Baby van ruim 5 weken.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door VeraM, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Graag advies voor mijn dochtertje van ruim 5 weken. Ze kreeg twee weken geleden 6x 100cc hypo allergene voeding. Er zat dan een voeding snachts bij rond 4 of 5 uur. Nu mochten we de voeding ophogen volgens het CB naar 120 cc aangemaakte voeding. Maar sinds we dat deden leek het wel of haar honger onstilbaar was. Ik probeerde een schema aanhouden van een voeding om de vier uur. De nachtvoeding liet ze nu zitten sinds ze meer voeding kreeg. Maar ze sliep tussen de voedingen door eigenlijk niet meer, ze was alleen maar druk met vreselijk zuigen op haar fopspeen of op mijn pink. Zodra dat weg valt was het vreselijk huilen. Ze zoog op haar vuistjes enz. Ik hoorde vaak zelfs haar maag knorren.

Nu ben ik naar het weeg uurtje geweest op het CB en Maud was maar 100 gram gegroeid in een week. Te weinig. Nu mocht ik haar meer gaan geven. Ik mocht ophogen tot maximaal 140 cc per voeding. Het maakte dan niet zo veel uit hoeveel tijd er tussen de voedingen zit, als Maud dan nog meer wilde moest ik overstappen op voeding voor hongerige baby's. Nu krijgt ze 135cc per voeding en ik ben ook over gestapt op de andere voeding. Eigenlijk komen alle dingen van voor de andere en meer voeding weer terug. Ze honger lijkt weer onstilbaar en ze slaapt bijna niet meer overdag. Wat kan ik nu het beste doen?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Misschien drinkt je kindje de fles wat snel leeg? Ideaal gezien drinkt een kindje 20 minuten over een flesje om te voldoen aan de zuigbehoefte. Een kindje zal dan ook langer tevreden zijn op de voeding.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina