Dames van de pufklas uit Zoetermeer

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by MieWie, Dec 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MieWie

MieWie Actief lid

Jun 7, 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Hi meiden,

Hier wellicht een mooie gelegenheid voor ons om met elkaar in contact te blijven en lekker te kletsen!

2. ChellySemp

Dec 14, 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, leuk initiatief!

3. Peetje76

Peetje76 Nieuw lid

Dec 15, 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Leuk idee!
    Heb wel even moeten rommelen om te kunnen posten hier.
    Moest eerst wachtwoord enz aanmaken.

Hopenlijk leren we elkaar zo een beetje beter kennen.
    Gisteren de eerste partnerles gehad.
    Mannen hebben leren masseren, ben benieuwd of ze het nog eens zullen toepassen:p.

Voor de meiden die volgende week gaan, zet hem op!

Denk niet dat ik nog iemand zie voor de bevalling.
    Heel veel succes en natuurlijk gefeliciteerd met jullie kids voor degene die al bevallen zijn. Hopenlijk gaat alles goed met jullie.

Groetjes Petra

4. Marlinnie

Marlinnie Lid

Dec 15, 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk initiatief!!!
    Ben benieuwd naar de partnerles van volgende week. Het masseren klinkt al goed ;)
    Hebben jullie gehoord hoe het met Dorothea is?

Groetjes,
    Marlinde

5. MieWie

MieWie Actief lid

Jun 7, 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Ja, partnerles was leuk! Wat weten de mannen toch eigenlijk veel hè? Het is wel fijn om te weten dat ze ons straks kunnen ondersteunen tijdens de bevalling, met meepuffen, wrijven en masseren ;)!

Er was nog niets bekend over Dorothea, zij zal ongetwijfeld druk bezig zijn met de kleine.. Laten we hopen dat alles goed is gegaan en dat zij alvast lekker aan het genieten zijn!
    We hebben wel van Mickey gehoord dat Diana woensdag bevallen is van een meisje, met de naam Femke! Bevalling van 1,5 uur, ben benieuwd hoe dat is gegaan!

Leuk dat een aantal van jullie je inmiddels hebben aangemeld! Zelf ben ik al jaren, sinds mijn 1ste zwangerschap, actief op dit forum. Heb toch veel tips en nieuwtjes gehoord hier, veel nuttige informatiie maar vooral kletsen met vrouwen in dezelfde levensfase. Erg gezellig ;)!

6. ChellySemp

Dec 14, 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh oh, ik weet wel wie iedereen is, maar ben heel slecht met namen :) Diana is de lange vrouw met het korte donkere haar he? Voor wie het 't tweede kindje is. Leuke naam, Femke!

7. MieWie

MieWie Actief lid

Jun 7, 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Nee, jij hebt het over Cynthia (toch...ga nu aan mijzelf twijfelen...op de lijst staat namelijk dat Diana in verwachting is van haar 1ste). Diana is de vrouw met het lange blonde haar. Dit is ook haar 2de kindje!
    Het wordt tijd voor de foto's :p!

8. Diana34

Diana34 Nieuw lid

Dec 17, 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden,
    Leuk initiatief dit forum!
    Ik ben idd degene met het lange blonde haar en Femke is ons tweede kindje! We hebben al een zoontje van drie.
    Ja, verrassing daar was ze opeens al! Iets eerder dan verwacht, ik was 5 januari uitgerekend! Maar ondanks dat ze drie weekjes te vroeg is doet ze t fantastisch! We zijn inmiddels lekker thuis en genieten volop van de kleine meid.

Jammer dat we de partnerles hebben gemist (hoewel mijn man vindt van niet, hahah). Maar de heren hebben dus goed hun best gedaan?

9. Toto

Toto Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,061
    9
    38
    Ha meiden!

Even en korte reactie van mij. Sinds afgelopen donderdag lig ik samen met mijn dochter Naomi in het Sophia kinderziekenhuis. Hier hebben ze gelukkig wifi waardoor ik niet meter compleet van de buitenwereld ben afgesloten en via de telefoon kan internetten. :)

Vanaf 2 dec was ik opgenomen in het llz vanwege de te hoge bloeddruk. Die kregen ze niet onder controle ook niet met allerlei infusen. In de nacht van 7 op 8 dec ging het zo slecht met de kleine dat besloten is de inleiding niet verder af te wachten, maar over te gaan op en keizersnede. Een uur later was ze geboren, maar vertoonde geen teken van leven en moest eerst gereanimeerd worden.

Nu gaat het eindelijk met ons beiden een stuk beter. We hebben goede hoop dat we morgen of overmorgen weer terug mogen naar zoetermeer.

Zodra ik weer thuis ben en de laptop weer tot mijn beschikking heb zal ik een uitgebreider stuk schrijven.
    Jullie bedankt voor de interesse en veel succes met de laatste loodjes en de bevalling.

Liefs Dorothea

10. MieWie

MieWie Actief lid

Jun 7, 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Wow! Twee van ons hebben hun kindje al! Allebei van harte gefeliciteerd met jullie dochter!
    Wat een heftig verhaal Dorothea...het is allemaal niet makkelijk geweest voor jullie! Hopelijk gaat het vanaf nu goed met jou en Naomi en kunnen jullie de feestdagen lekker thuis vieren als gezin!

Diana ook lekker thuis aan het genieten lees ik, hoe reageert je zoontje op zijn zusje? Geniet lekker met elkaar!

11. Sintje

Sintje Lid

Dec 19, 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Ik zie alweer dat ik veel gemist heb op het forum! Leuk om zo van elkaars situatie op de hoogte te blijven.

Dorothea en Diana, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochters! Geniet ervan en een mooie tijd gewenst!

Nu we toch elkaar op het forum treffen vraag ik me af of iemand van jullie ervaring heeft met zwangerschapsdiabetes.
    Morgen wordt er een dagcurve mbt suiker van mij gemaakt/geprikt, de verloskundige vermoed zwangerschapsdiabetes (op de echo had de baby een wat dikkere buik, ik heb zelf nergens last van). Heeft er toevallig iemand ervaring met zwangerschapsdiabetes?

Ben ook benieuwd naar de partnerles van a.s. woensdag! Een beetje masseren is nooit weg!

Tot woensdag, tot 11 januari of anders tot op het forum!

12. ChellySemp

Dec 14, 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Diana en Dorothea, gefeliciteerd met jullie dochters! Ja, nou weet ik weer wie Diana is, ik ben ook zo slecht met namen..Tjonge Dorothea, wat een verhaal! Ik hoop dat alles goed met jullie gaat en dat Naomi snel mee naar huis mag.

Ik had nog een vraagje voor degenen die al partneravond hebben gehad. Gaan de vrouwen echt nog gymmen aan het begin van de les? Oftewel, moet ik mijn gympakje aan of kan ik in mijn gewone kleding?

13. ChellySemp

Dec 14, 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sintje, ik heb geen ervaring met zwangerschapsdiabetes. Alleen met pasgeborenen van moeders met diabetes, maar die info zal je hopelijk niet nodig hebben!

14. MieWie

MieWie Actief lid

Jun 7, 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    @Sintje: weet je al wat meer over evt zwangerschapsdiabetes? Of heb je de uitslag nog niet gehad?
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, alleen van horen zeggen. Je moet gewoon veel meer letten op je eten en regelmatig je bloedsuiker testen. Je natuurlijke aanmaak van insuline wordt verminderd/stopgezet door je zwangerschapshormonen, daarom zul je insuline moeten spuiten tot einde van je zwangerschap. Het schijnt na de bevalling wel over te zijn. Zou eigenlijk niet weten wat voor invloed het heeft op je kindje. Succes!

@Chelly: nee, je hoeft niet te gymen. Wel achterstevoren op stoel zitten dus makkelijke kleding is wel aan te raden. Kan je man je ook beter masseren ;)!
    Veel plezier vanaaf!

15. Mwiplas

Mwiplas Lid

Dec 25, 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Diana & Dorothea,

Gefeliciteerd met jullie dochters. Jeetjes Dorothea, wat een verhaal, hoop dat het nu goed met jullie gaat..

Bij jouw alles goed gegaan Diana?

Ik heb sinds gister verlof, toch wel lekker hoor, nu gaat het toch wel snel.

Fijne dagen nog en tot volgend jaar.

Groetjes Mariska

16. rsdeurloo

rsdeurloo Lid

Dec 28, 2011
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé allemaal,

Leuk om van jullie te horen. Allereerst ook van mij gefeliciteerd Diana en Dorothea! Dorothea: goed om te horen dat het nu beter gaat. Ik hoop dat jullie nu inmiddels thuis zijn.

Even een update van mijn kant: Ons kleine eigenwijze zoontje ligt nog steeds lekker met zijn hoofd naar boven. Ik heb daarom 5 januari nog een echo om de ligging te bekijken. Ook bekijken ze dan of ze een reden kunnen vinden voor de stuit, bijvoorbeeld een afwijking in mijn bekken of baarmoeder.
    Ook hebben we gisteren alvast allerlei informatie gekregen van de verloskundige over stuitliggingen, keizersnedes, stuitbevallingen etc. Niet dat het nu al zo ver is, maar ze wilde ons er alvast van bewust maken dat we eventueel een keuze moeten maken.

Dat is het even voor nu. Veel succes, geluk en tot mailens.

Groetjes,

Rianne

17. Sintje

Sintje Lid

Dec 19, 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Weer even een update van mijn kant. Ik heb gelukkig geen zwangerschapsdiabetes, blijkbaar heeft mijn meisje gewoon een wat dikker buikje. Al mijn glucosewaarden waren 'perfect', blijkt dat mijn verloskundigen net een week ervoor naar een congres waren geweest over zwangerschapsdiabetes. Dan zijn ze natuurlijk extra allert....

Ook mijn kleine meid draait nog in het rond (te veel ruimte) en ligt momenteel met het hoofd omhoog. Zolang ze nog niet is ingedaald, kan er nog van alles gebeuren, ik zie het wel. Mijn dochter draaide ook nog met 38-weken om, met haar hoofd naar benenden. Het is inderdaad wel verstandig om alvast te kijken waar je straks eventueel voor gaat kiezen.

Morgen laatste werkdag, daarna lekker thuis tuttelen! Heerlijk!

18. MieWie

MieWie Actief lid

Jun 7, 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Hallo allemaal!

De beste wensen voor 2012! Een mooi jaar voor ons allemaal waarin we onze kleintjes krijgen!
    Nog bevallingen geweest tijdens de feestdagen ;)?

@Sintje: wat fijn dat de uitslag negatief was, of is het dan positief? In ieder geval geen zwangerschapsdiabetes! Goed om te horen dat de kleine meid dus lekker geniet van al het goede van haar mama in je buik, toch?

@Rianne: spannende dag morgen, ben benieuwd of je kleine man inmiddels is gedraaid. Fijn dat ze daar nog een echo aan gaan wagen! Jij zat niet bij Embé dacht ik?

Ons ventje ligt ook nog steeds met zijn hoofd omhoog. De vk zei dat bij een 2de zwangerschap de kleine met 36 weken goed moet liggen, maar het komt ook voor dat de kleine hoger blijft liggen en dus niet indaald, pas op het moment van de bevalling. Wel spannend, want als mijn vliezen breken zonder dat hij is ingedaald moet ik natuurlijk meteen plat.
    Ik heb geen idee hoe het gaat met een eventuele stuitbevalling. Volgende week woensdag weer controle vk en dan maar afwachten.

Ik heb deze week eigenlijk vakantie want zondag gaat officieel mijn verlof pas in, maar hoef in ieder geval niet meer te werken! Heerlijk!
    Ik ben lekker bezig in huis, er moet nog veel gebeuren in de woonkamer/keuken en dan de laatste hand nog aan de babykamer. Volgende week zaterdag wordt beneden alles gewit, kan de box erin en dan ga ik de babykamer afmaken. Gelukkig is alles al gewit en behangen, hangen de gordijnen maar moeten er nog wat plankjes worden opgehangen en het wiegje moet nog worden gewassen en klaargezet. Vanaf 16 januari heb ik daar dus alle tijd voor!

Jullie al helemaal klaar?

Volgende week woensdag zien we elkaar nog een keertje. Ben benieuwd naar alle buikjes :p!

Groetjes,
    Mieke

19. rsdeurloo

rsdeurloo Lid

Dec 28, 2011
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Hoe gaat het. Ik heb nu de eerste paar dagen verlof achter de rug. De eerste dag dacht ik echt 'wat ga ik doen?' Het is toch wel raar, ineens zo'n hele berg vrije tijd. Nou heb ik nog wel genoeg klusjes te doen, dus ik heb een lijst gemaakt en nu is alles rustig uit m'n hoofd en op papier. En ik werk m'n lijstje af.
    De babykamer is klaar, op de gordijnen na. Die worden (als het goed is) komende week geleverd.
    Het grootste gedeelte van alle kleding, beddengoed etc. van de kleine is gewassen. Dus dat is een rustig idee. Vandaag nog even de laatste dingen in de 'vluchtkoffer' stoppen.

Leuk om te horen dat Petra lekker vlug bevallen is van Ivar. Ik hoop dat alles goed gaat en jullie lekker genieten van de kleine man.

Als jullie foto's hebben van de kleintjes, zet ze erop! (zou ik zeggen) Ik zal de foto's van de gym bij dit bericht toevoegen. (Oh..ik kon er maar twee uploaden, de laatste volgt zo)

We houden contact. Fijn weekend verder!

Groetjes,

Rianne

20. rsdeurloo

rsdeurloo Lid

Dec 28, 2011
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    En nummer drie: