Mijn zoontje van nu 10 weken en 5 kg is sinds een aantal weken over op flesvoeding. Bij de borstvoeding dronk hij iedere 2.5 tot 3 uur. Snachts liet hij er ongeveer 5 uur tussen. Ik ben nu aan het goochelen voor een goed schema binnen zijn behoefte. Hij drinkt zijn flessen wisselend leeg. Ik biedt overdag meestal 120 cc aan, maar die drinkt ie lang niet altijd leeg. In de avond drinkt hij wel 150 cc. Hij zit nog steeds op 7 voedingen. Mijn vraag gaat echter over de avondvoeding. Als ik mijn zoontje namelijk wakker maak voor een fles om 23 00, drinkt hij ongeveer 100cc. Helaas wordt hij dan na 3 uur weer wakker. Hij heeft dan 2 slaapjes van 3 en 3,5 gehad. Daarna gaat hij ook verder met 3 uur tussen de flessen. Als ik hem zou laten liggen weet ik dat hij ongeveer 5 uur slaapt, alleen hebben we dan gegarandeerd 2 nachtvoedingen. het cb zegt simpelweg naar 5x150/5. Maar die 4 uur ertussen redt hij echt niet. rekken met speentje gaat niet. Hij krijst alles bij elkaar als hij honger heeft. Wel of niet wakker maken dus?
Beste Upkedupke, Wanneer je zoontje 5 kilo weegt heeft hij per dag ongeveer 750 ml nodig. in principe zou hij flesjes van 150 ml kunnen drinken maar je geeft aan dat hij daar nog moeite mee heeft. Je zal merken dat als hij wel meer drinkt er waarschijnlijk wel 4 uur tussen het geven van de flessen kan zitten. Wat je zou kunnen proberen is je zoontje niet wakker te maken en 5 uur te laten slapen en dan een flesje van 150 ml aan te bieden. Mogelijk komt hij dan ook later in de ochtend. Zo kan hij ook wennen aan wat grotere flesjes. Het is verder even uitproberen wat voor jouw kindje het beste werkt. Groet, Saskia