Goedemiddag dames, Hier begon het gisterenavond/vannacht weer dramatisch. Na de fles van 7 uur wou Lieke weer niet slapen. Hebben haar om half 9 uit bed gehaald, en heeft lekker bij papa op de bank gelegen. En stil was ze. Ik ben toen naar bed gegaan, want was echt kapot. Vriend bleef op tot de laatste fles. Om 11 uur de fles gehad, en daarna was het weer krijsen geblazen. Wist gewoon niet meer wat ik moest doen. Had gisterenmiddag van m'n schoonzusje een puckababy meegekregen, die raadde me aan die eens te proberen. Ik wou daar nog niet meteen aan toegeven, maar vannacht om 2 uur was ik helemaal kapot, en Lieke sliep nog steeds niet. Ik dus toch dat ding maar aangedaan. En ja hoor, Lieke heeft no 5 minuten geschreeuwd, en ze was stil. Wat een wonder zeg. Vanmorgen had ik de wekker om 6 uur gezet, en ze sliep nog steeds!! Heb haar dus wakker moeten maken voor de fles. Na de fles weer dat ding aan, en ze sliep meteen weer. Mag je eigenlijk zonder overleg met CB zo'n puckababy gebruiken? Voor diegene die de puckababy niet kennen. Is een soort inbakeringszak. Ik had gisterenavond nog ff contact gehad met onze kraamhulp. Ze belde me om te vragen hoe het ging. Ik alles uitgelegd, en zij zei dat het misschien wel goed was om naar een osteopaat te gaan. Die heb ik vanmorgen dus ook maar gebeld. Hij zat eigenlijk tot eind van het jaar bomvol, maar hij heeft een plekje vrij gemaakt voor ons. Vrijdagavond kunnen we terecht! Ben benieuwd of daar nog wat uit komt. Groetjes Rianne
oei wat is er weer veel geschreven zeg! kweet het niet meer allemaal, oeps haha.. ik las een aantal zieke kids, veel beterschap!! ik zal zo even teruglezen, eerst weer even een wandelingetje maken naar de etos, de infacol is weer op. nog even een fotootje dan maar
@ Rianne, ja de puckababy mag je zonder overleg met het cb gebruiken. Zo dat was even kort. Hoop vanavond alles even op mijn gemakje te kunnen lezen. We hebben net de griepprik gehad en dan loop ik gelijk voor me gevoel een heel eind achter, dus ik ga nu gauw weer even verder.
@lafo slaapt Britt dan soms ook maar drie kwartier van voeding tot voeding? Het lijkt alsof ze steeds korter gaat slapen... @rianne ach wat vervelend zo'n nacht. Wij liggen hier elke avond om een uur of 20.00 op bed, dan pakken we voor de laatste voeding ook al twee uur. Heb ik ook nog hard nodig merk ik! Wel fijn dat dat ding hielp, hoop dat dat zo blijft!
@dames die BV geven is het nou verkeerd als ze niet groot happen? Soms drinkt Elena een beetje 'zuinig', dan neemt ze alleen de tepel, maar ze drinkt dan wel en het doet geen pijn ofzo. Zou et kunnen door de hoeveelheid melk die ik heb (heb ruime melk)?
@amore: Hier een beetje hetzelfde qua gevoel als jouw denk ik. Vind af en toe ook erg moeilijk hoor!! Lijkt of ik alleen nog maar met die kleine bezig ben. En vind hem echt super lief en nog steeds een geweldig wondertje waar ik erg veel van hou en nooit meer kwijt wil, maar kan me zoveel zorgen maken elke keer en onzeker zijn over alles. Je merkt wel dat het idd wat beter word, dus het zal allemaal wel los lopen, maar tot nu toe hier elke dag nog gehuild... Eerst kraamtranen en om niks en nu soms omdat ik nie weet of ik het allemaal wel goed doe en misschien ook wel vermoeidheid erbij. Maar meid, het komt allemaal goed!! @all: Hier dus erg onzeker vaak, maar over het algemeen gaat het wel goed. Geniet ook echt wel en knuffel me helemaal dood.. Lekker wandelen vind ik ook heerlijk! De ene nacht gaat beter dan de anders, maar de laatste voeding moet hij hier om 12 uur pas hebben, dus daarvoor liggen wij al met zn drieen te slapen op de bank.... Ff kijken of we daar nog een andere manier op kunnen vinden, want das ook nie wat. Jayden heeft ook last van krampjes, echt zoooo zielig!! Heb hier ook infacol en nu ook maar weer de fles van dr brown gebruikt weer. Het lijkt nu wat beter te gaan.. Hopen dat het zo blijft! Vind het trouwens super fijn dt we hier verder kunnen gaan, want heb toch best wel steun aan jullie verhalen en adviezen merk ik!! Meiden, hele fijne aaf en hoop tot snel! Liefs
Hoi meiden, Met Britt naar het weeguurtje geweest en ten opzichte van vorige week 95 gram gegroeid, eigenlijk nog te weinig, tussen de 100 en 300 gram is normaal. Ze zit nu 50 gram boven haar geboortegewicht en dat na dik 3 weken... Tis maar goed dat ze een flinkerd was bij haar geboorte, ze kan wel iets hebben maar ze moet nu toch wel wat harder gaan groeien, volgens cb moet ze genoeg hebben aan 100cc voeding maar nu toch maar verhogen naar 110cc en nu net had ze dus weer gespuugd, best veel weer....we zien het allemaal wel... Amy is lekker bij oma en opa en wij gaan zo makkelijk doen, lekker naar de mac en daarna naar me vriendin voor die party, toevallig heb ik vrijdag ook al een sieradenparty bij een andere vriendin haha.
Koala wil je zelf nooit meer thuisbevallen of moet je in het zh?(medische indicatie) Wel erg heftig zeg als ik het zo allemaal lees, mijn eerste bevalling was ook erg heftig en deze een piece of cake en daardoor ben ik wel anders tegen bevallen aan gaan kijken, zou het nu zo weer doen en toen bij Amy was ik echt een aantal maanden van slag. Voor de verwerking zou ik het allemaal even opschrijven, heeft mij ook geholpen en praat er veel over met je man. Succes! Rianne soms is het even zoeken maar ineens heb je de oplossing gevonden, geweldig toch dat het helpt. Hier was het de wieg die Britt niks vond, nu slaapt ze in de kinderwagenbak en nu gaan de nachten geweldig! Brenda lekker zeg in bad, jij mag dat alweer, heerlijk hoor Sterretjes hier moet Amy woensdag weer een injectie, hoop niet dat ze er ziek van word... Amore in het verleden sliep ze soms helemaal niet nu wel weer wat meer gelukkig, maar dat kan dus! Loontje zo te lezen gaat het best goed, het is even puzzelen allemaal maar je doet het prima zo te lezen! Onzekerheid verschrikkelijk he, ook ik heb dat, nu omdat Britt zo weinig groeit...de een heeft dit de ander dat, maar samen komen we er allemaal wel Meiden die fles geven hoeveel cc geven jullie per fles? Hoeveel gram zijn de oudste kindjes aangekomen in een maand tijd? Dit is dus mijn onzekerheid, niet geheel onterecht aangezien cb ook zei dat het te weinig is wat ze groeit...
@ Lafo: Hier krijgt lieke 6/7 flessen van 100cc. Vaak spuugt ze wel weer iets terug. maar is niet echt heel veel. @ Loontje: Ik ken die onzekerheid hier ook erg goed hoor. Ben ook bang dat ik het allemaal niet goed doe. En als ze huilt wil ik zo graag iets doen, maar weet dan niet wat ze heeft, en daar wordt ik juist zo onzeker van. Denk dat de meeste moeders dit ook wel hebben.
@Lafo: Hier Jayden 6/7 keer 120 cc. Hoeft nie op en gaat ook nie altijd op. Hij moet 90 sowieso hebben. @Riannetje: Ja denk ook dat we dat allemaal hebben ja. Het is ook nie gauw goed dan he. Hij slaapt nu bv al vanaf vanmiddag half 4 en is nu net ff wakker geweest voor de fles en nu slaapt hij alweer Zonder te huilen. We moesten hem ook echt wakker maken voor de fles... Dit gebeurd nooit, dus nu ga ik dan weer denken: wat zal er aan de hand zijn dat hij zo lang slaapt en haast nie huilt of zal hij nu vannacht de hele nacht gan huilen?? We moeten gwoon allemaal een beetje wennen overal aan en vooral aan elkaar! Maar wel vervelend soms die gevoelens Nou ik ga ff proberen te genieten van een slapend kereltje... Of in slaap vallen en me vast voorbereiden voor de nacht liefs
meiden sorry dat ik pas zo laat hier kom maar had het heel druk en nog steeds zoals jullie al weten is 10 december mijn kleine meisje Lisanne geboren. om 01.10 uur ze weegt 3276 gram en is 50 cm lang alles is nog vrij vlug gegaan naar de inleiding Lieve en Mila ook van harte gefeliciteerd met jullie zoon en dochter en ja Lieve wij op dezelfde dag bevallen wat een toeval he
Knippy, jeetje wat een bos haar!! @cc fles: wij proberen Sophie in een schema te krijgen van 5 voedingen, waarbij we haar proberen 's nachts steeds meer door te laten slapen. We geven ca 135cc voeding om 07.00/11.00/15.00/19.00 uur. De laatste voeding dan om 23.00 uur maar dan 165cc zodat ze het hopelijk redt tot de eerstvolgende voeding van 07.00 uur. Vannacht kwam ze om 05.00 uur dus toen een klein flesje van 60cc gegeven. @gewicht: Sophie was pas na 2 wkn rond haar geboortegewicht. Na 1 mnd zat ze bijna 800 gram boven haar geboortegewicht, een enorme groeispurt dus de afgelopen 2.5 wk. CB zei ook dat de baby's ineens flink groeien vanaf week 2/3... Wij gaan zo Sophie's flesje maken en dan richting bed. Meiden, houd t dus ff kort. Tot morgen! Heb dan meer tijd want dan lopen er allerlei klusjesmannen in mn huis rond om ventilatieroosters te repareren (lees: vervangen). Liefs Suus
Goedemorgen meiden, ik ben er maar eens een keer op tijd uit gegaan, al dat uitslapen steeds is ook niet atijd goed he, straks wil ik niet meer werken haha @inbakeren; geen ervaring mee hiero. @rianne; wat is lieke een schatje zeg, om bij weg te smelten @lafo; ik geef nu 5 voedingen van 150/5 + nutriton en infacol. Volgens mij was nora ongeveer 400 gram aangekomen in een maand tijd. Gerekend vanaf het geboortegewichtdan. @knippy; lieve foto!! en veel haar haha.. leuk hoor!! Hier vanavond de 2e mex griepprik halen. Hoop niet dat ik er weer zo'n last van heb. Vorige keer ook al koorts en flink last van mijn arm. Heb namelijk ook al beginnende spierpijn van de spinningles van gisteravond. Kan bijna niet zitten haha.. Terwijl ik dit voor de zwangerschap 3x per week deed... even zwanger zijn en weg is conditie. nou ik ga ff douchen etc, dan ben ik klaar voordat nora wakker wordt. Gaan we daarna een rondje door de wijk lopen om kerstkaarten te bezorgen. liefs en fijne dag!
Goedemorgen dames! Knippy, welkom & wat een schatje! Hier weer een goede nacht gehad, Elena komt nu om de vier uur, dus dat gaat de goede kant op. Gisteravond hebben we een flesje 100cc afgekolfde melk gegeven. Drama. Ze had daarna nog honger! We hebben eerst van alles geprobeerd, maar uiteindelijk toch na twee uur (vanaf start fles) haar de borst gegeven. Toen heeft ze totaal vijftien minuten liggen drinken!! (ongeveer een normale voeding hier). Ze moet dus veel meer krijgen in die fles. Ga straks maar es zo'n borstvoedingsvereniging bellen hoeveel ik mag geven. Daarna had ze natuurlijk wel last van der buik, dus toen was het ook nog krijsen. Leuke avond dus voor m'n mannetje na een eerste dag werken Maar ja! Wat gaan jullie trouwens allemaal al laat slapen! Hier liggen we om acht uur in bed! Hahaha. En ik ben nog steeds moe...
oh ja morgen de nacontrole bij de gyn in het ziekenhuis. Geen idee wat ze dan gaan doen. Hechting zeker controleren?? Een bla bla praatje?? ach ik zie het wel. Volgende week wordt er een spiraaltje geplaatst bij de huisarts. Ik dacht mooi nog even voor het nieuwe jaar, anders moet ik eerst het eigen risico nog betalen. Vrijdag brengen we nora weg naar mijn ouders voor 2 nachtjes. Dat zal wennen zijn!! ik zal haar vreselijk missen!! Maar wij gaan een weekendje naar maastricht, ook lekker hoor!! veel shoppen, lekker eten en een hotelletje.
Amore, mijn mannetje en ik vallen regelmatig op de bank in slaap dus vandaar dat we dan zo laat naar bed gaan... Verkeerd ritme maar ja,komt wel weer goed Op zich is het toch heel netjes als Elena zelf om de 4 uur komt? Geen idee hoeveel bv je mag geven. Je zou denken dat 100 cc wel voldoende zou moeten zijn voor 2 wkn oud maar miss heeft zij gewoon wat meer nodig? Niet alle beebjes zijn hetzelfde natuurlijk... Brenda, heerlijk een weekendje weg!! Maar ook 2 dgn zonder Nora, dat is dan wel even wennen. Ben benieuwd hoe jullie het er vanaf gaan brengen. Lijkt me trouwens heel fijn om weer te sporten. Ervaar jij het ook zo? Ik mag/ga over 2 en 4 dgn weer sporten en ik tel echt de dagen af!!! Hier een prima nacht gehad trouwens. Sophie weet al heel goed dat ze 's nachts in dr eigen bedje moet slapen. Had ik vorige wk om deze tijd nooit gedacht!!! Moet nu even een flesje geven... Ze lag zo lief te slapen nog om 07.00 uur dat ik haar niet wakker wilde maken. Ik schuif alles wel wat op om vanavond weer mooi uit te komen op 23.00 uur Werklui zijn er nog niet maar kunnen elk moment komen verwacht ik. Ben benieuwd of ze het redden in 1 dag...............
@amore; lastgi is dat met bv he? je weet nooit precies hoeveel ze binnen krijgen. @suus; heerlijk om weer te sporten! je krijgt dan ineens ook weer veel meer energie. Nou mag ik al niet klagen want stond gelijk al op de been en geen klachten na de bevalling, maar vind het sporten weer super! wat voor sport ga je doen??