@Lafo; Heehee, .. Zet je ongesteldheid nu echt door. Nou, wel fijn hoor! Weet je toch dat alles nog 'werkt' E en kokkeldoekje is inderdaad een tutdoekje/knuffellapje. Wat goed dat Britt vanzelf in slaap is gevallen. Knap hoor, dat je haar heb laten huilen. Ze hebben het inderdaad snel door hé, .. en verwennen, gaat erg gemakkelijk hé! Wat sneu dat Amy weer moest overgeven, zit toch nog niet helemaal lekker bij dat lieverdtje. Tís zonde! @Loontje; Kijk eens aan, wat fijn zeg.. Dat Jayden lekker ligt te slapen. Wie weet heeft hij het door?, dat slapen soms best lekker/goed is.. haha! Wel een slim idee hoor, iets bestelling in de aanbieding om te kijken hoe het valt. Daarna kun je dan los gaan.. hihi! Nice nice! @Mila; Fijn zeg, dat Jenna het een beetje door begint te krijgen. Zolang je het vol blijft houden, komt dat helemaal goed hoor. Nog even en ze weet niet beter. Door de duidelijkheid, vind ze natuurlijk ook rust. Je zit op na-gym? haha! Werken aan de buikspieren.. oeee! Ja, hier moet dat ook gebeuren. Ik was er aan begonnen, maar lastig vol te houden! hihi. Hier is het ook rot-weer! Bahh! Ik moest er helaas door, ik moest persee vandaag iets wegbrengen. Man-lief had de auto mee. Dus, toen .. Door de regen!, samen met Zinzi, want die laat ik natuurlijk niet alleen. Ach, we hebben het overleefd. @Brenda; Ja, inderdaad erg leuk .. 3meissies met het zelfde jurkje. Gaan we allemaal een foto van maken! Jeetje, wat heftig zeg, .. De zelfmoord van je schoomoeder. Zo jong was je mannetje nog .. Erg heftig! Heel logische dat hij het op de mooiste momenten moeilijk mee heeft. Gelukkig heeft hij jou en Nora'tje. Jullie zijn vast en zeker alles voor hem. Errrrrg prettig, dat je jeuk wat minder word. Succes met bloedprikken (is niet mijn hobby.) Ah, Was Nora zo aan het dromen. Wat schattig! Succes morgen met het wennen van Nora, gaat vast goed komen! Wij hoeven niks mee te geven. Ze hebben op het dagverblijf Frisovoeding & pampers luiers. @Susan; Mmmm, nog niks gehoord van je schoonmoeder .. Best spannend dan! nogmaals DAPPER hoor, dat je het hebt gedaan. Ik ben erg benieuwd naar haar reactie. Balen zeg, nog een week langer wachter op jullie auto. Je hebt groot gelijk hoor, je hebt die 140 wel moeten betalen? maar je hebt er niet in gereden. Gossie, nog geen echte zekerheid over het app. Maar jullie gaan er wel uitkomen denk ik, het bedrag scheeld niet veel van elkaar. Even afwachten maar.. zit niks anders op! Leuk, dat Sophie het naar haar zin heeft in de schommel. Ze groeien hard he, onze baby'tjes.. Naja, het baby baby is er gewoon alweer beetje af he? Gaat soms echt TE hard! @All; He lady's Hier geen echte bijzonderheden. Zinzi sliep vanmorgen om 08.00 nog, dus maar wakker gemaakt. Om 08.15 haar fles gegeven, daarna terug naar bedje, .. om 12.00 sliep ze nog.. Dus maar weer wakker gemaakt! haha. Slaapkoppie. Ze heeft vanmiddag nog half uurtje naast me op de bank geslapen, en ze slaapt nu van 16.00. Met mij gaat het ook wel goed. Wel weer last van hoofdpijn (zal weer eens niet! grr!) maar verder gaat het prima. Ik ga aardappels schillen, jeej .. me favoriete hobby! (niet!) We gaan lekker aardappels, verse worteltjes, visquisine (vis uit de oven) en vissticks eten, mannetjelief lust de vis uit de oven namelijk niet. Wij betalen trouwens 6,47 voor het kdv, eigelijk meer, maar omdat ik voor de stichting werk, krijg ik wel 10% korting! Vanavond lekker languit op de bank, voor de televisie. Eetsmakkelijk & Fijne avond meiden! Liefs! Knuffels voor jullie prins&prinsesjes!
Hee meiden, hier is het vandaag weer heel anders gegaan dan anders Vanochtend heeft hij de hele ochtend geslapen, dus kon ik ff goed door het huis heen. Toen hij tussen de middag wakker werd heeft hij nog wel ff gehuild en daarna viel hij bij mij weer in slaap. Wel met enorme zuigbehoefte! Na de fles hebben we ff gekeuvelt en daarna in de box. Dat vond hij niet zo heel erg leuk, dus niet lang volgehouden. TOen de kraamvisite kwam toen was hij ook wel aardig rustig. Is ook weer ffies in slaap gevallen toen en einde van de dag werd hij een beetje huilerig, maar dat kan ook door de honger geweest zijn, want toen kreeg hij alweer bijna zijn flesje. Na de fles gaat hij dan normaal glijk naar boven en dan slaapt hij ook, maar nu dus niet.. Da was de eerste keer dat hij nie glijk sliep. Dus weer ff opgehaald en toen heeft hij lekker ff bij mama gelegen en is in slaap gevallen. Heb hem net weggebracht naar boven. Ik weet nu ook nog nie zeker of ik morgen wel naar cb ga. Ik moet sowieso dinsdag en ik denk toch dat dit echt wel met regelmaat en vermoeidheid te maken heeft.Misschien ook wel met een sprongetje, das toch ook rond deze tijd? Kan dinsdag ook wel ff vragen wat ik wil vragen. Mooie fotoos hoor Manonn en Brenda!!! Liefs
Hey dames! Poepoe, daar ben ik weer! Wat hebben jullie veel gekletst! Vinden jullie het goed als ik nu weer inspring? Want als je dan ff niet meer bij bent gebleven is het wel heel veel! @rust/regelmaat Dat hebben wij hier vanaf het begin gedaan, alles in een volgorde, en volgens mij heeft Elena daar veel aan. Geen idee of ze daarom weinig huilt, maar ach, kwaad kan het zeker niet! Wel is ze hier vaak een uur voor "voedingstijd" wakker, waardoor de volgorde nu vaak is: spelen - eten - verschonen - eten - spelen (niet altijd omdat ze na een fles in slaap valt) - slapen. Ach ik vind het prima. @hier Hier ging alles goed gisteren, bedankt voor de felicitaties! Elena sliep heerlijk overal doorheen, voor het laatst in haar wiegje bij ons op de kamer. Ze ligt nu in haar eigen bedje.. Ben zo benieuwd Ik hoop dat ze ook daar lekker gaat slapen. Mama vind het wel even moeilijk, maar het hoort erbij he! Nou dames, fijne avond. Liefs!
@Amore; Lekker hoor, dat Elena overal doorheen heeft geslapen. Eerste keer in eigen kamertje, .. dat zal wel even wennen wezen. Zinzi heeft alleen de eerste dag bij ons geslapen, tweede dag nog paar uur en derde dag is ze naar haar eigen kamertje gegaan. Ging prima hoor! Komt Elena vast en zeker ook goed. Wat is ze schattig meissie zeg, echt een moppie! Ik heb nog niet zoveel foto's van haar gezien! @Loontje; Nou, ging vanmorgen dus goed. Lekker hoor! Hij went er wel aan, stappie voor stappie! Vanmiddag had hij misschien inderdaad wel honger.. Ik zou gewoon dinsdag naar het CB'tje gaan hoor, is ook nog maar een paar dagen. Of je moet morgen toch ineens wel graag willen. Je moet doen waar je jezelf goed bij voeld. Een sprongentje, mja? Dat zou kunnen. Ik snap die sprongentjes eigelijk niet zo. Ik ben wel lid van de sprongentjes-mail. Misschien ook een idee? Uhmm, weet niet meer precies hoe ik me heb aangemeld, in iedergeval ergens op; Oei! Ik groei. @Alle meiden; Ah, zo lieff .. Zinzi ligt hier bij haar pappa. Ze ligt continu te lachen! Owh.. haar ogen vallen nu dicht! Ze heeft nog heerlijk geslapen tot 19.00. Om 19.15 flessie gehad. Ze slaapt best veel vandaag. Ach, zal ze wel nodig hebben dan zeker! Prettige avond meiden! Liefs!!
Manonn wat ben ik jaloers op Zinzi's slaappatroon, het is hier weer drama vandaag en heb haar echt laten huilen, maar niks is leuk, box niet, wipper niet, bij mama niet alleen de schommel is eventjes leuk. Schattige foto's Brenda en Manonn, zo leuk die baby spam. Amore ahhh wat een scheetje Elena idd nog niet vaak voorbij zien komen! Slaapt ze voor het eerst in haar eigen kamertje, spannend! Hier nog altijd naast mama, maar binnenkort moeten we daar maar eens mee gaan stoppen idd. Susan jammer zeg nog geen reactie van je schoonloeder, was benieuwd! Koken ze die flesjes daar uit op jouw kdv, ideaal zeg, nou ik kreeg 'm laatst mee en hij was zelfs nog helemaal vies dat flesje, dus goed omspoelen was ook al te veel moeite.... Luieruitslag, hoor ik wel vaker dat het kan komen door het kdv, misschien toch minder secuur dan dat jij bent. Goed insmeren met sudocreme of nog beter bepanthem. Wat ik dus al vertelde aan Manonn hier weer een dag vol gehuil, pfffff je word er soms echt gek van maar ja wat kan je er aan doen als je alles al doet. Had ergens gelezen dat als je baby meer dan 3 uur huilt per dag het een huilbaby is nou dan mogen we Britt in die categorie stoppen, want dat red ze makkelijk. Dacht gister echt het lek boven te hebben.... Morgen laatste wenochtend voor Britt en Amy moet ook morgen naar het kdv, ze zitten in dezelfde groep dus ben benieuwd hoe dat gaat, er was geen andere plek dus dan maar zo. Dan Britt ophalen en naar een forumvriendinnetje in Soesterberg op visite! Dus druk dagje morgen!
@Lafo; Balen meid, dat het vandaag niet echt 'lekker' ging. Ze had misschien gewoon haar daggie even niet? Ja, 3uur op een dag, dan mag het een huilbaby 'genoemd' worden? Ik heb een huilbaby gehad op het kdv, .. nou die huilde wel het dubbele op een dag. Het is vast erg vermoeiend voor jullie. Heb je wel eens aan een osteopaat gedacht? Wie weet kan die wat voor Britt betekenen? Ik weet het ook niet hoor. Een vriendin van me had ook een meisje wat eerst erg veel huilde, is keertje naar zo iemand geweest, had ineens een ander kindje. Daarom dacht ik daar aan. Hopen dat ze vanacht lekker wil slapen, en dat pap en mam ook een goede nachtrust hebben! Succes met het wennen. Wel leuk toch, dat ze op de zelfde groep zitten? Veel plezier met de visite morgen. @Susan; Meis, Al mail terug gehad? Was erg benieuwd, dacht kom even snel koekeloeren op het forum... @Allemaal; Zinzi ligt lekker te knorren hoor! Heerlijk in dromenland. Wij kijken Dubbeltje op zijn kant. Gossie, hoe mensen wel niet in de problemen kunnen zitten hé. Die man moet steeds huilen, vind ik zo sneu! Ik heb er zo een hekel aan, huilende mannen. haha! Straks naar Derek, the gost whisper kijken. Kijk ik graag naar! Toedeloe maar weer! Knuffels!
@Lafo; Ik heb eens beetje gesnuffeld op internet. Geen idee of je er iets aan hebt hoor, lees het maar eens. Oorzaken van een huilbaby; - Er zijn verschillende oorzaken waarom een kind een huilbaby is. Het kan in zijn karakter zitten. Er zijn baby's die erg gevoelig zijn en op alle prikkels heftig reageren. Sommige baby's kunnen al die verschillende prikkels niet aan en blijven er door huilen. - Er zijn ook verschillende lichamelijke oorzaken. Er zijn kindjes waar bij er iets met de bevalling misgaat. Een kindje kan bijvoorbeeld zijn sleutelbeentje breken. Soms wordt het niet opgemerkt en heeft de baby constant pijn. Ook kan een huilbaby voedingsproblemen hebben. Veel spugen of juist pijnlijke krampen kan een baby aan het huilen maken. Soms werken de darmpjes niet goed waardoor het eten niet goed wordt verwerkt. Of de kleine is ergens allergisch voor. - Er is ook nog een verband te zien met kinderen die te vroeg geboren zijn. Deze kindjes zijn gevoeliger dan voldragen babies. Ook zijn ze lichamelijk minder sterk. Hierdoor is er een grotere kans dat een te vroeg geboren kindje een huilbaby wordt. Wat kan je er tegen doen? Zoek ten eerste hulp, Als er een lichamelijke oorzaak is, moet die zo snel mogelijk gevonden worden. Probeer verder te kijken wat goed is voor je kind en waar hij op reageert. Je kan als ouder proberen om je kind babymassage te geven, maar anderen kinderen kunnen hierdoor juist meer overprikkeld worden. Ook worden huilbaby's soms ingebakend om ze een veilig gevoel te geven, maar andere kinderen voelen zich hierdoor weer opgesloten. Je kent als ouder je kind het beste. Probeer zoveel mogelijk vast te houden aan een vast ritme zodat de kleine niet teveel prikkels krijgt. De meeste huilbaby's willen het liefst zo dicht mogelijk bij hun ouders zijn, dus houd je kindje bij je. Wissel het met elkaar af en als het echt niet meer gaat, schakel dan de hulp in van bijvoorbeeld familieleden. Soms wordt er in boekjes voorgeschreven dat je de baby maar moet laten huilen, maar huilbaby's raken hier juist meer van overstuur. Je hebt er niets aan als je nu met een huilbaby rondloopt, maar uiteindelijk gaat het over. Bij de meeste baby's worden het huilen na een half jaar tot een jaar steeds minder. En onthoud, je baby huilt niet om jou dwars te zitten maar omdat er meestal echt iets is. Dit stond er ook nog bij, hier herkennen jullie jezelf vast heel goed in meis. De ouders? Als ouder van een huilbaby kan je aan onder doorgaan, zeker als je kindje maar blijft huilen.Je wordt gestresst omdat je niet weet wat er aan de hand is en het is verschrikkelijk om je kleintje zo overstuur te zien. Vaak krijg je ook een chronisch slaaptekort omdat je afhankelijk bent van de uurtjes die je kind slaapt als hij uiteindelijk uitgeput in slaap valt. Je gaat zelf naar oorzaken zoeken, maar je weet eigenlijk niet wat er aan de hand kan zijn. En je kan als ouder aan jezelf gaan twijfelen of je een slechte ouder bent. Dit is de site: http://www.leerwiki.nl/Wat_is_een_Huilbaby Liefsss!
@Lafo: verschrikkelijk is het he dat je alles al doet om je kindje te troosten, maar het lukt gwoon nie!! ALs ze zoveel huilt is misschien een ostheopaat idd een idee. Daar hoor ik ook veel goede verhalen over! Het zit je nie echt mee meid! Knuffel van hier!! @Manonn: Die mail dat kan ik wel eens op gaan zoeken ja! Heb ook nie zoveel verstand er van, maar las ergens dat het rond de 8 weken ook was. Je probeerd toch een oorzaak te vinden he.. Kan ook wel wat anders zijn hoor. Weet het ook nie! Leuk dat Zinzi zo lief bij papa ligt te lachen! Heerlijk he zoon tevreden meissie! Ik kijk ook altijd dubbeltje op zn kant ja. Vreselijk hoe ver mensen kunnen gaan he! Huilende mannen kan ik ook nie tegen hoor! Kan ik zo mee huilen @Amore: Ik heb ook ongeveer wel zoon ritme(althans dat probeer ik) Het slapen lukt nie altijd. Denk toch dak zoon inbakerdoek haal. Ga morgen nog ff kijken bij de prenatal, misschien voor zoon schommel. Fijn dat Elena overal doorheen heeft geslapen! Liefs
@Loontje; Klopt. 8weken na de uitgerekende datum. Daar kreeg ik een mail over, maar eerlijk gezegt snap ik weinig van 'sprongentjes'. Ik had daar voorheen nog nooit van gehoord? En ik werk met baby's... Vind ik toch wel een tikkeltje vreemd. haha! Weltrusten meiss! Liefs!
Manon, wat een goed idee voor Lafo, die osteopaat! Heb daar ook goede verhalen over gehoord!! Wie weet helpt dat, Lafo?! Is toch nix om zo nog tijden door te gaan? Loontje, die schommel is echt leuk hoor! Tenminste, Sophie vindt m leuk en dus mama ook! Valt ze ook van in slaap dus helemaal prima! Oh ja, Sophie vindt voorlezen ook erg leuk! Ik vind die sprongetjes ook maar typisch hoor!!! Weet nou niet precies wanneer een sprongetje is en wat voor extra's ze daarna kan.......maar ja, misschien valt het bij andere kindjes meer op?! Manon, leuk hoor als je kleine meid lekker bij papa ligt!! Kan je toch ook helemaal verliefd op worden, dat beeld samen?? Amore, Sophie slaapt ook al, sinds ze in haar eigen bedje wil slapen, in haar eigen kamer. Dat is vanaf een week of 5. Ging prima!!! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat vannacht. Vanavond weer heerlijk gevolleybald! Echt fijn om weer normaal te sporten zeg!! Waren we net bezig, hoorde mn tel, dacht dat het mijn vader wel zou zijn over mn auto maar zag later dat het een 06 nummer was dat ik niet kende! Ook nix ingesproken en baal dan dat ik niet weet wie dat was............... Van schoonmoeder nix gehoord!!! Nou, vind het echt vreemd hoor!! Wat moet ik nou als ik helemaal nix hoor van dr?? IK ga haar vast binnenkort weer een keer zien vrees ik....... Moet ik er dan op terugkomen, kijken hoe zij tegen mij doet? Ik weet t nu niet meer hoor! Vind dit eigenlijk erger dan een vervelende reactie terugkrijgen; daar kan je nog wat mee!! Nou ja, miss komt ze morgen met iets en moest ze er eerst over nadenken??? Ik ga hondje uitlaten en dan naar bed. Morgen weer werken. Voor het eerst een hele dag dus starten om 09.00 uur. Vroeg opstaan dus!!! Meiden, hopelijk schrijven jullie morgen overdag niet teveel. Wil het wel een beetje bij kunnen houden!!
Goedemorgen meiden, Stijn wilde na voeding van half zes uur niet direct terug zijn bed in, mee naar beneden. Ook leuk voor papa die dan opstaat. Maar zodra papa de deur uit was, vielen zijn ogen dicht... Ik hang er tussenin, duik ik er nog even in of blijf ik lekker op, kan ik wel even flink wat werk in huis verzetten. Of op de bank gaan hangen, heb 'wie is de mol' gisteren opgenomen... Gisterenavond samen met Stijn in bad geweest, hij vond het geweldig, viel nadien tijdens de 1900 voeding als een blok in slaap. Hij kwam dus vannacht ook redelijk op tijd 130. Maar ik heb nog wel een mooi voorraadje kunnen kolfen 100 cc rond tienen. Zaterdag ga ik alleen naar een verjaardag van mijn vriendinnetje. Moet mannetje natuurlijk wel voldoende in de koesling hebben staan. Er ligt ook al 2x 150 cc in de vriezer, dus komt wel goed! @ mila. meende dat jij het vroeg. Nee ga niet afbouwen, blijf borstvoeding geven als ik ga werken. Hoop dat het voldoende blijft, houd namelijk nu niet over. Wil graag zeker zes maand borstvoeding geven. Ook omdat ik zo geniet van onze momenten samen... @ susan. Jammer dat je niets van je schoonmoeder hebt gehoord, dat zal wat zijn inderdaad als ze niet reageert voor je haar onder ogen moet komen... Jammer dat je auto nog niet klaar is, goed dat je een claim neerlegt bij de monteur! Spannend, word het appartement nu eindelijk verkocht? @ lafo. het zit je niet mee met Britt. Goed idee van Manon, baad het niet dan schaad het niet toch. Ik heb gisteren toevallig ook geprobeerd een afspraak voor Stijn te maken. (telefonisch niet bereikbaar, dus gemaild, nog geen reactie) Is geen huilbaby, maar kan soms zo krijzen en zich overstrekken. En omdat hij met de vacuum is verlost lijkt het mij wel goed om even te kijken of er ergens spanningen zitten... @ Loontje. Wat goed van Jayden, de hele ochtend slapen. Is je moedergevoel toch juist geweest. Oververmoeid. Inderdaad ic een sprongetje misschien. Ja ze zijn vaag, maar wel fijna ls kapstok te gebruiken. Vorige week kloptje het met Stijn, toen exact 8 wkn na uitgerekende datum. Maar ook deze week weer een paar dagen die je onder regelen kunt beschouwen... Hij is de laatste twee weken wel echt veel allerter geworden, kan ook veel verder kijken en dingen waarnemen. Zo mooi om te zien! @ Amore. Van harte gefeliciteerd met je mannetje. Fijn dat Elena er weining van heeft meegekregen of aan over heeft gehouden. Hoe is de nacht gegaan in haar eigen bed op haar eigen kamer? Grappig dat Elena haar eigen draai geeft aan regelmaat en ritme... Mooie foto, wat kijkt ze giga de lens in, prachtig! @ manon. Hoe is het met je hoofdpijn gegaan? Wat heb jij ook een mooie foto's van Zinzi. Hoe doe je dat, ze staat overal met een giga smile op. Lukt mij zelden tot nooit... Lekker dat Zinzi het zo goed doet! Handig dat je voor ons even bent gaan googlen. Tnx. Stijn huilt een dik uur tot kleine twee uur op een dag, niets te klagen, maar vind het zo vervelend als ik niet weet waarom hij huilt. Om het altijd maar op krampen en verwerken te gooien is ook zo iets. Waarom doen niet alle baby's dat dan... Heb wel het idee dat hij gevoelig is, reageert enorm op mijn stemmingen. @ kdv. Onze prijs is inclusief huggies, flesvoeding (merk?) en ook aventflesjes... Uurprijs 6,33 @ schommel. Stijn zijn bed schommelt, echt een uitkomst. En wil straks zo'n bouncher aan de deurpost, vanaf vier maanden. Mannetje heeft zo'n kracht in zijn benen. Gaat nu ook al soort van proberen te staan op mijn schoot of gisteren in bad... En ik hoef niet bang te zijn dat hij onder de dekens verdwijnt, eerder dat hij met zijn hooifd tussen de spijlen licht, hi hi @ die die ik ben vergeten, sorry. Dit is wat ik heb onthouden... @ all. vandaag druk dagje. Ik om half twaalf fysio. Heb giga last van mijn duimspier, waarom en hoe? Goede vraag. Dan langs mijn nichtje en haar twee dagen oudere dochter dan Stijn. Aansluitend mijn man ophalen op zijn werk. Direct Stijn showen. En tot slot eten bij mijn schoonouders... Spannend gaat Stijn dat allemaal waarderen? Jullie lezen het denk ik na het weekend. Zoals gezegd morgen ik alleen op pad. En zondag eerst verjaardag buiten de deur en 's middags kraambezoek thuis! Fijne dag en alvast een goed weekend. Liefs Lieve