Weet toevallig iemand van jullie hoe dat zit met de ovulatie als je 1 eierstok hebt? Meestal komt er 1 eitje per maad van een eierstok en ander van die andere, maar hoe zit het in deze situatie? Iemand ervaring?
Ik heb er geen ervaring mee. Is het niet zo dat normaal gesproken in beide eierstokken een eitje vrijkomt, maar er maar één dominant is en deze dus verder gaat rijpen?
Volgens mij neemt in principe de eierstok die er nog wel zit de volledige functie over. Helemaal zeker weten doe ik het niet.
Inderdaad. Het is zoals Wup zegt. De overgebleven eierstok neemt de functie van de andere over. Het is een soort beweegbaar handje wat het eitje opvangt. Je hebt dus evenveel kans om zwanger te worden als met 1 eierstok.
Mijn vriendinnetje is zwanger geworden door de pil en condoom heen terwijl ze maar 1 eistok heeft... (antibiotica, gescheurd condoom en zo vruchtbaar als een ***) Dus.. succes ermee.
Mijn zus is heel erg ziek geweest en daardoor moet zij ook een eierstok missen. Maar die ene eierstok neemt alles over. Mijn zus was een jaar nadat ze ziek is geweest al zwanger. En nu moet ze bijna bevallen van haar derde kindje.
heyhey mijn schoonmoeder heeft ook maar 1 eierstok en heeft 3 kinderen de laatste zelfs door het spiraal heen! dus volgens mij maakt het niks uit groetjes