Hoi, Ik heb een angelsounds die ik gebruik wanneer ik me onzeker voel over of alles wel goed is met het kleintje. Ik ben nu 18 weken zwanger. Vanmorgen ging ik weer luisteren en het hartje was heel goed te horen, maar de harslag daalde op een gegeven moment tot heel laag om vervolgens weer op te klimmen naar de normale snelheid! Dit gebeurde binnen een paar minuten wel 3 keer! Herkent iemand dit? kan iemand me alsjeblieft gerust stellen? Liefs Esprit
Je kunt misschien het beste je VK even bellen. Wij kunnen wel vanalles zeggen, maar ik denk dat je bij zoiets toch niet gerustgesteld bent voordat een deskundig iemand er iets over heeft gezegd.
Er is ook een vraag over gesteld hier op de site bij de verloskundige. Ff opzoeken, denk dat het je wel geruststeld! xxx
Ik moet om 12uur bij de VK zijn, maar dat duurt nog zo lang voor mijn gevoel! Ben eigenlijk meer op zoek naar ervaringen van anderen hierin.....op die manier hopend wat geruststelling te krijgen....
Hé Esprit, Ik heb dit een keer gehad toen ik in het ziekenhuis aan de ctg lag. De hartslag van de baby zakte toen van 130 ineens naar 70. De verloskundige in het ziekenhuis legde uit dat dit kan doordat de baby evan op de navelstreng gaat liggen. Dit gebeurt wel vaker, maar zonder angelsound of ctg merk je dit normaal gesproken niet.
Hoi hoi, dit is volkomen normaal! Dat hebben wij ook een keer gehoord en toen meteen gebeld. Dit betekende volgens onze VK dat het hartje juist heel sterk is, het kan het dan aan om wat langzamer te kloppen en dan weer sneller. Dat is wat ons verteld werd destijds. Sterkte!
En hoe was het bij de vk? Ik lag vorige week woensdag op de bank bij de verloskundige. Toen zakte het hartje ook ineens van 150 ofzo naar 125. Schrok me kapot! Moest toen met mn rug van de bank afkomen, toen was het wel weer ok. Zij zei dat het inderdaad kwam omdat die kleine op de placenta lag. Mocht liever niet meer op mn rug liggen. Heb nu ook al die doomscenario's in mn hoofd, dat als ik wel op mn rug kom te liggen in mn slaap, dat die kleine het 'niet meer doet' zeg maar. Brrrr
Mijn vk heeft geadviseerd om dat ding zo ver mogelijk aan de kant te leggen en als je ongerust bent naar de vk te bellen en even daar te luisteren .Om zo,n doom senario,s te verkomen brengt alleen onrust zegt ze. Heb de mijne dan ook maar aan de kant gelegt want ik hoorde de laaste tijd het hartje maar heel vaag
Mijn gyn zei dat het soms problematisch is sinds internet en dergelijke, dat mensen zich veel te vaak zorge maken omdat ze iets voelen, daarover lezen en dan het ergste geloven. Dat zei ze ook over de angelsound. Dus ik zou hem ook zo ver mogen wegbergen en gewoon vertrouwen hebben!
Mijn man en ik hebben afgesproken dat we hem op een vaste dag in de week gebruiken. En verder alleen als een van ons beiden ongerust is. Dit werkt voor ons heel goed!
Hoi, volgens mn VK heeft het gewoon te maken met dat het hartje nog niet goed ontwikkelt is. Het is dus heel normaal dat dit gebeurt, het vakt gewoon niet zo vaak op. Ze vertelde dat zij het tijdens controles vaker mee maken en ze er dan geen aandacht aan besteden, want het is niks om je druk om te maken. Ze heeft heeeeel lang geluisterd naar het hartje en nu klopte het constant zonder vermindering in snelheid. Ik ben gerustgesteld! bedankt allemaal voor jullie reacties! Liefs
Nou, de VK-en hebben dus allemaal een andere verklaring! Nouja, volgens hun dus niets om je zorgen om te maken! Geniet ervan!
hoi esprit ik lees het nu pas maar ik heb hetzelfde maar ik heb geen angelsound maar was de laatste x bij vk zo....ik hoefde me niet zorgen te maken zij ze en verder zei ze hetzelfde als jou vk..