Sorry Hier aardig wat hectische dagen, dus niet meer op de computer geweest. Vorige week moesten we naar CB, voor de tweede keer weer prikjes Ze was gelukkig wel gegroeid, nu 4965 gr en 58 cm. De arts van het consultatiebureau vond dat ze heel erg spierspanning heeft, ze verkrampt en kan haar spieren niet ontspannen, dus daar een verwijzing voor de fysio voor gekregen. Ook zou ze een verwijzing krijgen vanwege d'r hoofdje, die ze niet omhoog kan doen (als ze op haar buik op het aankleedkussen ligt) De dag daarna ging het 's middags heel slecht, de hele middag heeft ze gehuild en gekrijst. Ik blijf altijd rustig, maar nu voelde ik iets, het was alsof ze me aankeek en wilde zeggen, mama help me ik heb zo'n pijn. Ik heb huilend de huisartsenpost gebeld om 18:15 uur en ik kon om 19:10 uur langskomen. Ze konden natuurlijk niks vinden, want ze luisteren alleen naar de hartje en kijken in de oren en keel. Ze heeft nog wel steeds een trommelvlies wat iets naar binnen zit. Ook moesten we naar de kinderarts. Medisch konden ze niets bij haar vinden. Aan de ene kant een goed teken, maar aan de andere kant schiet je er niets mee op. We moeten nu 2 weken een heel strak schema aanhouden, dus alles precies op de tijd. Als dit niet werkt, moet ze 2-3 weken in het ziekenhuis worden opgenomen. Ze krijgt nog steeds Zantac, maar durf niet te zeggen of dit nou echt effect heeft. Vandaag is de kinderfysiotherapeut voor het eerst langs geweest. Volgende week maandag komt ze weer en dan moeten we ook weer naar de kinderarts. Ik heb even geprobeerd om alles weer even te lezen. @Manonn, Thanx nog! Ik had idd een vraag gesteld over een keizersnede. Ik vroeg me af of degene die een keizersnede hebben gehad nog zoveel last hebben. Ik heb nl nog steeds veel last van m'n wond. En heb het ook erg moeilijk gehad met het verwerken ervan. Heb er nu nog wel moeite mee. Ik las dat jij ook een keizersnede heb gehad. Hoe is jouw ervaring? @Amore, Erg hè, dat ik zo laat naar bed ga, nu weer. Die 24 uur in één dag zijn gewoon te weinig voor me Trouwens, ik gebruik ook Hypoallergene voeding en ik heb Nutrilon HA. Ik heb getwijfeld tussen deze en die van Albert Heijn, natuurlijk vanwege de prijs. Maar ik vond het toch een risico, als ze het bijvoorbeeld uit het assortiment halen (is gebeurd met hondenvoeding van AH en die gebruikte m'n tante altijd voor haar honden en moest toen wat anders en die beesten wilden helemaal niks anders) En verder ben ik niet altijd bij AH en Nutrilon kan je overal kopen. Dat was dus mijn reden. En nu durf ik sowieso niet over te stappen, vanwege al dat gedoe met Jenna. @Sterretjes82, Jenna heeft geen voorkeurshouding. Jenna kan ook d'r hoofdje niet optillen en ze heeft tonus (spierspanning) Ik ben benieuwd of het gaat helpen met de fysio. @Brenda1122, Ik heb weer niet naar je geluisterd om eerder naar bed te gaan Kijk maar naar de tijd Bij het CB, kreeg ze weer prikjes, ze hadden de vorige keer helemaal niet gezegd dat ze die nu zou krijgen. Dacht dat ze alleen controle van de arts had. Ze heeft zowel van de consultatiebureau-arts als de kinderarts een verwijzing voor de fysio gekregen. Ik had voor mezelf een paar dingen geshopt, een jurkje (broeken kan ik nog niet aan, vanwege de pijn aan m'n buikwond), een legging, een shirt en een kort leer jackje. Maar had geen zin om te passen, dus heb het thuis gedaan en heb het jurkje weer terug gebracht. Voor Jenna had ik weer shirtjes, zo'n ding van prenatal waar je de speen in kan doen en dat ze het dan vast kunnen houden en nog een rokje enz. Ik kan het niet laten om niks voor haar mee te nemen, erg hè. En hier ook een baby met weinig haar Lijkt wel of ze steeds kaler wordt. @Susan79, Hier de Maxi-Cosi Mura 3. Het onderstel is idd groot en past alleen in de auto van m'n man. Dus heb een Quinny Zapp erbij gekocht, zodat ie in mijn achterbak van m'n auto past. Ideaal, omdat het de kleinste buggy ter wereld is met opvouwen. Ik zet daar nu het Maxi-Cosi autostoeltje op. Het nadeel is wel dat ie niet echt stevig is. Maar ben er wel blij mee. En jij? En had het even gelezen over je schoonmoeder. Ik denk daar ook al weleens aan. Hoe moet dat als Jenna 1 jaar wordt. Ik ben zelf van 1 dec en Jenna van 2 dec en absoluut geen behoefte dat zij op visite komt. @Loontje24, ik heb ook gekeken voor een universele parasol (ook een maxi-cosi mura kinderwagen), maar ik vond hem zo lang, die ijzeren veer. Ik had hem even vergeleken met een parasol van Bugaboo, omdat ik geen andere parasols zag. Wat bleek nou, alle parasols van Maxi-Cosi Mura zijn eruit en terug naar de fabrikant, omdat er iets mis mee is. Alleen de zwarte zijn goed, zei de verkoper. Ik ben er dus nog niet uit, welke parasol ik moet kopen.
Nog een vraagje. Wie heeft ervaring met een Puckababy? En heeft iemand de kinderstoel Bloom Fresco Loft gekocht?
Hai meiden, Heb weer even tijd om te reageren voordat ik aan het werk moet. @Manonn: Net als sommige anderen is Matthijs ook nog steeds verkouden. Nu al bijna anderhalve maand. Ik heb ook een neuspeertje en neusspray. Meer kan je er echt niet aan doen. Leuke foto van Zinzi op Hyves dat ze wortelen aan het eten is! @Brenda: hier gister zo'n rustige dag! Was niet veel te doen. Geef mij ook maar zo'n drukke dag dan vliegt de tijd voorbij. @Lafo: Zo Britt is goed gegroeid. Jeetje zeg, groeispurtje. @Mila: Leuk is dat schaterlachen hé. Inderdaad zo schattig. Hier niet veel bijzonders gebeurd. Morgen mamadag en dan ga ik lekker met 'm naar buiten. Het zou mooi weer worden. Fijne dag meiden!
Hey lieverds!! @Manon Getsie, nog steeds niet lekker joh :x Succes met werken dan vandaag, hoop dat je je snel wat beter voelt! Hahaha die Zinzi met der wortel.. Ze kijkt echt alsof je der poep voert @Brenda Lekker he zo vroeg naar bed? Lekker geslapen ? Is er nog wat spannends gebeurd in ATWT? Ik heb het gemist! Ik ga dat opperdepopboek ook halen, lijkt me echt superhandig!! (ben niet zo'n keukenprinses Haha. Eigenlijk kook ik nooit, kan het ook niet.. @Mila Nog gelukt bij de H&M? Als het goed is komt vandaag ook bij mij de kleertjes.com binnen.. Leuk he al dat shoppen? Misschien volgende meeting maar naar een winkelcentrum @Caressa Ach meisje toch, wat hebben jij en Jenna het zwaar. Lijkt me verschrikkelijk om mee te maken.. Ik hoop dat het echt snel beter gaat!! Wij gaan toch overstappen naar de AHvoeding, we gaan het vrijdag mengen. Ik snap dat je nu niets gaat veranderen, misschien straks als je gaat overstappen naar 2? Raar verhaal over die parasols.. Gelukkig hebben wij een zwarte Sorry, geen Bloom & Puckababy.. @Koala Werkze vandaag & Veel plezier morgen! @All Hier ging het gisteren weer een stukje beter. Wel slaapt elena overdag errug slecht (maandag totaal anderhalf uur, gisteren twee). Ik denk dat mijn meisje gewoon veel wakker is... We gaan het nu dus anders proberen, 's-ochtends een uurtje naar bed, dan wakker tot na de 3e voeding (ongeveer half 2) en dan proberen dan op bed te leggen, ik hoop dat ze dan wel zo'n anderhalf uur gaat slapen.. nou ik ga maar es werken IS ER TROUWENS AL EEN TIJD BEDACHT VOOR DE MEETING? Kus
zooo daar ben ik weer. ik voel me weer ff een stukje beter. jeetje wat kun je je beroerd voelen zeg. Ik heb 4 dagen niet kunnen eten, alles deed me zeer, en zat alleen maar op de wc. 't weekend was Vriend natuurlijk gewoon thuis, dus kon hij Lieke verzorgen, maar maandag moest hij weer naar het werk en heb ik uit pure wanhoop mijn lieve collega gebeld, of zij alstublieft op Lieke kon passen. Zij kwam haar gelukkig ophalen en s'avonds weer lekker thuis brengen. gisteren is m'n schoonmoeder hier geweest de hele dag, en vandaag is ze gewoon naar mijn moeder. vanaf vanavond mag ik het weer lekker helemaal zelf doen. Lieke is zelf gelukkig wel weer helemaal beter!! Ga vanaf hier maar weer reageren.... @ amore: Lastig he dat Elena overdag maar zo weinig slaapt. Lieke heeft dat sinds een paar dagen ook. @ Caressa: Jeetje wat een narigheid met Jenna. Waarom ga je niet met haar naar een Osteopaat??? hebben wij ook gedaan met Lieke en heeft echt heel goed geholpen!! Kende haar niet meer terug. Lieke kon niet naar rechts kijken omdat haar nekwervel was verdraaid en er een zenuw klem zat, na de 1e behandeling kon ze dat wel weer. Wij gebruiken voor Lieke de puckababy. Helpt hier heel goed. zonder slaapt ze overdag helemaal niet, en snachts maar een paar uurtjes. Met slaapt ze echt heel goed. Ik vind het een echte aanrader! @ Mila: En?? gelukt met afrekenen?? of vond h&m dat je al genoeg had?? @ Manon: Lieke past ook bijna niet meer in het badje. Ze gaat er ook vaak languit in liggen. Wij gebruiken het badje ook bijna niet. Wij vinden douchen veel fijner, en Lieke zelf ook gelukkig. Ik douche heel af en toe wel alleen, maar handig is wat anders. Ik doe dan zelf gewoon ff een badjas aan, en droog dan eerst Lieke af en kleed haar aan, daarna ben ikzelf aan de beurt Wat Leuk dat Zinzi worteltjes heeft gehad. Was dat de 1e keer??
@Rianne Fijn dat Lieke weer beter is en dat het met jou ook weer beter gaat En ja zeker lastig he dat ze zo weinig slapen overdag. Ze kunnen zichzelf ook nog zo slecht vermaken.. Niks is langer dan een kwartier leuk.. @Meiden die met beeb douchen Hoe doen jullie dit Ik heb het een keer gedaan, vond het maar lastig, ze werd zo glibberig & hoe zepen jullie ze dan in?
@Amore: Ik douche ook nooit alleen met Jayden. Mijn man doucht met hem en ik was hem vantevoren en dan geef ik hem aan mijn man. Daarna pak ik hem weer aan en droog hem af en kleed hem weer aan. Lastig idd dat Elena zoveel wakker is. Hier slaapt hij sowieso de hele ochtend eigenlijk wel. Smiddags word het lastiger, maar dan ga ik meestal ook wel weg, dus dan hazeslaapjes in de wagen enzo. Nog geen tijd voor de meeting volgens mij. @ Rianne: Fijn dat je weer beter bent en dat je zulke fijne oppassers gehad hebt! Das dan ook wel lekker dat je ff rustig uit kan zieken. Ben zelf nog nooit zo ziek geweest glukkig. Lijkt me geen pretje! @Koala: Geniet lekker morgen van je mamadag! @Caressa: Gatsie wat een vervelende situatie met Jenna zeg. Wat zielig en ook voor jullie slopend natuurlijk! Misschien is een ostheopaat idd een idee? Succes meid en volg idd je gevoel!! @Mila: Ik heb het al een tijdje geleden gedaan en het werkt hier gwoon beter, want de laatste fles kreeg hij doordat hij zo moe was gwoon haast niet op. Ik had zoiets als hij honger krijgt dan hoor ik hem wel en hij is goed gegroeid. Fruithapje weet ik eigenlijk niet hoe dat nou precies zit. Moet ik me nog ff in gaan verdiepen! @All: nou meiden hier gaat het hartstikke goed de afgelopen 2 dagen weer. Morgen gaat hij weer naar mijn schoonouders. Ben benieuwd. Cb zei eigenlijk ook dat ze hem niet glijk naar kdv zouden doen. Ik heb paar tips gekregen en als dat niet lukt dan moet ik een keer langskomen. Waarschijlijk is hij gwoon echt gevoelig voor hun onzekerheid. Ben verder nog bij de dokter geweest en moest vanochtend bloed prikken. Waarschijnlijk voor fibromyalgie. Dit is (als ik me goed heb ingelezen) spierreuma. Hoop echt niet dat dit het is, want er schijnt heel weinig aan te doen zijn. Nou ja we moeten het eerst maar afwachten. Hoop vrijdag de uitslag te krijgen en anders pas na het weekend Vanmiddag nog ff gezellig naar een vrouwtje van de zwgym. Heeft een jochie die twee weken met hem scheelt. Lijkt me erg leuk! Nou meiden, fijne dagen en geniet van het lekkere weer! Liefs Liefs
@koala28, zielig hè Matthijs verkouden. Jenna is sinds een paar dagen verkouden en ze hoest ook. Ik heb ook neusspray en zon neusreiniger van difrax. Maar die heb ik nog niet gebruikt. Veel plezier morgen met mamadag en geniet ervan. Ik had gehoord dat het 14 graden wordt. @Amore1, ik kan me voorstellen dat je over gaat stappen. Neem je dan wel de hypoallergene van AH. Succes ermee! En gelukkig heb je een zwarte parasol Hoe gaat het nu met Elena en het slapen. Ik herken het nl helemaal. Hier van die korte hazenslaapjes. Als Elena niet slaapt, kan ze zich dan wel vermaken of vermaak jij haar dan de hele tijd tot ze weer een fles krijgt? En wat betreft douchen. Dat doe ik alleen maar samen met Jenna, als mn man er is. Hij zeept haar in op het aankleedkussen, geeft haar aan mij en dan neemt hij haar weer over om af te drogen en aan te kleden. Dus als ik alleen ben, werkt dat bij mij niet. @Riannetja, Gelukkig is Lieke weer helemaal beter, hoop dat het met jou ook weer goed gaat. Ik heb idd aan een osteopaat zitten denken, alleen vinden ze (kinderarts en fysio) het nu beter als ik dit uitprobeer, omdat anders alles tegelijk gaat. En de medische wereld adviseert sowieso niet om te kiezen voor een osteopaat. Maar als dit allemaal niet werkt, ga ik toch verder kijken. En ik las het over Lieke en het badje. Is zon opblaasbaarbadje voor babys wat je op de grond kan zetten niets? Hebben ze nu toevallig bij de wibra te koop. Ik gebruik eerlijk gezegd ook nooit het badje, maar altijd de Tummy Tub. Vind ik fijner en is sneller gevuld. En thanx voor de ervaring wat betreft de puckababy. Fijn dat het bij jullie helpt, geeft mij weer hoop. Ik mag hem lenen van de fysio en als het werkt, wil ik er ook graag één. @Loontje24, ik ga idd als dit allemaal niet werkt, kijken naar een osteopaat. Hoop dat de uitslag van het bloedprikken goed is!
@ manonn: ik neem Rosanne wel alleen mee onder de douche. Ik kleed haar dan uit, wikkedl haar in handdoeken, neem haar en aankleedkussen mee naar de badkamer, leg haar op het aankleedkussen in bad, kleed mezelf uit, gaan samen lekker douchen, daarna leg ik haar in handdoek gewikkeld weer op het aankleedkussen in bad, dan droog ik snel mijzelf af en dan ga ik haar weer aankleden etc...Is wel wat werk, maar gaat goed @ amore: in het begin wikkelde we rosanne in een hydrofiele luier, was ze niet zo glibberig... nu zit ik op mijn douche krukje... inzepen doe ik gewoon onder het douchen (maar ja, dat is dan weer handig als je kunt zitten net als ik, dan zit ze gewoon op schoot en heb je een hand over) @ all: gisteren ben ik met Rosanne naar het CB geweest om te wegen en te overleggen wat betreft afbouwen en hoe ik nu dus een klein flesje geef na de borst. Dit vonden ze een goed idee, en ze vond het jammer dat mijn lichaam zelf aan het afbouwen was... Maar ja, kan ik straks gewoon weer medicijnen nemen, en natuurlijk weer af en toe een wijntje of zo . Rosanne weegt nu 5905 gram... Volgt nog steeds de curve, dus dat is mooi. We zijn overigens over gestapt op Nutrilon pepti. Hoe meer kunstvoeding Rosanne kreeg (hypoallergeen), hoe meer uitslag ze kreeg. Dus nu dit maar proberen. Hopelijk vergoed de verzekering dat, want het is best wel pittig duur spul. De huisarts moest nog even een machtiging invullen of zo... dat zou de apotheek gisteren regelen, en ik ben niet gebeld of zo, dus denk dat het wel goed komt. Ik merkte het gisteren wel hoor, dat de voeding van 5 uur vervangen werd door de fles... ben benieuwd hoe ik de hele afbouw fase ga ervaren... Ik vervang de volgende voeding pas als mijn borst om 5 uur niet gaat protesteren. Iedereen ook lekker genoten van het mooie weer? Wij wel, zijn lekker naar de stad geweest. Rosanne had als cadeautje een knuffel gekregen waar ze helemaal dol van is, nu blijkt dat ze daar een hele serie van hebben... dus denk dat die er langzaamaan allemaal komen. All For Love - Plush Range Gisteren en vandaag hebben we Rosanne een papje van Rijstebloem en melk gegeven.. Ze vind het maar niets hoor, ze werkt het er met haar tong zo weer uit. Over een tijdje nog maar een keer proberen. Vanavond naar rolstoeldansen, ik doe niet mee, omdat mijn schouders niet willen en mijn danspartner (mijn zus) is beetje boel zwanger (20 weken nog maar, maar heeft al behoorlijke buik), dus wij zijn er voor de gezelligheid, maar dat is ook belangrijk.
Ik heb ook een puckababy voor onze Jenna , alleen 's nachts. Werkt heel goed. Ze werd 's nachts wakker van haar eigen gemaai van de armen en sinds dat ding, slaapt ze als een roosje.
Zoo weer dagje gewerkt en morgen weer een mamadag en dan vrijdag weer een dagje werken. Directe collega wordt dan 50 dus vandaag ook druk mee bezig geweest. De rest van mijn afdeling heeft er gewoon niks aan gedaan (we zijn met zijn 6-en). Volgens mij hadden ze ook niet eens wat gedaan als ik er niet was geweest, echt lamzakkig hoor. Kan dat niet uitstaan. Notabene staat die collega die dus 50 wordt, altijd voor iedereen klaar en dan krijg je dit, vindt dat echt teleurstellend maar goed... wie ben ik... Jenna laat weer gedeelte van haar flessen staan maar ja... verder is alles nog steeds prima met d'r. Ze zal wel niet zoveel honger hebben momenteel. Morgen komt de fysio weer. Ben heel benieuwd naar het percentage van de meting van het hoofdje. Ik hoop zo dat ze geen helmpje hoeft. Als het zo is, is het niet anders maar toch... @caressa: getsie, dat gaat nog niet lekker bij jullie he. Balen zeg. Hoop dat het strakke ritme gaat helpen en de fysio om van haar spierspanning te verlossen. En wat Riannetja ook zegt: een osteopaat schijnt echt te werken, hoor ik van meerdere kanten. @koala: veel plezier morgen buiten in de zon. Ga ik ook doen. Kannie wachten @amore: ja ja het is gelukt bij H&M, mocht eindelijk afrekenen en psstt, kleertjes.com komt ws morgen binnen Succes met het nieuwe slaapschema van Elena, hoop dat het werkt. Ik douche Jenna alleen met vaders erbij. Alleen lukt me dit niet. Ook nog niet geprobeerd trouwens maar begin er ook nog niet aan. @riannetja: Nee van H&M mocht ik toch nog verder shoppen Is helemaal gelukt Dus jij was ook zo ziek. Vervelend he en helemaal als je dan ook nog eens alleen bent. Gelukkig gaat het nu weer beter met jullie. @loontje: succes morgen met Jayden bij je schoonouders. Hoop dat het beter gaat dan de vorige keer. He gets, bloed prikken dus voor spierreuma. Jee hoop het echt niet voor je. @ringeding: Ja dat afbouwen gaat niet zo maar he. Daar moet je wel ff rustig je tijd voor nemen. Heb ik tenminste wel gedaan. Gelukkig is Rosanne nog steeds goed gegroeid. Zo, ga nog ff wat fotootjes denk ik inplakken. Misschien dat ik later nog ff kom spieken. Fijne avond all. Grtz.
Manon, ja maak de groentehapjes ook zelf. Maar heb tot nu toe alleen nog maar wortel gegeven hoor. Ja dacht eerst ook aparte combi met appels. Maar stond ook in het boek opperdepop en nora vond het erg lekker!! Heb het zelf ook geproefd en vond het zelf ook lekker hahah Verder vindt nora alles wel lekker volgens mij, het is echt een alleseter hihi terwijl ze toch niet echt zwaar is. Zal nog wel komen! Ze krijgt elke dag nu fruit in de ochtend, ook op kdv. Mila, hier met fruit begonnen, op kdv krijgt ze dat ook. Worteltjes vindt ze ook lekker, maar volgens mij lust ze alles wel. Weet niet zo goed meer wanneer de 5e fles eraf ging. Vrij vroeg al wel geloof ik. Maar dat gaf ze zelf ook aan dat ze de laatste niet meer wou. Hier ook koken geleerd van mannetje hahaha . En nog steeds kookt hij altijd als hij thuis is. In het weekend ook. Ik kook dan eigenlijk nooit wat een mazzel weer!! Ach.. hij heeft er lol in, ik niet Maar zelf hapjes maken voor nora vind ik dan wel weer leuk!! Maar met dat boek is dat ook niet zo moeilijk Ohhh en jij mag morgen ook al genietenvan het mooie weer!!! Veel plezier terwijl ik hard zit te ploeteren pffff Caressa, wat een pech allemaal met je jenna. Hopelijk wordt het snel beter meid! Heb je ook fotootje van je meissie? Of had je die al een keer laten zien? Badderen, hier bijna nooit in badje, eigenlijk altijd tummy tub of met me mee onder de douche. Doe ik ook wel eens alleen. Zet haar dan in haar badcape in haar wipstoel voor de cabine, vindt ze geweldig, veel om zich heen kijken. Ik douche dan snel, pak haar dan uit de wipstoel vanuit de cabine, dan samen douchen en als we klaar zijn, zet k haar zo terug in de wipstoel in haar badcape extra handdoek erover en dan droog ik mezelf af en badjas aan. Daarna droog ik nora verder en haar aankleden. Doe haar ook wel eens in het grote bad. Zet kleine badje er dan in, met het badzitje erin. Hoef ik haar ook niet vast te houden, maar tummy tub vindt ze echt leuker hoor. Lekker spetteren hihi Koala, ohhh jij bent morgen lekker vrij tijdens het mooie lenteweer!! Heerlijk hoor!! Geniet ervan met matthijs. Vandaag tijdens me pauze ook ff naar buiten en voelde de warmte gewoon, heerlijk!! Was ook 13 graden, wat een verschil met vorige week!! Amore ja heerlijk geslapen!! Was heerlijk uitgerust vandaag en kon hard werken haha moest ook wel want we waren maar met zn 2en ipv 6 normaal gesproken. Dus jij ook geen keukenprinses hahaha hier ook niet en mannetje die altijd kookt!!! Doen we goed toch??? Loontje, gelukkig gaat het weer goed met jayden!! Maar wat klinkt dat naar, spierreuma!! En nog even geduld voor de uitslag dus!! Ik duim voor je dat het geen spierreuma is meis. Ringeding, wat een schattige knuffel, nooit gezien ergens trouwens! Dus nog even geen papje voor rosanne, ach iedere baby heeft zn eigen tempo he All, nou alles weer gehad hier geloof ik kan ik nu eindelijk atwt kijken op rtlgemist hahah.. Liefs!!
Hoi meiden, sorry hoor, heb het de laatste tijd best druk en echt terug lezen en reageren komt er niet van. Britt wil nu ook een fles dus hou het kort. Meeting, ik zag de vraag voorbij komen idd hoe laat spreken we af, komt al lekker dichtbij, leuk!!!!! Douchen, tip: als je geen grip heb op je kind onder de douche doe een hydrofiel om 'm heen ook onder de douche dat helpt! xxxx
Hé forum-vriendinnen! Hier een hectische dag, ben dan ook blij dat tie voorbij is! Ik heb even geen puf om terug te lezen, sorrie! Vrijdag lees ik weer eventjes terug, en reageer ik. Zinzi heeft het goed gedaan op het kdv. Ze is owh owh zo verkouden, ze hoest soms zo erg.. Soms is het net of ze stikt. Op het kdv zeiden ze het ook, ze moest één keer zo hoesten, stikte 'bijna' en vervolgens spoog ze ontzettend veel slijm. Arme schattebout! Ook heeft ze zich nog een keer helemaal zichzelf + de schommelswing daar ondergespogen. Ze heeft verder redelijk goed geslapen, en ze heeft goed gedronken op het kdv. Dus, prettig om te horen! Heb de hele dag aan haar gedacht en me telefoon bij de hand gehouden, voor het geval dat ze zouden bellen. Ik ben een uur eerder gestopt, dit kon dus heb ik het natuurlijk gedaan, toen vliegensvlug haar gehaald. Ze lag toen net 10min in bedje, maar slapen deed ze nog niet.. lag rond te kijken! Zo grappig zicht. Ik kwam binnen.. een big smile! Thuis even geknuffeld, haar lekker gewassen, pyama aan en toen ingestopt. Ze slaapt nu nog, ik laat haar ook nog maar even slapen, met haar laatste fles ben ik niet zo stipt hoor. Sorry voor me ego-berichhie! Nu nog even relaxen en vroeg naar bed, morgen gaat de wekker om 05.30.. Gaaappp! Even een daggie bikkelen en dan .. Weekend. Wiehoe! Klinkt misschien gek, na één dag werken .. maar heb er toch even behoefte aan! haha! Liefs -x- Manon
@Caressa: Heb je zo'n speenpop gekocht voor Jenna?? Heb je 'm al uitgeprobeert? Ik heb er ook één voor Matthijs maar hij vind het (nog) niets. Die Difrax neuspeertje heb ik ook. Maar ik gebruik 'm niet meer zo vaak want Matthijs krijst het uit als ik 'm gebruik. Hij vindt het echt niet leuk. @Amore: Als wij Matthijs douchen dan gaat hij: of met mijn man onder de douche, dan zeept hij 'm in als hij in zijn armen ligt en zo ook afspoelen of we leggen een badmatje/kussentje van de prenatal in de douchebak, leggen 'm daarop en dan douchen we 'm. Dit werkt prima. @Mila: Heerlijk vooruitzicht morgen. Ik kan ook niet wachten om lekker naar buiten te gaan met m'n kleine mannetje. Lekker in het zonnetje. @Riannetja: Fijn dat je oppas had zodat je kon opknappen. @Badje: Matthijs past ook bijna niet meer in het badje. Hij vind het trouwens geweldig om te spetteren met z'n beentjes. Water gutst dan uit het badje op de grond en dan ligt meneertje helemaal dubbel van het lachen. --------------------- Heb trouwens gisteren zowat de Makro leeggekocht. o.a. Dozen luiers ingeslagen (3 dozen, 4e gratis) en billendoekjes. In Matthijs z'n kamertje ligt nu een mega stapel pakken luiers. Hebben we voorlopig genoeg! Morgen lekker vrij en ga heerlijk van het weer genieten.
Koala hier ook vorige week de makro geplunderd, ook doekjes en luiers, gaat hier hard met 2 poepfabrieken! Britt doe ik in het grote bad al sinds toen ze 4 weken oud was, heb zo'n hekel aan dat badje, ga door me rug. Tumytub amper gebruikt. Maar ze ligt in zo'n ligstoeltje maar wat doet ze ze rilt haar bips op met haar benen en wil er zo iedere keer uitwippen, best gevaarlijk! Ze zit dan samen met Amy in bad dus sowieso opletten geblazen! Mila oh jeetje morgen hoor je dus wel of geen helmpje, ik hoop echt zo dat het niet nodig is, afplatting was dus best erg begrijp ik? Ik duim voor jullie en als het zo is, dan is het maar zo, is voor een goed doel moet je maar denken maar beter van niet! Hier ging de 5e fles er al af na een week of 8, maar is er ook af en toe weer bijgekomen dus..... Manonn ach arme Zinzi, heeft ze zo gespuugd, hoor meer babytjes die daar last van hebben, hopelijk had ze alleen vandaag een rotte dag en is ze morgen weer beter! Knuffel!!!!! Loontje succes morgen met wegbrengen naar je schoonouders, hoe vaak gaat ze daar naartoe? Brenda zo goed bezig hoor dat je al die hapjes zelf maakt, ik maakte dan wel fruit zelf maar groente daar hebben we mooie potjes voor haha Amore werkse weer morgen met dat mooie weer wel balen denk ik zo. Rianne jammer dat je even alleen bent, gelukkig heb ik dat niet vaak maar komt ook weleens voor!
Goedemorgen allemaal! Zo laatste daggie en dan weer lekker weekend! @Lafo Snap best dat het druk is met je 2 meiden! Enne, ik heb ook zin in de meeting! @Koala Geniet van het mooie weer! @Brenda Doen we zeker goed Hahaha, wij hebben gewoon keukenprinsjes! Succes met werken! @Mila Bij mij kwam kleertjes.com ook gisteren! Zooo leuk.. ik heb ook een petje van Noppies besteld, die is alleen nog een beetje groot Misschien toch nog maar een ander hoedje kopen! Succes met de fysio vandaag en geniet van de zon! @Susan / Sterretje Meissies, alles goed? @Loontje Zag de foto van de 2 knullen op Hyves, zo leuk!! Ik hoop dat Jayden het vandaag goed gaat doen bij opa en oma!! @Caressa Ik neem idd de HA van de AH, ben erg benieuwd. Morgen gaan we ermee starten! Ik laat wel weten hoe het ging! Elena kan zich steeds beter vermaken, maar moet ook nog wel vaak geentertaind worden Ze is snel verveeld. @Ringeding Lekker gedanst? Ik hoop voor je dat de Pepti gaat werken! @Manon Ahh arme Zinzi, hopelijk doet het mooie weer haar ook goed! Werkze nog vandaag! @ALL Thx voor de douchetips Ga het binnenkort weer es proberen.. Elena heeft het slaapjesplan nog niet door Hahaha. Ze word nog steeds na drie kwartier wakker. Ach, ff doorzetten misschien. Gistermiddag nog ff lekker naar de IKEA geweest, helemaal leuk! Elena vind dat echt prachtig Nou dames ik ga snel werken, hoe sneller ik vanmiddag naar de zon kan! Kus!
Goeiemorgen dames, het wordt weer een mooie dag vandaag Badje: Kyano is ook al bijna te klein voor het badje maar vindt het heerlijk om zich af te duwen tegen het uiteinde. Hij spetterd dan ook de hele vloer onder en een lol dat hij heeft haha Mila: Jenna misschien een helmpje? Ik hoop dat het meevalt, volgens mij moet het wel heel erg zijn voordat je een helmpje moet maar Jenna is nog erg jong dus misschiendat het uit zichzelf bijtrekt. De fysio is een paar weken terug ook geweest mar de afplatting viel gelukkig mee en ze heeft dan ook geen meting gedaan. Volgende week komt ze weer langs om hem nog even na te kijken.
Hee dames, ik ben hartstikke druk geweest met van alles! Werken, Sophie etc. etc. Heb nu ff tijd voordat ik weer aan mn programma van vandaag ga beginnen Badje: Sophie past er nog in maar die ligt er ook vaak met opgetrokken beentjes in dus dat scheelt natuurlijk. Als ze zich uitstrekt, wordt het wat lastiger Douchen doen we ook wel ns maar idd makkelijker als manlief en ik dat samen doen. De een staat er dan al onder en geeft Sophie aan. Zij wordt idd wel erg glibberig, helemaal tijdens het inzepen (goede tip van de hydrofiel eromheen trouwens!), afspoelen en dan teruggeven aan de ander die haar dan afdroogt en aankleedt. Dit doen wij daarom vaak in het weekend... Wassen jullie je kleintje elke dag? Wij nog steeds ongeveer om de dag. Mila, een helmpje voor Jenna wellicht? Sneu hoor als dat zo is. Hopelijk hoeft het toch niet. Neem aan dat je oefeningen enzo moest doen?? Caressa, ach jeetje, het gaat dus nog niet goed daar bij jullie! Hopelijk komen de fysio en ka eruit maar anders idd een osteopaat? Miss toch maar een keertje naartoe gaan? Ik heb trouwens de Bloom kinderstoel. Wat wil je erover weten? Manon, had de worteltjesfoto gezien op je hyves! Echt hilarisch! Ze is er niet zo van onder de indruk Brenda, alles zelf koken! Wow... Hier ook potjes maar goed, we hebben het pas 1x geprobeerd en dat was totaal geen succes! Vanmorgen heb ik haar pap gegeven van een lepel af en ook dat was geen succes. Ze weet gewoon niet wat ze aan moet met die lepel (logisch natuurlijk). Eigenlijk liep alles haar mondje weer uit! Hoe hebben jullie dat gedaan? Denk dat wij Sophie eerst maar ns gaan aanleren om van een lepeltje af te eten en daarna pas fruit van een lepeltje dus de fruitpotjes blijven nog maar even staan waar ze nu zijn. Weet niet meer wie het vroeg over het aantal flessen... Sophie zit nu sinds 1 week op 4 flessen. Bij cb zeiden ze bij 4 mnd 5 flessen, bij 5 mnd 4 flessen...en ze zou het zelf wel aangeven. Nou, daar kan je wat mee dacht ik toen... Maar het is echt waar! Vorige week donderdag het normale 5 flessen schema aangehouden maar de fles van 14.30 uur (fles nr 3) moest ze niet! Had met moeite 5 of 10 cc op? Dag erna dus overgestapt op nieuw 4 flessen schema en dat ging prima! Dus vanaf vorige week vrijdag 4 flessen Oh meiden, het is heel erg maar verder weet ik t niet meer! Lees wel elke keer mee maar ben het nu gewoon vergeten. Ik schaam me diep Wat vinden jullie hier trouwens van?! Dinsdag was Sophie de hele dag bij mn schoonmoeder. Had in haar boekje opgeschreven wanneer ze moest eten (12.00 uur en 16.30 uur) en gevraagd, via manlief natuurlijk , of ze een leuk verhaaltje erin wilde opschrijven over wat ze die dag hadden gedaan samen. Ik was klaar met werken en belde mn mannetje om 17.00 uur. Vroeg op Sophie al thuis was maar nee, hij was haar net aan het oppikken. Dus ik vroeg of hij nu dan aan het wachten was totdat haar flesje op was. Nee antwoordde hij, ze had nog geen flesje gekregen (die van 16.30 uur dus) want 'ze vroeg er niet om'. Echt joh, die schoonmoeder van me!!! Ik kon haar wel wurgen! Ik schrijf het toch niet voor niets op!! Ze kan toch niet maar 3 flessen krijgen op een dag, gewoon omdat ze niet vraagt om meer? Sophie vraagt er nou eenmaal niet om; je moet het gewoon geven! Uiteindelijk dus thuis om 17.30 uur flesje nr 3 gegeven dus ja, dan lukt het natuurlijk niet om fles 4 al om 20.00 uur te geven. Die neemt ze dan niet (en wordt vervolgens 's nachts wakker van de honger)... Uiteindelijk lag ze dus niet in bed tussen 8 en 9 maar pas rond 11-en ofzo. En bedankt, schoonmoeder... Och, wat een stom mens is het toch! Hele schema in de war! En elke keer als ik iets negatiefs zeg over haar (in dit geval weer zo terecht), gaat mn mannetje zuchten en voelt het net alsof ik de zeurpiet ben terwijl zij gewoon fout zit! Nou, ik ga er alles aandoen om ervoor te zorgen dat zij zo min mogelijk hoeft op te passen. Oh en weet niet of ik het al had geschreven, maar ze heeft uiteindelijk ook nix opgeschreven in haar oppasboekje. Leuk..................... Nou ik ga maar ns wat doen hier. Eerst maar ns ontbijten en daarna douchen. Vervolgens wandelen met hond en Sophie buiten en daarna al wandelend naar AH. Dan thuis maar kleren opruimen en Sophie's maatje 50/56 opruimen Echt afscheid nemen dus van de 1e periode. Daarna wel kleertjes 68 ophangen in de kast dus dat is wel weer leuk! Meiden, tot ltr! Voor degenen die werken, succes! En degenen die ook vrij zijn, ga lekker genieten van het weer! Liefs Suus
@Lafo: Dat is inderdaad een goeie aanbieding als je 2 kindjes hebt. Hahaha, ik zie al voor me: een kamertje helemaal vol met dozen luiers, hihihi. @Susan: Zo vervelend als (schoon)moeders niet willen luisteren. Hier hetzelfde. Maar ik moet zeggen dat m'n moeder er nu wel achter is dat een ander ritme dan dat Matthijs gewend is niet accepteert. Hij wordt dan chagerijnig en gaat hard huilen en haast niet rustig te krijgen. @Amore: Jij ook straks veel plezier in het zonnetje. @Sheann: Wat een grappige foto van Kyano, hahahaha. --------------- Zo, even wachten tot de wasmachine klaar is en dan naar buiten. Stuk wandelen en dan een bakkie koffie drinken bij koffietentje. Morgen gaat Matthijs voor het eerst uit logeren bij mijn ouders. Whhhhaaaaa, vind het nu al eng. Manlief en ik hebben morgen een diner van manlief zijn wijncursus dus er zal veel gedronken worden vandaar dat we Matthijs niet meer ophalen. Ben zo benieuwd hoe het gaat.