hoi, Femke drinkt sinds gisteren erg onrustig aan de borst, ze laat vaak los en begint dan uit het niets te huilen. Meestal gaat het vijf minuten goed en dan begint ze. Ook direct na de voeding kan ze heel zielig huilen. De voedingen duren ook erg kort, meestal vijf tot tien minuten uit de ene borst, dan verschonen we haar zoals gewoonlijk en dan bied ik de tweede borst aan, maar als ze daar voor ligt is het ook intens huilen. Ze wil daarna alleen maar de pink (speentje moet ze niet....) Ik word er een beetje radeloos van....wat kan dit zijn? Ze komt wel netjes om de 3-4 uur, plast en poept goed. Ik zat ook te denken aan spruw, ze heeft een paar witten puntjes rechtsboven in haar mond, ik heb op zich wel wat gevoelige tepels na het voeden, maar ik kan er niets geks van maken.... Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, alvast bedankt groetjes Ellen
hoi, bij vermoeden van spruw naar de huisarts. laat haar even nakijken. huilt ze met name wanneer ze drinkt of ligt? misschien last van de oortjes? dit doet echt zeer als je vacuum vast moet houden. mogelijk is ze aan het regelen? succes, heidi margit
Hoi, Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts, om het even allemaal na te laten kijken. Vanmorgen heb ik gekolfd en de fles gegeven, daar dronk ze 85 cc van. Dit ging prima. En daarna was ze ook tevreden. Ze huilt met name als ze aan het drinken is, of bij het aanbieden van de tweede borst, gewoon al als ze er voor ligt zeg maar, zou ze dan al genoeg hebben? Terwijl ze maar een kleine tien min. aan de eerste borst heeft gedronken? Hoe zou ik verder kunnen zien of ze last heeft van de oortjes? Bedankt, groetjes Ellen
overleg even bij de huisarts. wanneer je een dag kunt kolven of om en om aan de borst en kolven en het biedt rust, kijk dan of het morgen beter gaat. wie weet? succes, heidi margit
Femke heeft geen spruw, de huisarts kon verder ook niets geks zien/bedenken, gelukkig maar! Om half 2 dronk Femke ook weer goed aan de borst, dus ik hoop dat we er weer door heen zijn....
Hoi hoi, Ik denk ik laat je nog even weten hoe het nu gaat: Het lijkt er op dat we de fase weer voorbij zijn, ze doet het weer super! groetjes Ellen