Late november 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ringeding, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    @ brenda, ik ga donderdagavond naar volleybaltraining (voorlopig nog maar niet duiken op de grond ivm wond ks denk ik :)) en vanaf zaterdag ga ik naar de fitness om mezelf fit te krijgen om weer te volleyballen en hockeyen! Hoeveel kilo moeten jullie er eigenlijk nog af krijgen dames? Ik circa 4 :(

2. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    SInds vorige week donderdag avond lag internet er uit... Pff wat ben je dan "onthand" zeg :p

Hier gaat het allemaal lekker. Rosanne drinkt goed aan de borst, alleen wel met tepelhoedje. Ik had een lactatiekundige ingeschakeld om te kijken waarom ik zoveel pijn heb zonder tepelhoedje, tips gekregen met aanleggen, maar na 1 dag hoedje loos, giga pijn in de tepels.. dus hoedje maar weer op gedaan. Elke morgen kolf ik na de eerste voeding de andere borst leeg, en dan kan papa in de avond lekker een flesje geven, of ik gooi het in de vriezer. Handig voor als mijn zus op komt passen of zo.

Weten jullie een goede kolf? Ik heb nu de mini electrik van Medela, maar vind hem zoveel herrie maken. In het borstschild is een scheurtje gesprongen, en nu trekt hij niet goed vacuum meer. Dus moet ff op route op zoek naar nieuw onderdeel (misschien meteen een softschild aanschaffen, is volgens mij lekkerder voor je borst).

Oh ja, in het andere topic had ik geschreven dat mijn zus zwanger was en gevraagd of jullie wilden duimen. Mijn zus is vorige week naar de gyn geweest voor een vroege echo. Ze hebben het hartje zien kloppen, was wel langzaam, maar volgens de gyn omdat ze nog maar 5.3 weken was... Volgende week mag ze weer heen.. Ik vind het zo spannend. Lijkt wel of ik zelf weer zwanger ben haha...

3. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    hier ook nog 4 van de zwangerschap. Maar ik wil er nog 10 extra afhebben die ik ben aangekomen door de vruchtbaarheidsbehandelingen die ik had om zwanger te kunnen worden. Ik kwam toen aan door de hormooninjecties. Ach we hebben het er voor over gehad, maar nu mag het er wel weer af!

4. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    @ringeding; spannend voor je zus!! dacht ze zelf ook dat ze zover zwanger was dan of verder? we duimen dat het goed gaat komen!! ik weet nog heel goed hoe spannend ik de eerste weken vond!!

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    @Ringeding, wat fijn voor je zus!!! Het is nog heel pril allemaal dus we blijven maar doorduimen voor dr :)

@Brenda, wat balen dat je zo bent aangekomen door die rotprikken! Ik heb ook een vruchtbaarheidsbehandeling gehad met hormooninjecties (ICSI, vergelijkbaar met IVF) en volgens mij niet aangekomen daardoor. Heb ik dus mazzel gehad :)
    Welke behandeling heb jij ondergaan?

6. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16
    Even een egoberichtje. Heb namelijk een beroerd nachtje achter de rug. Mijn dochter is echt ziek geweest van de vaccinatie en ik ook. Zat vannacht dus met 2 kinderen op.
    Mijn schoonmoeder zou vandaag Noëlle ophalen maar dat gaat dus niet door. Moet om 12 uur op mijn werk zijn voor een beoordelingsgesprek, denk dat ik dat moet afblazen.

Mijn man kwam gisteren ook met een nieuwtje thuis dat mijn schoonzus gaat scheiden. Heel de familie in rep en roer.
    Ze zit nu bij een kerel in huis maar ze zegt dat ze geen relatie met hem heeft "yeah right ", zoveel mensen waar ze bij kan aankloppen maar nee het moet uitgerekend een mannelijke collega zijn waar wij nog nooit van gehoord hebben ;).
    Heel fijn dat ze nog geen kinderen hebben maar toch vind het zo sneu voor mijn zwager :(

Hoop echt snel wat meer tijd te hebben om hier te zijn.

Fijne dag iedereen

7. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    ik heb alleen ovulatie inductie gehad, dus alleen eisprong opwekken met de injecties, daarvoor een paar maanden clomid moeten slikken, maar dat werkte niet. Helaas reageerde ik heel erg op de hormonen.

8. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    @sterretjes; vervelend dat ze er ziek van is geworden!! hopelijk gaat het komende nacht dan wat beter.

Idd, wel een beetje vreemd dat ze dan bij een mannelijke collega zit;).

9. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    #169 manonn, 15 dec 2009
    Laatst bewerkt: 15 dec 2009
    Heee meiden,

Mijn eerste berichtje hier. Ons nieuwe klets-forum.
    Wat is er al veel gekletst zeg! Ik zag ook een paar hele schattige foto's voorbij komen. Lief zeg!!

@Ringeding;
    Leuk! Een zwangere zus! Ik zal duimen hoor!

@Brenda;
    Heerlijk een weekendje weg! Gezellig.
    Wel spannend hoor, de kleine meid uit logeren.
    Gaat vast harstikke goed, hoeveel je haar ook zult missen.
    Probeer maar lekker te genieten!!

De na-controle morgen. Ze zullen inderdaad wel dingentjes vragen en nakijken. Ik moet volgende week woensdag voor controle naar het ziekenhuis, naar de gyn.

Je gaat een spiraaltje laten plaatsen. Au! Wel eens eerder gehad?
    Ik heb het een keertje geprobeerd, nooit meer!
    Ik denk dat het wel makkelijker gaat nu je bevallen bent.
    Veel vrouwen kiezen na een bevalling voor een spiraaltje hoorde ik.
    Ik vond het niet echt fijn, haha! Ik ben vorige week gestart met de pil.

@Susan;
    Jullie zijn ook bezig, met nieuw schema'tje van 5voeding.
    Wij hier ook, sinds gisteren.
    Zinzi dronkt voorheen 125cc. Ze gaat nu naar 135/140.
    Ik wil gaan proberen; 11,00 , 15,00 , 20.00 & 00.00, en dan door proberen te laten slapen tot 06.00 en uit eindelijk 07.00.
    Ik ga proberen 4x 135/140 & 1x 150 denk ik. Eventjes kijken hoe dat gaat.

Ik weeg momenteel 56 en ik wil terug naar 53,
    dus nog 3kilo'tjes.
    Niet echt goede tijd hé, om wat af te vallen? Al die feestdagen!

Jij gaat fanatiek sporten zeg! Knap hoor.
    Ik ben niet zo sportief, om eerlijk te wezen. Ik heb hier thuis een home-trainer, daar ga ik binnenkort mee van start,
    en over weekje of twee begin ik aan de buikspieroefeningen.
    Durf ik nu nog niet zo, ivm mijn wond.

Geen last van je wond meer, van de keizersnee?
    Hier soms nog. Is het ineens erg gevoellig.
    Laatst stoote ik er iets tegen aan, auw! Dat deed pijn.

@Amore;
    Kijk! Om de 4uur, netjes hoor.
    Vervelend zeg, dat ze nog honger had na haar flesje.
    Lastig is dat hé, je denkt dan, hé? Je hebt toch genoeg gehad?
    Inderdaad even bellen, kijken wat hun ervan zeggen.

@All;
    Hier gaat het prima!! Ik geniet zo van mijn meissie!
    Ze is zo rustig & zoet!
    Zinzi is sinds gisteren van 6 naar 5 voedingen gegaan.
    Gaat tot nu toe prima! Gisteren om 00.00 de laatste fles gehad.
    Vanacht om 04.00 huilde ze beetje, ik dacht ; o, die heeft honger.
    Ik ben er naar toe gegaan, en gaf haar speentje.
    Ze sliep verder! Ze werd om 06.00 weer wakker. Ik gaf het speentje en dommelde een beetje weg, maar oogje gingen af en toe open, toen maar flesje gegeven.
    Ze heeft nu net om 11.00 weer gedronken.
    Ik ben benieuwd hoe het gaat! Zou heerlijk zijn als ze door zou gaan slapen, maar hoop niet teveel! hihi!

Morgen moeten we met Zinzi naar het ziekenhuis.
    Omdat ze in een stuit heeft gelegen, word er naar haar heupjes gekeken. Dit doen ze standaard rond de 6weken, bij kindjes die in stuit hebben gelegen. Vind het wel spannend hoor. Hopelijk is alles goed!

A.s maandag voor de eerste keer naar het bureau'tje.
    Ben benieuwd, hoeveel ze is gegroeid en hoeveel ze is aangekomen!

Krampjes:
    Helaas heeft Zinzi er soms ook wat last van.
    Ik heb Cinnebaby gehaald. Ik wilde eigelijk Infacol,
    maar dat hadden ze niet, dus dan maar Cinnebaby.

Fles-tijden;
    Mamma, van baby'tjes die 5voedingen drinken?
    Welke tijden houden jullie aan, en hoeveel cc geven jullie?

Ik ga er vandoor! Wil nog vanalles doen vandaag.

Prettige dag allemaal!
    (brr, wat is het koud hé! Wel knus hoor, zo lekker warm binnen, met de kerst-spullentjes in huis)

Liefs,
    Manon

10. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    hee meiden hier gaat het ook niet goed, vannacht weer naar de hapost gegaan, ze bleef maar huilen (krampjes, slijm opspugen, 4 poepluiers achter elkaar, hoesten, niezen) wat nog meer pffff
    Ze heeft het met vlagen ook erg benauwd en dat is zoo eng meiden.
    De arts zegt dat ze neusverkouden is en verder moest ik het maar met mijn eigen ha verder overleggen.
    We gaan vanmiddag na de gehoortest gelijk en we laten ons niet wegsturen eer dat ze ons doorverwijzen naar een kinderarts.
    Ik vertrouw het gewoon niet, ze huilt nu ook weer de hele tijd, slaapt bijna niet en dat icm dat ze bijna niet groeit maakt mij erg ongerust.
    Jullie horen het wel meiden, ik reageer later nog wel op iedereen..

xxx

11. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    @Sterretje;
    Eh gatsie meid, wat vervelend allemaal zeg!
    Kindje ziek, jijzelf ziek. Bah! .. en dan ook nog een scheiding, dat is ook nooit fijn!

Beterschap, voor jullie tweetjes!!
    Ik hoop een betere nacht voor jullie vanacht!
    Knuffel!

@Lafo;
    Ahh meis, wat kl*te zeg! Jeetje, het is zonde.. Zo'n huilend meisje!
    Echt sneu allemaal.

Het is dus een neus-verkoudheid, zeggen ze? Daar hebben er wel veel last van geloof ik.
    Ik ken er hier in de buurt ook een paar, ook met dat slijm en benauwdheid. zoals jezelf zegt, heel eng.
    Bij hun deden ze ook niet. Konden ze niks aan doen zeiden ze.

Zinzi is ook wat verkouden, haar neusje zit wat verstopt, maar daar houd het gelukkig bij op.

Je niet laten wegsturen hoor!
    Volg je gevoel, vertrouw je het niet, gewoon je gevoel uitspreken!

Succes meid, en beterschap voor jullie meisje!
    Knuffel!

12. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    @manon; fijn dat zinzi het ook zo goed doet! komt vast helemaal goed morgen in het ziekenhuis. Dus spiraaltje was pijnlijk?? nou heb ik helemaal geen zin meer haha...
    de pil wil ik niet meer, geen zin meer om er steeds aan te denken. En de vorige keer dat ik er mee gestopt ben om zwanger te worden was mijn cyclus helemaal van slag en ben ik nooit meer ongi geworden. Met als gevolg vruchtbaarheidsbehandelingen. Misschien is dat met een spiraal straks ook wel zo tegen de tijd dat we een 2e willen, maar kan het altijd proberen!:)

nora krijgt ook 5 voedingen om 6.00 / 10.00 / 14.00 / 18.00 / 22.00. Mijn man geeft altijd de eerste voeding van 6 uur, kan ik uitslapen tot 10.00 uur. Hij moet dan toch naar zijn werk. Alleen deze week heeft hij oefening (militair) en moet ik het dus zelf doen, dus verschuif ik alles een uur. Vind 6 uur wel erg vroeg:D

trouwens infacol werkt hier erg goed! cinnebaby ook?

@lafo; kan me voorstellen dat dat echt eng is!! als nora ziek zou zijn, zou ik ook constant kijken en ongerust zijn. Hopelijk kunnen ze je vanmiddag beter helpen! Beterschap met je meisie!

13. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Merry christmas! (hihi)

14. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Brenda;
    Owh, sorrie! Had ik nu maar niks gezegt! Haha.
    Bij mij deed het vreselijk pijn, viel er van flauw!
    Na 1week eruit laten halen, omdat het toch niet lekker zat.
    Maar ik ken heel veel meiden die het wel hebben, en die vinden het geweldig!
    Ik snap wel dat je voor iets anders kiest dan de pil.
    Wat vervelend zeg. Ik heb na het stoppen van de pil nergens last van gehad. Was vrij snel weer op regelmaat zegmaar.

Als je om 22.00 de laatste fles geeft, slaapt ze dan gewoon echt door tot 06.00? Wauw!
    Wel ideaal dat je vriend er dan uitgaat. Ideaal.
    Je kunt gewoon uitslapen, .. wat een luxe! haha!
    Ik ga een poging doen: 06.00/07.00, 11.00, 15,00, 20.00 & 00.00.
    Even kijken hoe dat gaat. Ik ben benieuwd!

Ik kan nog niet echt een oordeel geven over Cinne-baby.
    Zinzi heeft niet zo heel vaak kramp.
    Afgelopen zondag had ze het heel heftig! (Zo sneu!)
    Ik vond het zo erg, toen cb gebeld, en die raadde 1 van deze 2 aan.
    Ik ga het gewoon 3maal daags geven, ben er gisteren mee gestart.
    Ze heeft het na zondag niet meer gehad in iedergeval.

Fijne dag, en succes met je griep-prik!
    Liefs!

15. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    #175 annie1979, 15 dec 2009
    Laatst bewerkt: 15 dec 2009
    Hoi meiden,

Hier ben ik ook weer eens. Schaam schaam!
    Demi is nu drie weekjes en heeft voor behoorlijke slopende nachten gezorgd. Ons meisje kan haar slaap niet vatten na de fles van 23.00 uur. Zo lag ze vorige week regelmatig tot 3 en soms 5 uur wakker.
    Toen hebben we maar een inbakerzak gekocht van Puckababy. Ideaal! Soms nog wel moeite om in te slapen, maar als ze slaapt dan slaapt ze goed.
    Vannacht om 2 uur nog een flesje gegeven en daarna kwam ze pas om half 9.
    Demi krijgt 90 cc, maar 23 uur geven we iets meer. Donderdag naar cb en vragen of ze forte mag. Ze is klaarwakker na de fles.

Ik ga even proberen bij te lezen en te reageren. Wil zeker weer vaker reageren, maar was erg gebroken de laatste weekjes.

16. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
  17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Pfff Annie, wat ontzettend vermoeiend zeg! Kan me goed voorstellen dat jullie gesloopt waren! En wat fijn dat de Puckababy zo fantastisch werkt!! Zie dat Demi ook goed is aangekomen :)

Lafo, laat je idd niet zomaar wegsturen en vertrouw je moederinstinct. Ik hoop dat het 'maar' een verkoudheid en niets ernstig(er)s.

Manon, zo te horen gaat bij jou ook alles goed! Maar moet Zinzi al 6 wkn na de geboorte een foto van dr heupjes? Hier pas bij 3 mnd! Vreemd dat het weer overal anders is................

Brenda, volgens mij krijg je sowieso een praatje over anticonceptie maar dat heb jij dus al helemaal geregeld. Spiraal... tja, kan er niet echt over meepraten. Had wel een Mirena maar die is erin gezet toen ik toch geopereerd werd daar beneden dus ik heb niets van het inbrengen gevoeld ;) hehehe Geen idee dus hoe het voelt maar je hoort enorm wisselende verhalen dus miss valt het bij jou wel mee? Ik hoop het iig voor je.

Ik begin hier langzaam gek te worden. Toch een beetje te druk voor mij alleen: werkkerel in de gaten houden dat ie niet alle deuren open laat staan (ivm kou in mn huis), ook de huisdieren in de gaten houden (hond is al ontsnapt naar buiten, kleinste kater is nog niet gechipt en nog nooit buiten geweest dus ook die binnen zien te houden), Sophie heeft haar dag niet zo (normaal hoor ik haar helemaal niet, nu zet ze het af en toe op een huilen), mn schoonmoeder kwam nog langs, telefoontjes die ik moet plegen, iets wat ik voor mn werk moet uitzoeken etc. etc.
    Op het hoogtepunt was het zelfs zo erg dat ik net klaar was met het voeden van Sophie (moest nog wel boeren met haar), werkkereltje vroeg iets waar ik naar op zoek moest, liet vervolgens de buitendeur open, hond ontsnapte, Sophie ging huilen en ik moest poepen. Pffffffffffffffff, moet aan het einde vandaag worden opgenomen in een gesticht vrees ik ;) Gelukkig is manlief er hopelijk over een uur dan kan ik ff relaxen. Hij is van plan nog een pakketje op te halen bij het postkantoor maar hij heeft pech; dat ga ik doen want ik wil en moet er echt even uit!

(zo, ff klagen hoor :))

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Oh ja, moet ook nog lunchen, ga ik nu maar ns doen.......... :(

19. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    haha sorry susan, moest even lachen om je verhaaltje, kan me voorstellen dat je even helemaal gek werd van alle drukte en ook nog alles tegelijk!! pfff.. word al moe bij de gedachte haha.. Ga er straks maar even lekker tussenuit hoor!!

ik had van HA ook al begrepen dat het normaal gesproken pijn kan doen bij het inbrengen maar dat het vlak na een bevalling meestal wel meevalt omdat de "boel" dan nog open staat ofzo:(. Nou ik merk het vanzelf wel. Ben ook wel wat gewend na de vruchtbaarheidsbehandelingen wat betreft de inwendige onderzoeken enzo..

20. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Nou om het nog erger te maken... er is een raam gesneuveld (hopelijk het oude raam) maar er liggen allemaal stukjes glas in de tuin (denk wel minstens 10.000 stukjes) dus dat moet allemaal worden opgeruimd. En ik weet niet of er ook glas in onze slaapkamer is gevallen en dan onze vloer heeft beschadigd. (ZUCHT)

Kan me trouwens wel voorstellen dat het erg lachwekkend is hoor. Miss kan ik achteraf ook wel lachen erom maar ik kan nu wel janken. Ben blij dat de hormonen mn lijf al uit zijn!!

Oh ja trouwens, ik krijg mn tampon er nauwelijks in!! Is gewoon echt niet fijn en snap er nix van; heb ze altijd gedragen nl! Misschien heb ik nu hormonaal minder afscheiding binnenin waardoor hij er niet lekker inglijdt zeg maar? Ze hebben bij de ks natuurlijk nix uitgehaald op die plek dus ik snap het niet zo goed eigenlijk.................... Iemand een idee?

Deel Deze Pagina