baby opgenomen met rota virus

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moesje78, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Hallo meiden,

Ons kleintje is sinds gisteren weer thuis. Ze heeft sinds maandag in het ziekenhuis gelegen met uitdrogingsverschijnselen en het rota virus.
    (zeer besmettelijke maag- darm infectie)

Het begon vrijdag met dunne ontlasting, zaterdags wou ze nog maar de helft drinken, en zondags ging ze er ook (golven) bij spugen.
    Toen zijn we naar de huisartsen post gegaan, die zei goed in de gaten houden en morgen terug komen.
    Maandags terug, de huisarts twijfelde voor opname. Moest haar goed in de gaten houden. 's Middags werd ze suffig en toen dacht ik, dit is niet meer goed, en is ze ook opgenomen.

Maar je eigen kindje in een ziekenhuisbed zien liggen is echt niet leuk. Ze lachtte helemaal niet en ze was 10% afgevallen.
    Ze kreeg sonde voeding en had een infuus.

Maar ineens wou ze zelf weer drinken, begon ze weer met lachen en mocht het infuus uit.
    Nu ligt ze weer heerlijk in haar eigen bedje te slapen. :)

Een ding heb ik ervan geleerd, vertrouw je instinct, het moment dat ik dacht het is niet goed, was het dus ook echt niet goed meer.

Hou je kleintje in de gaten, ze zijn zo uitgedroogd!

2. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    pfff...het zou je maar gebeuren! liever op tijd of zelfs voor niets naar de arts!

blij dat je kleintje beter is!

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    das schrikken zeg :(
    Lijkt me echt vreselijk om je kindje zo te zien liggen.
    Gelukkig is Britt weer beter en lekker thuis :D

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wat is precies het rota virus en hoe komen ze eraan?

Is dat het virus wat via vogelpoep gaat in drink water. of is dat weer een ander virus. want toen hetin het nieuws was ben ik gelijk aan de bar le duc gagaan voor de kleine

5. stella

stella Lid

4 okt 2005
    57
    0
    0
    groepsleidster
    :( het rota vrus kun je overal oplopen, creche, winkelwagentjes, trappenhuizen etc. Dat hebben ze mij in het ziekenhuis verteld toen mijn dochtertje werd opgenomen met uitdrogingsverschijnselen omdat ze het rotavirus had. Ze heeft toen een neussonde gehad met mineralen en zout. Ik vond het ook vreselijk om haar zo te zien liggen. Ik was ook heel blij dat ik in het ziekenhuis mocht blijven slapen. Advies tegen het rota virus is.....goed je handen wassen. :(

6. stella

stella Lid

4 okt 2005
    57
    0
    0
    groepsleidster
    :( het rota vrus kun je overal oplopen, creche, winkelwagentjes, trappenhuizen etc. Dat hebben ze mij in het ziekenhuis verteld toen mijn dochtertje werd opgenomen met uitdrogingsverschijnselen omdat ze het rotavirus had. Ze heeft toen een neussonde gehad met mineralen en zout. Ik vond het ook vreselijk om haar zo te zien liggen. Ik was ook heel blij dat ik in het ziekenhuis mocht blijven slapen. Advies tegen het rota virus is.....goed je handen wassen. :(

7. sim

sim Niet meer actief

lijkt me vreslijk, gelukkig is je kleintje weer thuis, geniet er lekker van..

8. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

is dat ff schrikken zeg! Blij dat je op je eigen gevoel bent afgegaan.

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ben blij dat je op je gevoel bent afgegaan.
    vrienden van ons hebben vorige week hun kindje verloren vanwege uitdroging, de dag ervoor had de arts hun naar huis gestuurd met ors, en volgende ochtend was het te laat :cry:

10. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    jeetje, is ook wel erg heftig zeg...

11. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Wat goed dat je op je instinct bent afgegaan. En het lijkt me vreselijk, je kindje in het ziekenhuis :cry:

En het laat maar weer eens zien hoe alert je moet zijn. Demi heeft wrs. ook het rota-virus, al sinds woensdag en ze blijft zo'n verschrikkelijke diarree houden. Gelukkig drinkt ze de ORS goed en is ze nog erg levendig. Maar ik ben al 2x naar de huisarts geweest. En als ik het morgen weer niet vertrouw ga ik weer. Vind het zo eng allemaal.

12. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0

je hebt groot gelijk hoor meid!

Jouw meisje is trouwens 1 dag jonger als mijn meisje.... :)

13. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Lijkt me vreselijk,
    gelukkig krijgen ze hier in belgie 2 x na de geboorte een medicatie tegen het rotanvirus!

Grtz x

14. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Mijn oudste zoon heeft het ook gehad. De andere kinderen van de creche hadden alleen diaree. Die van onze moest erbij spugen. Hij hield niets binnen. Dit was toen hij net 1 was geworden.
    Wij dus uiteindelijk naar het ziekenhuis. 6 dagen lagen zelfde verhaal.
    Oh het gaat de betere kant uit... 1 uur later weer beginnen met spugen.
    Uiteindelijk 7'de dag ging alles goed en mochten naar huis. In de tussentijd was de kinderafdelingen opnamestop afgekondigd omdat er nog een extremere darmvirus op de afdelingen begon te heersen (die verspreidde niet alleen via lichaamelijk contact, maar ook via lucht).
    Dus wij moesten en voor de andere kinderen voorzichtig zijn (om besmetting naar hun te voorkomen) en wij moesten voor onze zoon voorzichtig zijn om geen virus mee te nemen van de andere kinderen. Erg eng.
    De afdeling leek net een uit de horrorfilm toen we het ziekenhuis verlieten (iedereen was bang dat zijn/haar kind het virus zou krijgen dus iedereen moest binnen in hun kamers blijven). Wij waren ook gemaand om zonder ergens te dwalen meteen de etage te verlaten, zodat we niet met die andere virus zouden worden besmet.

Oh ja die andere virus heette noron virus of zo (die begon te heersten op de afdeling).

15. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Hier hetzelfde, Sophie heeft ook twee keer een drinkvaccin tegen het rotavirus toegediend gekregen. Ze schijnt nu voor vijf jaar beschermd te zijn, dat vind ik wel zo'n prettig idee want het klinkt afschuwelijk.

16. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    volgens mij bestaat er nog geen inenting toch?

17. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
  18. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Klopt inderdaad vlinder, Rhune heeft ook 2x een drinkvaccin gekregen, is hier in Belgie ook nog maar van dit jaar dat kindjes hier worden tegen behandeld en het moet gebeuren voor ze 6 maand zijn.

Grtz x

Deel Deze Pagina