Late november 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ringeding, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    Hallo forumvriendinnetjesJ
    HIer eindelijk weer terug vanuit Eindhoven. Heenreis vele sneeuwbuien gehad, maar terugreis kon ik mooi doorrijden. Niks gemerkt van gladheid, of ik ben er gewoon overheen gereden haha :S

Vanochend dus met nora naar CB geweest. Ze was weer goed gegroeid, volgt mooi de gemiddelde lijn, net iets erboven. Ze was nu 5850 gram en 62,5 cm. Dus kan wel kloppen dat maat 62 soms al te klein is en 68 beter past.
    Verder heeft nora last van een droge huid over haar hele lichaam nu. Was eerst ook alleen de wangetjes maar laatste paar dagen is het uitgebreid. Moet nu ook gaan smeren met vaseline en het liefste geen zwitsal producten meer gebruiken, maar liever neutral oid. Heb nu ook zarqa shampoo gekocht, schijnt beter te zijn bij berg ook. Aangezien ik alleen maar zwitsal had. Mijn man had als baby exceem en de kans is dan groot dat de droge huid exceemachtig wordt. Dus de zwitsal maar van de plank gegooid hahah.. Verder niet vaker dan 2keer per week in bad en dan balneum badolie eraan toevoegen, is extra vette olie.

Ook had ik bij nora het vermoeden dat ze last kreeg van verborgen reflux. Waarschijnlijk klopt dit. De laatste tijd komt (ondanks 6 schepjes JBPM) de voeding nog na 4 uur na de voeding omhoog zetten. Ze trekt dan een heel vies gezicht en slikt erg veel. Ze spuugt het niet uit maar slikt het weer door. De JBPM werkt dus niet genoeg, want het is wel pijnlijk voor nora als het zuur steeds omhoog komt, dus woensdag even naar HA toe met nora. Waarschijnlijk krijgt ze dan medicijnen voor de reflux.

Voorkeurshouding ook besproken, gaat ook al stuk beter, ze ligt elke nacht op het zijligkussen. Voor de zekerheid komt er donderdag nog wel een kinderfysio langs huis om te kijken of we nog meer kunnen doen.

En toen… de 2e prikjes!! Nou dat was gillen, zoo zielig!! Vorige keer had ze naderhand geen last van de prikjes, maar ze is nu erg suf en sloom en bij de kleinste beweging begon ze te huilen. Dus maar op bed gelegd en ze ligt nu te slapen.Hopelijk is het morgen weer beter.

Manon, hier op CB zeiden ze dat 5x180 cc best veel was voor nora, en dat terwijl nora de oudste is, nou kan het nog gekker. Ach blijf het gewoon geven. Vanaf 4 mnd adviseerde ze de laatste voeding eraf te halen, omdat nora nu al heel vast slaapt na de 4e fles. Toch nog paar weekjes wakker maken en dan maar een klein beetje geven.
    Vervelend dat jullie allemaal ziekjes zijn!! Hopelijk is het snel voorbij.

Susan, snap wel dat je mannetje het allemaal niet leuk vindt, maar hij moet het er toch een keer over hebben toch? Ik neem aan dat hij zijn SM binnenkort wel ziet..

Amore, inderdaad smeren met olie op de berg, maar kan lang duren, ben hier al 3 weken aan het smeren. Vooral op de ooievaarsbeet in de nek blijft het het ergste. Heeft Elena misschien last van een sprongetje?

Rianne, dus Lieke ook last van berg? Komt vaak voor he bij babietjes. Hier de pads van etos gebruikt, op zich werkt het goed, maar komt wel steeds weer terug. Nu na 3 weken nog geen verbetering. Heb nu Zarqa shampoo gekocht, gehoord dat Zarqa goed helpt bij berg. Vooral de haarlotion, maar die zag ik niet staan, dus eerst maar de shampoo gekocht. Morgen haal ik de haarlotion nog even.

Geloof dat ik nu op bijna alles wel gereageerd heb. Laatste stukje gtst nog even kijken, spannend!! Hihi

Liefs brenda en nora

2. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @Loontje;
    Wat lekker dat Jay een half uurtje langer heeft geslapen! Als hij nu elke ochtend een half uurtje langer slaapt..
    hihi! Errrg fijn voor mams dat ze wat langer kan slapen!

Was het een lief baby'tje van je vriendin? Zal vast een heel verschil wezen. Dan zie je hoe hard het gaat hé.
    (Owh, echt te hard!)

Ze kunnen er gauw last van hebben hoor, één veranderen en ze kunnen van slag raken.
    Slapen, dan kan zeker een oorzaak zijn.

Wat heerlijk om horen, dat het zo'n schatje is!

Leuk! Je truitje van Lief! Wat heb je voor shirtje?

Veel plezier met wokken morgen. Probeer nog maar even niet aan werk te denken meis!

@Brenda;
    Zo, 62,5cm. Die meid groeid als kool! Lekker zeg! Word al hele dame. Ik snap dat soms 62 al te klein word!

Ik hoop niet dat Nora ziekjes word van de prikjes. Ik zou haar wel eventjes in de gaten houden, ivm koorts.
    Zinzi had na haar prikjes wel verhoging, maar was de volgende dag wel over hoor. Een paracetemollentje is wel erg fijn voor die kleintjes. Dat adviseerde de arts voor de pijn.

Gossie, Ja? Verborgen reflux? Wat zonde zeg. Als ze met 6scheppen JBPM nog spuugt, mja.. Dan zit er misschien toch wel 'iets' niet helemaal goed.

Ik smeer op Zinzi der gezicht ook Vasline-creme. Heb je het van de dokter gehaald? Wittige-creme?
    Die adviseerde om inderdaad GEEN Zwitsal meer te smeren op haar gezicht.
    Laat ik nu echt alles van zwitsal hebben, en nog veel dubbel ook! haha. Haar lichaam is niet droog, daar kan ik het dus nog lekker smeren.

@All;
    Meiden, .. ik weet even niet wat te doen..
    Wij hebben een poesje (Lotje) en trekt zich ineens erg terug (doet bangachtig) Nu hebben we ontdekt, dat ze een kale plek heeft van 6 bij 6 cm. Onder haar pootje (links ) in haar oksel zegmaar.
    Ze heeft het helemaal kaal geplukt/gelikt. Was ook nat op die plek. Ook als we haar oppakken piept ze wat..
    Ik vind het zo ziellig, moet ik morgen gelijk naar de dierenarts?

De kale plek ziet er niet 'raar' uit, is gewoon echt kaal, zit echt geen haartje op!

Met Zinzi gaat het wel goed. Nog steeds verkouden, en hoesterig.
    Ze ligt lekker te slapen. Is er nog wel even uitgeweest, (huilde, omdat ze moest hoesten)

Ik voel me ook nog wel beroerd! Ik hoop dat ik er morgen vanaf ben. Ik heb wel zin om even de deur uit te gaan.
    Ach, we zullen zien.

Gatsie ik baal als een stekker, wat er is er nu met ons lieve poesje!! Ik kijk het nog heel eventjes aan, niet te lang (dat kan ik niet!) Ik ben zo dol op dat beestje! Sniff

Weltrusten meiden!

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Even kort voor Manon, ga gewoon morgen met je katje naar de dierenarts! Ik ga ook voor het minste geringste hoor met mijn beestjes! Het zijn toch je kindjes.......... Ineens een kale plek hoort iig niet dus zeker laten checken is mijn advies!

Oh en Brenda, wow, goed gegroeid hoor die Nora!!

Wij gaan nu richting bed! Wie weet ben ik morgen wat vroeger op werk en kan ik, voor ik moet beginnen, nog een berichtje typen en echt op iedereen reageren!

Slaap lekker!

4. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @Susan;
    Ik bel morgen even naar de dierenarts.
    Bedankt meis.

Weltrusten. Ik ga Zinzi haar fles maken, en slapen.

Liefs!

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Nog even snel voor ik moet beginnen met werken een tip voor alle naar het kdv-brengende moeders! Doe er snel over om je kleine moppie af te zetten want anders is het echt retemoeilijk!!! Vorige dagen heb ik Sophie nl snel 'gedropt' en dat ging prima. Nu was ik vroeg, had dus alle tijd en heb nog uitgebreid geknuffeld voor ik haar daar achter moest laten. Nou, dat was dus werkelijk 3x nix!!! Verschrikkelijk! Het ergste moment van de dag en ik ga nu heel hard hopen dat de dag snel voorbij gaat....................

6. loontje24

loontje24 Niet meer actief

@Brenda: Zielig he die prikjes! Ik moet morgen voor de eerste keer! Ben echt benieuwd! Wel super goed gegroeid zeg! Netjes hoor!

@Manonn: Nou ik heb weer te hard geroepen:( Vanochtend was het geen half uurtje langer, maar kwam die al om kwart over 5... Hij was nie stil te krijgen. Maar weer op bed gelegd en toen wel weer geslapen tot 8 uur. Half 10 weer de fles en nu ligt hij ook weer. Nou ja zal wel een dipje gehad hebben:D
    Ik heb een rood truitje besteld met stoer erop. De mouwtjes zijn geruit. Echt hartstikke leuk en heel veel compilmentjes gehad!
    Ik zou idd ook voor de zekerheid wel ff naar de dierenarts gaan ja! Zielig hoor! Hoop dat jij je vandaag ook wat beter voelt! Je kunt er goed naar van zijn he!

@Susan: Denk dat dat voor iedereen zo zal zijn.. Denk iig voor mij wel haha.. Snap best dat je beter snel weg kunt gaan dan lekker knuffelen.. Hoop dat de dag toch nog meegevallen is voor je!

@All: Hier dus vroeg vanochtend. Echt wel zielig, maar hij had gisteraaf de fles ook nie helemaal leeg gedronken. Hij is die tijd gwoon te moe om te drinken. Ff kijken of daar nog een andere manier voor is, want dit is zo zielig.. Verder erg last van mijn rug en nek. Kan haast Jayden nie meer tillen zo zeer..:( Had gister al fysio gebeld, maar die zouden me trug bellen. Heb dus vandaag maar weer gebeld en gezegd dak mijn zoontje nie eens meer kon tillen en nu kan ik morgen terecht:D Hoop dat het helpt, want wil toch wel weer gwoon kunnen werken straks..
    Heb gister nog dipje gehad. Mis zo erg een moeder en vader! Of iig iemand die het gevoel voor jayden zo erg met mij deelt! Iemand die net zo trots op hem is als ik. Nou is mijn man dat natuurlijk en zijn ouders ook, maar van mijn kant mis ik dat heel erg! Ik krop dat dan allemaal op en wil nie zeuren, maar gisteren kwam het er allemaal uit.. Giga janken dus, maar ja het is ook nie anders en ik kan er ook niks aan veranderen, maar tis soms wel erg moeilijk..
    Nou het verhaal is weer erg lang geworden, dus ga maar eens stoppen. Fijne dag allemaal meiden!

Liefs

7. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    manon, ik heb nu vaseline van dapo in huis, gewoon bij de etos weg. Ga morgen naar de HA. Maar ik merk nu al verschil.
    Hier ook een hele lading zwitsal in huis, toen gekregen in een pakket van familie, maar dat kan nu wel allemaal de deur weer uit haha..
    kan er vast wel iemand blij mee maken.

nora spuugt niet veel hoor, maar het komt wel steeds naar boven maar ze slikt het dan weer door. En dat is erg zuur, dus pijnlijk voor die kleine meid:(. Alhoewel ze niet huilt, maar zie het wle aan haar gezicht.

heb je de dierenarts al gebeld?

susan, goeie tip:D, heb het vorige keer ook ff snel gedaan en dat ging prima. Deze week werk ik nog niet, maar breng haar wel naar het KDV, maar dan heb ik wel de neiging om te blijven denk ik, maar breng haar maar gewoon snel weg, ik probeer het!:)

all, zo net controle van spiraal gehad, zathelemaal perfect, dus kan mooi een paar jaar blijven zitten (als ik het zo lang vol hou om niet weer zwanger te worden hihi:p) NOrmaal doe ik er 10 min over om bij het zh te komen, maar nu 45 min!! zo glad en de hele ring stond vast, vreselijk. Nog te laat ook, maar ja eerste keer in 1,5 jaar te laat in zh en ik moet ook altijd wachten daar, dus nu mogen ze een keer op mij wachten haha

nora heeft goed geslapen, geen verhoging gehad door de prikjes.

8. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    loontje, je mag er best om huilen hoor meis, heel normaal! Je wilt je gevoel ook met je eigen ouders kunnen delen. Mijn mannetje heeft dat ook met sommige momenten, zoals trouwens en de geboorte, dan mist hij zijn moeder ook en zou hij willen dat ze er nog bij had kunnen zijn.

jammer dat jayden weer vroeg wakker was. hopelijk gaat het komende nacht weer beter. Morgen dus prikjes?? zo zielig voor die kleintjes, hoop dat hij er verder geen last van krijgt. Waarschijnlijk zal hij dan veel slapen.

9. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    hello,

Hier vanmorgen naar het cb geweest en onze dame is een lange slanke dame. Zij zit ook bovenin de groeicurve (net als Nora las ik) vooral haar lengte is opvallend. Heeft ze echt niet van mij haha (1.62 m). Ook hier droge wangetjes die ik in moet gaan smeren met Vaseline idem voor haar vingertjes. Dit is van het sabbelen en ogen wrijven. Het blijft dan vochtig waardoor het niet geneest. Uitslag in haar nek komt door melk teruggeven. Ze heeft een voorkeurshouding voor haar rechts en ze draait als het terugkomt dus naar rechts waardoor alles daar in haar nek loopt! Kreeg van cb het nummer mee van kinderfysio voor haar voorkeurshouding (ze heeft al iets afgeplat hoofd) en die komt vanmiddag al langs. Echt snel. Maar goed, alleen maar beter, kunnen we snel starten met oefenen. Ze vindt op haar buik liggen ook echt niet leuk. Dit kan er ook mee te maken hebben. Ze kan haar hoofd dan ook niet goed optillen terwijl als ze bij ons op buik ligt en/of zit op schoot ze haar hoofd wel goed rechtop kan houden!! Ff afwachten dus wat die man vanmiddag zegt.
    Ze wilden eerst Jenna ook al prikjes geven (dacht ik ook in eerste instantie dat het daar wel tijd voor was) maar dit gebeurt de volgende keer. Over 2 weken moet ik nu alweer.
    Kga de rest ff teruglezen en reageren.

Grtz.

10. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hoi meiden heb de laatste tijd weinig tijd om op iedereen te reageren, doe mijn best, wil jullie niet uit het oog verliezen!

Brenda ja zwitsal is allemaal geparfumeerd idd is neutral beter, hoop iet dat het eczeem is maar het is wel erfelijk idd.
    Britt heeft ook een moeilijke huid, heel droog en de volgende keer zou de kinderarts iets voorschrijven als het nog zo droog is.
    Ze gaat wel om de dag in bad, wellicht te veel.
    Berg ja daar zijn de meningen over verdeeld hoe je dat het beste moet behandelen.
    Sommige zeggen juist weer helemaal niets doen, ik had bij Amy die zwitsal pads maar of het nou echt hielp....gelukkig had ze het niet zo erg en was ze kaal, als Britt het krijgt ben ik echt de pineut met dat bos haar.
    Lekker gergroeid weer je dochter, ben ook benieuwd naar Britt, is ook al zo lang, de vorige keer 60 cm dus die zal wel net zoiets zijn en denk qua gewicht ook wel zoiets hoop ik dan.

Susan heb nog niet terug gelezen maar het is dus niet opgelost met je sm....

Manonn echt naar de dierenarts hoor, als ze iets mankeren sta ik zo bij ze op de stoep, de vorige keer was het op zondag moest gelijk dubbel tarief betalen maar maakt me niks uit!
    Ben benieuwd wat er aan de hand is, hopelijk niks ernstigs!

Loontje ach meid toch tuurlijk is het rot dat je dit niet kunt delen met je ouders, als ik mag vragen waarom zie je je ouders niet meer?
    Pffff moet er niet aandenken, heb echt met je te doen, heb je wel een zus of broer??

11. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    zo die jenna is ook goed gegroeid!! ook een lange meid hoor!!:D Ook een fotomodel straks hihi

bij ons komt donderdag de fysio langs voor de voorkeurshouding. Ben wel benieuwd wat ze bij jullie vanmiddag zeggen. Nora heeft ook iets afgeplat hoofdje, niet veel. Wel kan ze goed op dr buik liggen en vindt ze ook leuk, meestal dan haha.. Gebruik je ook al een zijligkussen? helpt hier erg goed.

12. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Precies hetzelfde hier, Britt kan dus ook niet haar hoofd optillen en ze heeft dus ook een voorkeurshouding vind ik dan, de vorige keer heb ik het aangekaart maar ze vonden van niet, ben benieuwd over 2 weken.
    Jenna is even lang als Britt toen, wat grappig!
    Fijn dat ze er gelijk wat aan doen hoor, kinderfysio is wel zo belangrijk!

13. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    En oh ja mila ook echt bijna net zo zwaar, hier de laatste keer 5195 en 60 cm

14. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Brenda hier ook een zijligkussen maar ga 'm nu wel intensiever gebruiken, ze vind het niet prettig maar dan heeft ze echt pech!

15. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    lafo, wanneer moet britt weer naar cb dan? ook een mooie lange meid dus! Nora wou haar beentjes niet helemaal recht doen, dus waarschijnlijk was ze nog iets langer dan 62,5, maar daar houden we het eerst maar op haha..
    tja berg, gewoon veel geduld hebben denk ik. Gewoon vet houden en dan verdwijt het vanzelf zeiden ze.. we shall see:D
    Zwitsal hier de deur uit gegooid! Vaseline helpt hier goed, merk nu al verschil. Hier badje maar 2x per week ivm droge huid. Morgen naar HA, eens zien wat hij zegt.

16. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    nora ook eerst niet hoor, maar de volhouder wint:D. Nu valt ze er gelijk in in slaap. Deed het eerst alleen 's nachts, maar nu ook in de box als ze daar slaapt.

17. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Nou qua flessesn zitten we hier nog steeds op 150/5 maar de vorige keer zeiden ze al op het cb dat ik naar de 180 mocht gaan maar ze laat iedere keer nog een bodempje staan van die 150 dus ze is niet zo hongerig, wie weet komt het door het ene schepje jbpm maar dat lijkt me nou ook weer niet.

18. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Nee heb nog geen zijligkussen. Zal het vanmiddag eens vragen aan hem.
    Hihi Britt heeft idd bijna dezelfde gegevens. Ook al zo'n lange slanke dame. Zal het toch echt aankaarten hoor bij cb. Hoe sneller je er bij bent he...
    Zag idd dat Nora al heel goed op haar buik kan liggen en haar hoofdje trots omhoog houdt.

19. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ik moet over 2 weken weer, dus ben benieuwd.
    Ik ben 1.78, mijn man 1.84 dus we zijn niet echt klein beiden maar ook geen reuzen hihi
    Amy zit ook wel boven het gemiddelde maar niet zo veel als Britt, die is lang en slank en Amy was al veel flinker.
    Wel leuk die verschillen.

20. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    ach ieder beebje doet het op haar eigen tempo denk ik dan.. komt vanzelf het hoofdje omhoog. Bij CB kijken ze toch alleen maar naar statistieken, wie wat wanneer moet kunnen:(

Deel Deze Pagina