Wat is dit? Rode pukkels?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dafje, 25 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fenna heeft sinds vorige week dinsdag rode pukkels. Geen vlekjes echt pukkels. Ze zijn vrij groot en lijken op het begin van de waterpokken. Alleen ze heeft ze nu al ruim een week en sommige worden iets minder, maar tot gisteren heeft ze er alleen nog maar pukkels bij gekregen. Ik hou het nu niet meer bij, want ik raak het overzicht kwijt...

Ik denk aan de 5e, 6e ziekte, maar ik lees en zie op foto's dan steeds dat het om vlekjes gaat. Bij Fenna zijn het echt rode punten op haar wangen, hoofdhuid, armen en handjes. Ik kan niet echt iets vinden waarvan ik zeg, ja dat is het.

Verder heeft ze hele lichte koorts gehad en heeft ze een drietal dagen enorm liggen zweten.

Ze is wel gewoon vrolijk en eet en drinkt gewoon. In het begin ietsjes minder, tijdens de koorts, maar nu weer normaal zoals altijd.

Iemand een idee?

Groetjes Daphne

2. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Lijkt me meer waterpokken dan 5e of 6e ziekte...
    Dat zijn nl meer stipjes/vlekjes/puntjes en jij hebt t over pukkels. Ze liggen op de huid? net als bij een
    pukkel op je voorhoofd zeg maar? dat je ze kan voelen?....ja zou ik toch denken aan waterpokken maar goed ik weet t niet zeker natuurlijk maar dit begint vaak ook met koorts.

Succes!

3. De pukkels liggen inderdaad op de huid.
    Hoe lang duurt het bij waterpokken voor het blaasjes worden? En worden het altijd blaasjes? Want ik heb het idee dat een aantal van de pukkels alweer wegtrekt zonder dus echt een blaasje te zijn geweest. Sommige zijn wel echt groot, ongeveer 3mm.

4. Elly

Elly Lid

14 feb 2008
    22
    0
    0
    Huismama
    Brabant
    Zouden het geen warmtebultjes kunnen zijn?

Succes!

5. Die heeft ze al eerder gehad, bijv op het cb omdat het daar altijd zo stikheet is, en dat zag er heel anders uit...

6. Niet meer actief

ik zou er mee naar de ha gaan meid, wij kunnen het hier vandaan niet beoordelen omdat wij het niet zien, dus zekerheidshalve zeg ik maak ff een afspraak, misschien is het iets onschuldigs (uitslag van het een of ander) of een begin van de waterpokken, maar die zouden nu dan al echte blaasjes moeten zijn, en dat zijn ze niet als ik het zo lees.

succes
    groetjes kaatje

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
  8. zo ziet het er uit...

9. En dan over haar beide armen en over haar gezicht en tussen haar haren...

ha is misschien toch wel handig.. morgenochtend maar naar het inloopspreekuur denk ik dan...

10. foutje... verkeerde bericht :)

11. Niet meer actief

tja ik moet eerlijk zeggen als ik die foto zo zie, zie ik een kindje met waterpokken alleen dan waarbij het niet zo heeft doorgezet, en waarbij de kans is dat als het idd nu de waterpokken zijn ze het later nog een keertje kunnen krijgen.

ik zou gewoon even langs de ha gaan om zekerheid te halen meid.

groetjes kaatje

12. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Lijken idd op waterpokken hoor! (of een behoorlijk aantal muggenbulten ;))

13. Heb op het mamaforum ook even advies gevraag bij de mama's en bij hen waren ook de eerste reacties lijken wel muggebulten. Nu hebben we vanaf vorige week juist de klamboe meer terug gehangen omdat ze hem naar binnen trok. Dus nu weer gewoon dicht en kijken of het overgaat.. heb toch wel vaag het vermoeden dat het door de muggen komt. Hebben zelf ook van de week de klamboe opgehangen boven het bed, omdat ik werd lekgeprikt. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb :( Tnx voor alle adviezen meiden!

14. Elly

Elly Lid

14 feb 2008
    22
    0
    0
    Huismama
    Brabant
    En hoe gaat ie Dafje? Zijn de pukkeltjes al weggetrokken? Het lijken inderdaad muggebulten als ik het zo op de foto kan zien. Vervelend hoor, als ze er maar niet al te veel last van heeft! Succes ermee.

Deel Deze Pagina