das waar.. Maar goed, nog een paar weekjes (ik stop wanneer ik weer ga werken) en dan is het voorbij Kstuur morgen m'n ventje nog wel ff naar de Hema voor wat truitjes. Is toch wel makkelijker dan normale tshirts... Ik ga nu ff lekker slapen, vanmiddag komt het CB. Ben benieuwd..
ok, kan me voorstellen, eerste keer in openbaar voeden vond ik toen moeilijk. Ik wilde bij ilse max 3mnd bv geven maar dat werden er 7 hihi, kon geen afscheid ervan nemen. Heb er nu maling aan wat andere denken en moet zeggen dat ik heel vaak de opmerking wat slaapt ze lekker heb gekregen terwijl ik aan het voeden was, mensen zien het niet eens, heb ook veel bv shirts, hm heeft ze ook, dan zie je dus echt niets. Maar ik heb zelf een avent fles, een gewone thermosfles van de hema en een grote theebeker, hier warm ik de melk dan in op. Meestal hoeft het niet zo warm, meeste kinderen drinken bv melk ook gewoon koud op, wie weet jouw uk ook. En een voorraadje is dan idd handig.
Amore, ik heb de schoonmaakster afgebeld, voor mn eigen rust Het is nu dus goed te doen gelukkig... Moest toch echt even aan mezelf denken vond ik. Nu komt ze a.s. vrijdag Bv (toen ik het probeerde) vond ik ook echt heel moeilijk, de theorie lijkt 'eenvoudig' maar om het dan in het echie te doen.... pfffff! Echt petje af voor iedereen die doorzet. Zag vannacht op het forum iemand die al ruim 1 jr lang bv geeft! Ongelooflijk zeg....... Trouwens, vannacht heeft Sophie eindelijk de hele nacht in haar bedje geslapen!!! We waren helemaal verbaasd en blij! Maar ja, ik zit al zo in een ritme dat ik dus wakker heb gelegen tot haar nachtfles. Kon pas slapen na 3-en
Hee meiden, Ff bericht van mij. Had eigenlijk ook ff een vraagje.. En misschien beetje advies? Weten jullie hoe lang kraamtranen duren? Heb nog steeds erg last van traantjes elke keer en dan kan iknie echt zeggen hoe het komt.. Ben wel erg onzeker als Jayden huilt en als hij nie wil slapen.. Weet nie goed wat er dan is en wat ik dan moet doen, omdat je zoveel verschillende adviezen hoort over wel of niet door laten huilen en hoe lang. Heel veel zeggen ook dat als je hem er wel uit haalt dat ze dan nie meer weten of het dag en nacht is en dat ze dan teveel prikkels krijgen.. Weet het echt ff nie meer soms! Ik ben vanaaf voor het eerst alleen. Best lastig allemaal vind ik. Komt ook nog bij dat ik een vader of moeder mis.. (vader overleden en moeder geen contact meer mee) Hebben jullie misschien advies? Of gaat het bij jullie allemaal lekker? Liefs
Loontje, zie een eerder bericht van mij in dit topic of die andere, dat weet ik niet meer! Maar hier precies hetzelfde. Ik voel geen moedergevoel, hou ik wel genoeg van der. Ik ben soms nog zo moe dat ik haar niet wil en kan troosten en dan lig ik daar weer een uur over te huilen ipv te slapen. Dus herken het helemaal. Kweet ook nog niet zo goed wat ik eraan moet doen, hoop dat het vanzelf over gaat! Succes vanaaf en een dikke knuf!
loontje er staat geen "tijd" voor kraamtranen. Weet wel dat ze best nog ff kunnen aanhouden, hoort erbij meid, denk wel aan jezelf ook he. Daarnaast kan ik je wel advies geven over wat je wel of niet moet doen maar mijn ervaring is dat je het beste naar je eigen gevoel kunt luisteren. Ik jankte liever een uur met een huilend meisje op mijn schoot ipv een huilend meisje alleen in haar bed. Die ukkies huilen nou eenmaal en dat wordt vanzelf minder. Ik voelde me wel het beste als ik deed waar ik achter stond en ben van mening dat die ukkies nog niet verwend kunnen worden. Ook nu slaapt ilse soms tussen ons in, ik vind het niet erg. Dus meid doe waar je je goed bij voelt en laat de tranen lekker stromen, die ben je maar vast kwijt dan.
Loontje, ik heb geen idee hoelang kraamtranen duren. Heb er zelf niet zoveel last van gehad maar het verschilt natuurlijk per persoon denk ik. En iedereen is onzeker over het mama-zijn. Het is ook jouw eerste? Hier ook nl en je weet idd niet of je het goed doet. Kleintjes huilen helaas omdat dat de enige manier is om zichzelf te uiten. Als je alles langs bent gegaan (vieze luier, eten, temperatuur) en ze huilen nog, zou ik de kleine lekker wat aandacht geven. Hier helpt de pink in de mond vaak en dan komt ze wat meer tot rust. Als ze last hebben van krampjes helpt eigenlijk nix hoor (tenminste hier niet ) en kan je ze alleen troosten... Het blijft lastig natuurlijk omdat overal van die tegengestelde 'regeltjes' staan maar weet je wat het is, het is jullie kindje. Probeer je gevoel te volgen want meer dan dat kan je niet doen! Ik heb ook wel ns wanhopig van ellende mezelf verstopt onder de dekens omdat ik Sophie's gehuil niet meer kon aanhoren dus heel herkenbaar hoor En over het hoelang laten huilen... wij hebben haar wel ns zeker een uur laten huilen en dan werd ze zelfs bijna hysterisch! Nu laten we haar max 15 min huilen want ze zal zich na die tijd toch niet kunnen troosten. Net als Debie vind ik ook dat je kleintjes niet teveel kan verwennen. Amore, wat ontzettend naar dat je dat gevoel hebt, of nou ja, juist niet het gevoel eigenlijk. Ik weet niet of het vanzelf overgaat eigenlijk. Huilt Elena veel of heeft ze veel aandacht nodig? Ik kan me voorstellen dat het dan vies tegenvalt! Vaak stel je je er vooraf zoveel van voor maar het is helaas niet altijd een roze wolk. Ik heb een paar mnd geleden in een ander topic gelezen dat iemand dat gevoel ook had. Die heeft uiteindelijk 'hulp' gezocht bij de huisarts. Niet dat jij dat moet doen hoor, maar wees je ervan bewust dat het niet vreemd is om hulp te zoeken, waar dan ook. Amore, dikke knuffel voor jou Loontje, het komt helemaal goed hoor vanavond! Ik heb er alle vertrouwen in!
ben ook zo happy, deze keer geen traan gelaten, heerlijk. Een tweede is zoveel makkelijker dan de eerste
Hee meiden, Na jullie berichtjes ben ik alweer aant huilen. Doet me wel super goed dat jullie het wel herkennen! Heb wel moedergevoel, maar ben bang dat ik het allemaal te goed wil doen.. Ik probeer nu ook wel ffies te laten huilen, maar ik kan er nog nie echt goed tegen. Meestal als hij tegen mij aan ligt of in bed bij ons ligt gsst het idd wel goed, maar daar kan mannetje weer nie goed tegen. En ik wil ook dat hij goed slaapt, dus schuldgevoel, schuldgevoel, schuldgevoel... Ik ben er nu al wel achter dat opvoeden het moeilijkste gaat zijn wat ik ooit heb gedaan. Denk ook het mooiste, maar jee de liefde en het verantwoordelijkheidsgevoel wat je hebt... pfff... nie te geloven!! Meiden, ben echt blij dak hier nog ff advies kon vragen! Jullie hebben toch ervaring of zitten in hetzelfde 'schuitje'. Bedankt hiervoor! Dikke knuf van mij en amore jij ook succes!! Liefs