Damien eet niet goed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjarrel, 19 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Damien is nu bijna helemaal over op de fles...
    omdat er niet genoeg BV meer geproduceert word...
    maar nu drinkt hij niet goed...

aan de borst kon ik niet zien hoeveel hij binnen krijgt...
    hij was 150 gr te licht... ofzo
    nu drinkt hij per fles tussen de 120 en de 160 ml....
    en niet meer....
    zelf deed ik BV op verzoek en ik weet dus niet om wat voor tijden ik hem het beste kan geven...

om 5 uur gaat hij in bad of in slaapzak en om 6 uur valt ie bijna altijd in slaap... tot 12 uur....
    hoe laat kan ik het beste eten geven....

hij is trouwens 6300 gr
    dus hij zou 4 x 200ml moeten volgens nutrilon....

maar hij drinkt het niet dus krijgt te weinig binnen...
    hij krijgt regelmatig een fruithapje en dat neemt hij wel....
    hoe kan ik hem meer laten drinken?

overigens neem hij ook de fles niet uit zichzelf...
    hij moet eerst de borst dan haal ik hem snel uit zun mond en fles erin...
    dan doet hij het wel....

maar dit betekent dan ook dat ik nooit es weg kan?
    ik weet het niet meer...

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Misschien moet hij even wennen aan de fles. Wat voor speen heb je, want wisselen van speen wil ook wel eens werken. Verder vraag ik me af hoevaak je hem de fles geeft. 4 x 200 is 800. Als jij hem 6 x 120 geeft, dan is dit 780, dus dan komt ongeveer overeen. Ik denk dat je hem even de tijd moet gunnen om over te stappen. Je bood hem ook BV aan op verzoek en je kunt niet verwachten dat je met de flesvoeding meteen een vast schema hebt. Ik zou hem even aanbieden op verzoek en dan komt het ritme vanzelf.

Over die 150 gram te licht zou ik me niet druk maken. Een flinke dosis poep weegt al meer :p

3. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    gheghe jah oke... daar maak ik me ook niet druk om... :p
    ik heb de speen van avent... de speen van Bibi de speen van Bfree de speen van nog wat andere goedkopere merken.....

tot nu toe is bfree denk ik het beste... is ook erg zacht en flexible

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zou het in ieder geval even volhouden en ook steeds dezelfde speen gebruiken. Mitchell moest ook wennen aan de speen.

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Misschien moet je hem wat vaker dan 4 keer voeden.
    Als je op verzoek voedde kwam hij waarschijnlijk ook een keer of 5/6

Quinn krijgt 5 voedingen, afgekolfde borstvoeding in een flesje op de volgende tijden,
    08.00
    11.30
    15.00
    18.30
    en de laatste tussen 22 en 23 uur.
    In deze flesjes krijgt hij zo'n 150 a 160 cc per keer, maar ja het is dus bv en neit te vergelijken met flesvoedingen.
    Ik zou proberene en soort schematje te maken met voedingstijden.

succes!

Pinguin

6. brennied

brennied Fanatiek lid

10 feb 2006
    1.925
    0
    36
    Brabant
    Ik ben met Milou ook bezig met afbouwen, ze heeft sinds gisteravond pas door hoe ze de fles moet drinken. Heeft een week geduurd :( . Ik zou meteen de fles geven en niet eerst de borst, dan went hij daaraan. En de avent speen gebruik ik. Net zolang proberen todat hij het pakt! IK werd er echt moedeloos en verdrietig van. M'n 2 zussen hebben toen gister de fles gegeven en na 20 minuten moeilijk doen dronk ze het op! En vandaag heb ik het gegeven en ze dronk meteen. Dus ff doorzetten, is zielig als ie huilt maar hij zal toch moeten gaan drinken. En milou was trouwens ook 125 gram afgevallen in een week tijd. En qua hoeveelheid; dat komt vanzelf wel, denk ik. En idd misschien vaker de fles aanbieden om te drinken.
    En mss idd een schema maken voor het voeden, bv 7-11-15-19-23. Zal ook wennen zijn in het begin maar dat ritme kan Damien ook juist heel goed doen!

Veel succes maar het gaat je lukken!

Deel Deze Pagina