En een klasje van 8 kinderen? Dat is luxe! Hier heeft mijn dochter 27 kinderen in de klas en vorig jaar waren het er 34... (hell om tractaties te maken met haar verjaardag overigens ) Enne ik voelde me ook niet beoordeeld of veroordeeld hoor, vind de laatste pagina's de discussie wat in felheid afgenomen en dat 'praat' een stuk prettiger!
Ik in elk geval niet We doen het beide anders, zou een saaie wereld worden als alles overal hetzelfde ging
Haha ja ik was een lio-er en er waren nog teveel nieuwe kids om bij de huidige klassem te doen, dus mocht ik mijn eigen klasje draaien.. Was een hel hoor! Zt je daar in je eentje met 4 jankende kleuters liedjes te zingen... Gelukkig ging het al snel beter! Ben trouwens met 12 kinderen geeindigd en ik kreeg altijd 'hulp' van andere kleuters van mijn mentor alleen met fruit eten e.d. (De klets en knuffelmomenten) had ik mijn kleintjes alleen
Oke dus toch niet zo luxe, als ze jou niet hadden gehad of een andere stagiaire (want begrijp ik goed dat je dat dan toen was) dan had school een probleem gehad want hadden ze teveel kindjes die ze onder moesten brengen? Als ik het zo lees zou ik geen juf wwillen zijn, wel voor de vakanties respect voor de juffen (en meneren)
Vraag me af of jij je echt volledig hebt verdiept in deze onderzoeken of gewoon maar wat citeert vanaf een pagina die je hebt gegoogled. Ben dan namelijk erg benieuwd naar wat de gevolgen op lange termijn zijn. En om welke frequentie van huilen het dan gaat, is dit een week lang elke avond een half uur alleen huilen en baby krijgt depressies op latere leeftijd, of gaat dit over frequente verwaarlozing. En hoe is dit aangetoond op mensen of is onderzoek naar ratten gedaan....
hier ook een gastouder die een plekje over heeft hoor, op de ma,di en do Maar niet in de buurt van utrecht
Off topic: Tuc loopt het nog een beetje gastouderopvang? Onze gastouder krijgt onze baby erbij maar verder erg weinig aanbod, ook niet in de periode dat ik met verlof was dat er een ander kindje kwam.... Je moet ook wel aan vreselijk veel eisen voldoen he tegenwoordig en sommige zijn denk ik echt noodzakelijk, maar sommige vind ik persoonlijk te ver gaan; onze gastouder veegde na het eten alle toeten af met een washandje mocht niet van de GGD omdat het hetzelfde washandje was... Ik had er geen probleem mee want ken ze al 4 jaar en ze heeft zelf adoptiekindjes en is dus van voor tot achter door de mangel gehaald voor dat proces dus ik vertrouw haar 100% en vind dan toch dat de GGD wel even heel erg zeurt. Maar ja zonder gastouderbureau geen belastingteruggaaf, jammer genoeg want het gastouderbureau bij ons verdiend wel erg makkelijk het geld....
het gaat, ik begin net weer opnieuw na verhuizing en zwangerschapsverlof ed. Het gob heeft nog niet te klagen geloof ik. Steeds meer ouders die het kdv te duur vinden en voor kwalitatief hogere opvang willen gaan, veel wisselingen en inval op het kdv. Valt alleen voor mij nog niet mee om kindjes te vinden omdat ik de wo en vr middag niet wil, mijn oudste is dan vrij van school en dan wil ik de vrijheid hebben om met mn kindjes wat te doen.
Goh veel ouders bij onze dochter op school zijn juist ook de woensdagmiddag vrij zo ook veel van mijn collega's met kinderen, juist omdat ze dan zelf met de kids wat willen doen. Vrijdag is mijn man thuis, maar maandag en donderdag zijn juist (of waren dat destijds) drukke dagen op het kdv... Succes in elk geval...
Sorry als je boven haar bed komt ging ze lachen, hier idem maar niet omdat het een sluwe vos is maar omdat hij blij was me te zien, getroost wou worden, aandacht mama warmte, krampjes. Ik heb mijn zoon nooit alleen en onnodig laten huilen en geloof me me tandvlees was versleten, ik was vermoeid op en kapot,en nu bijna 1,5 jaar en we plukken de vruchten .
Je hoeft niet zo denigrerend te doen omdat het jou niet aanstaat. Ik heb een aantal van deze onderzoeken gelezen ennatuurlijk is dit niet gedaan met ratten. Kijk anders eens hier (heel toegankelijk en begrijpelijk artikel): 'Baby's laten huilen is gevaarlijk' - Scientias.nl De schaduwkant van slaaptraining Of: Science Says: Excessive Crying Could Be Harmful | Ask Dr. Sears® We zijn het er allemaal over eens dat het niet gaat om jengelen in bed of inslaaphuilen of even moeten wachten op iets. Het gaat om stelselmatig en structureel laten huilen, en dan verschilt het ook qua leeftijd en qua fase. Dit KAN problemen geven op latere leeftijd. Een verstoorde hechting levert angstige en depressieve (jong)volwassenen op.
haha herkenbaar.. wanneer de baby slaapt willen de kinderen voor zichzelf spelen en hebben ze 'geen zin' in mama, wanneer de baby wakkr is moeten ze opeens allemaal om je heen hangen. En nooit huilt er iemand in z'n eentje. En in hoevere je een peuter of kleuter kan uitleggen dat ze even geduld moeten hebben, na 2 dagen werd de baby hier met een houten blokje bekogelt omdat ze hem niet leuk vonden terwijl ik toch zo mn best deed mn aandacht te verdelen.
Oei, vinden ze hem inmiddels wel leuk? Mijn neefje ging opeens weer in zijn broek plassen toen zijn zusje geboren werd, terwijl hij al een jaar zindelijk was. Zelfs op school hield hij het niet meer droog.
Ja ondertussen vinden ze hem wel leuk, al wordt hij nu wel een beetje irritant haha. Ja ze deden ook heel raar hoor toen hij werd geboren. Mijn dochter heeft toen ik thuis kwam zelf heel hard een pen in mn gezicht gesmeten, maakte ook ontzettend veel ruzie.
Dat is nu net het punt, vind juist dat jij denigrerend doet, door ondanks mijn uitleg met deze punten te blijven komen.
Heb niet alle reacties gelezen. Zijn er veel te veel. Ik laat mijn zoontje nooit alleen huilen. Zou niet weten waarom. Als hij niet kan slapen heeft hij daar vast zijn redenen voor. Vaak is even aandacht van papa of mama genoeg. Of een boertje oid. Hij is nog een klein ventje dat volledig afhankelijk is van ons. En als hij onze aandacht wilt, dan krijgt hij die. Dat hebben jonge babies gewoon veel nodig. Als hij hysterisch blijft huilen gaat hij vaak in de draagdoek. Dat vindt ie dan heerlijk en valt dan lekker in slaap. Ik voldaan...hij voldaan...
ze doet niet denigrerend, ze vraagt naar de achtergrond van het onderzoek.. een hele bijzondere reactie dit.
Nou nou wat een gekat hier zeg. Maarre, dat het in een artikel staat maakt het nog niet de waarheid, en het beschrijft niet erg specifiek het verband tussen oorzaak en gevolg. Komt op mij een beetje over als bangmakerij. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb me er niet in verdiept dus ik heb hooguit een mening en die is zeker niet gestaafd met wetenschappelijk onderzoek. Geen tijd voor, doe liever wat leuks met mn kind