Hoi 1 dag na mn positieve test was mn hcg 76. Iets te laag maar ik maakte me nog geen zorgen. Een week later ( 5+2 zwanger) was mn hcg 236. Ook te laag dus. De dag erop een echo gehad en het vruchtzakje was maar 3 cm. Te klein Ik weet wonderen bestaan maar ik weet het niet zo. Ik denk dat dit niet goed gaat. Maar wat nu? Ik weet veel van de mm maar hier heb ik me nooit in verdiept. Hoe gaat het in zijn werk als je tabletten krijgt om het op te wekken? En hoe gaat een curretage in zijn werk? Wie wil mij voorbereiden op wat komen gaat...
Ohh meid wat verdrietig. Maar dat ze dat al kunnen vast stellen met 5 weken dat het vruchtje te klein is? Ik ben nu ook zo'n 5 weken en 1 of 2 dagen zwanger en heb nu 2 echo's gehad maar bij mij was er alleen een zwangerschapsring te zien wat normaal is met 5 weken. En als het mis gaat dan hoop ik voor je dat het allemaal vanzelf komt en je geen curettage hoeft. Bij mij is het de vorige keer allemaal vanzelf gekomen dus kan je niks vertellen over een curettage of pillen. Ik wil je heel veel sterkte wensen!
Hoi meid, Maak je asjeblieft niet druk over pillen en curettages! Bij zulke vroege miskramen is dat zelden nodig. Ziekenhuis voert dan gewoon een afwachtingsbeleid en meestal is dat voldoende. Ik ben vandaag ook 5 +5 en vanmorgen is het bij mij begonnen. Voelt gewoon als een hele heftige menstruatie weer dit keer. En verder kunnen we je je moeilijk advies geven over wat te verwachten. Ik heb er nu 9 op mijn lijstje en ze zijn alle 9 anders verlopen. Met vruchtzakjes, met vruchtjes, met alleen bloed. Met een week heftige buikpijn, met 2 dagen weer fluitend rondlopen. Je kunt er echt geen peil op trekken... Zou gewoon lekker goed voor jezelf zorgen, een berg feminax in huis halen en niet al te interessante afspraken plannen de komende week. Sterkte!
Dank je shally. Ze hebben de ring ook gemeten = vruchtzakje en die zou al groter moeten zijn. Vandaar. In dat vruchtzakje is nog niets gezien omdat het nog te vroeg is idd. Jij ook bedankt betty! Ik vind dat er maar weinig gereageerd word hier. Maar met jou antwoord kan ik wat! Thx. Het werk is op de hoogte en die houden er rekening mee dat ik ineens naar huis kan willen. Bergen pcm en maandverband al in huis. We zullen het zien... Wat een hoop *** heb jij zeg! Vreselijk!
Hoi meid, Precies wat Betty zegt het is nog zo pril dat je het gewoon rustig kan afwachten. Het zal ws een wat hevigere menstruatie zijn. Wel konden ze bij mij alleen nog maar en ringetje zien dus het formaat van het vruchtje daar zou ik me niet al te druk om maken. Wel is het hcg an de lage kant idd. Rustig aan en veel sterkte!
Oh ik zie dat je aangeeft dat er echt gezegd is dat het ringetje groter had moeten zijn..oke, dat wist ik dan niet. Nogmaals sterkte met alles, het is ZO'N teleurstelling..bah
Jeetje meid, gaat het nu alweer mis? Verdorie! Jij had inmiddels wel e.e.a. laten onderzoeken toch? Ik herinner me wel veel topics die ik gelezen heb maar herinner me even niet meer precies wat je had laten testen. Maar moet jij niet gewoon al na de eisprong aan de utro en een lage dosis prenison? Misschien dat het dan blijft plakken? Maar ik zeg dit even ten overvloede want jij bent de ervaringsdeskundige dus jij zal het wel weten. Wat naar allemaal..
pippeke, ik zag je onderschrift in ander topic en wilde je even veel sterkte komen wensen... wat verdrietig . ik heb alleen ervaring met een vmk (bij 4,5 week): dat was een heftige menstruatie en ondervond ik verder weinig lichamelijke hinder van. bij MA ben ik gecurreteerd, niet leuk, maar vond ik ook meevallen. de psychische impact is meestal de zwaarste Betty kan je helaas het beste advies geven... jij ook sterkte, Betty. je hoopt bij sommige zo dat het onderschrift blijvend positief veranderd..! 'strooit een onsje geluk' sterkte meid(en)!
Heel veel sterkte. Ik heb geen ervaring met een vmk alleen wel met een latere. Ik had al een kloppend hartje gezien en toch is het misgegaan. Ik kwam er achter door bloedverlies.... En toen wilde ik de natuur zijn gang laten gaan, helaas gebeurde er weinig en bleef t vruchtje op de zelfde plek en stopte het bloeden ook weer. Toen tabletten geprobeerd, maar ook die deden niks helaas. En toen de curetage waar ik zo vreselijk tegen op zag.... Ik heb uiteindelijk toch besloten voor de narcose ipv ruggeprik, en het is heel erg mee gevallen. een week nog gevloeid en toen nergens meer last van... dit is mijn ervaring. Heel veel sterkte!
Bedankt voor je medeleven Skye! Ik ben al in 3 landen door de mangel gehaald en ze kunnen niks vinden helaas. Deze laatste zwangerschap heb ik met pregnyl, utrogestan, aspirine en prednison ondersteund. Volgens mij zijn de middelen dan wel zo'n beetje op... Enige dat ik nu nog kan doen is de pregnyl al starten vanaf de eisprong (zoals mijn gyn ook wenst), maar ik was daar een beetje op tegen omdat je dan niet weet OF er een bevruchting heeft plaatsgevonden. Je plast dan nl toch wel een streepje. En om dan al die troep zoals utro en prednison erin te stoppen voelt een beetje dubbel. Doe dat liever alleen als ik zeker weet dat er iets gaande is. Maar goed; mijn opties raken een beetje op dus mijn bezwaren beginnen weg te ebben... Gelukkig hebben wij nog wel een escape in de vorm van een draagmoederraject in de USA. Dat staat op het punt van beginnen dus hopelijk komt dat kindje er toch echt Maar verder wil ik Pippeke's topic niet vervuilen! Hoop dat het al loskomt meid en ik hoop dat het meevalt!
Oke..Jeetje...Dus alles inderdaad geprobeerd. Wel hoop ik dat je misschien nog 1 keer de pregnyl wilt proberen..Heb er vorige week veel succesverhalen over gelezen in ieder geval. Maar of het nou rechtsom of linksom zal zijn..Jij krijgt dat kindje! Heel veel succes met alles!
Bij mijn dochter had ik ook een vroege echo, op verdenking van bbz. Dat was met 6 wk 5 dagen. De gyn zei ook dat het veel te klein was, blabla, dramatisch gedoe, maar er was wel een hartje nb. De zwangerschap is ook gewoon goed gegaan. Ze kunnen op die hele vroege termijnen gewoon niet goed meten. Hoop dat het blijft zitten!