Een baby zit 9 maanden in je. Heeft jou 9 maanden bij zich. Snapt, weet en ziet jou niet als je op 5 meter afstand staat. Een baby is geen manipulerende machine! Maarja... Jij slaat eerder toch alle adviezen met verdenking van reflux in de wind, omdat je dochter de strijd heeft opgegeven...
Draagdoek was een idee geweest, zodra ze oordopjes voor babies uitvinden... Ze reageert ook heel erg op geluiden. Bij haar kamertje hebben we de rolluiken dicht om zo veel mogelijk geluiden van buitenaf ook te weren. Als dit karakter zich zo door zet krijgen we daar veel mee te stellen...
Hoezo niet snap ik dan niet zo goed? Want als ze 30 sec huilt en daarna rustug 2 uur slaapt dan is zeker geen pijn ) Ook is het geen pijn als ze huilt lang ik kom boven haar bed ze ziet mij en begint te lachen is ook geen pijn. Ook er is geen pijn als ze vroolijk op schoot lag te spelen lachend en ik breng haar in die humeur naar bed zodra ze bed voelt begint ze huilen. Als je je baby probeert te begrijpen zonder een motto van huilen=pijn dan zal je snel merken dat elke huil is anders. Anders zou je denken dat babys altijd pijn hebben alle babys want babys huilen vaak en elke dag en meerdere keren per dag ze kunnen niet je zeggen: ik wil niet slapen of ik wil niet meer spelen of ik wil niet liggen etc ze kunnen alleen positieve emoties en negatieve emoties tonen maar negatieve enoties zijn niet altijd pijn
En aandacht vragen mag niet? En blij zijn jou te zien is sluwheid? Gewoon niet in je eentje in bed in een kamer willen liggen is gek? Ik ben geloof ik echt flabbergasted door jouw uitspraken
Baby's kunnen ook heel goed huilen omdat ze mamahonger hebben. Behoefte hebben aan je lichamelijke contact of nabijheid. Gelukkig snapt het merendeel van de mama's en papa's dat wel.. Maar meer woorden ga ik er niet aan vuil maken piccolina. 'Baby's zijn sluw'.. Triest
Hoe bedoel je mbt reflux? Ze had misschien reflux echter was het nooit bewezen maar na veranderen voeding en osteopaat merk ze en ik daar niks van dus... Snap je reactie niet helemaal? Je denkt dar je baby geen je niet ziet en niet ruikt etc? Haha volgens laatste onderzoek baby kan moeder 6mtr afstand ruiken pasgeborene!! En baby van paar weken kan ook manipuleren: er was een lab onderzoek dat babys met zuigen aan speen konden beelden manipuleren die ze zagen. Babys zijn slimmer dan je misschien denkt Maar goed zinlooze duscussie huilen of niet. Ik vind gewoon een stelling van huilen is altijd pijn absuurd
Joh, mijn meisje is van de zelfde dag als de jouwe, maar die van jou is blijlbaar al veel verder ontwikkeld... Mijn meiske snapt oorzaak en gevolg namelijk nog echt niet. Daarom ga ik ook regelmatig troosten en haar tot rust brengen... Jouw kindje snapt oorzaak en gevolg blijkbaar wel al. Knap hoor...
Mijn tweede dochter doet nu met 5+ maanden hetzelfde als wat haar oudere zus deed rond deze leeftijd voor een behoorlijke periode. Elke dag alsze naar bedje gaat huilt ze en soms ook op een hele gekke neurieende manier. Het is vrij apart. Voor mij duidelijk een manier om in slaap te komen. Rond deze leeftijd hou ik mijn dochter niet meer nonstop vast omdat ik ze langzaam aan wil leren zelfstandig te gaan slapen. Maar ik blijf wel altijd bij haar, praat ook tegen haar en streel zo nu en dan over haar bolletje. Ik ben zelf dus voor het laten huilen met wat 'ondersteuning' van mama, mits je echt weet waar het door komt zoals bij mijn dochters. Ik kan er verder niet echt inkomen hoe je een kleine baby echt ziels alleen kunt laten huilen in een donkere kamer. Maarja, iedere ouder is anders.
Huilen is zeker niet altijd pijn, maar daar gaat het ook helemaal niet over. piccolina, jij hebt wel vaker rare uitspraken maar dit vind ik helemaal stompzinnig. Wat een wantrouwen naar je dochter toe zeg, bah.
Niet alle kindjes huilen elke dag en vaak enzo.. Mijn zoontje huilde amper en nu nog steeds.. Je zou je eens wat meer moeten verdiepen ipv doelloze dingenroepen
Ik heb mijn dochter gelukkig nog nooit als sluw en manipulatief gezien, baby's zijn gewoon kleine, afhankelijke mensjes die lekker bij mama willen zijn zo nu en dan (of de hele dag) en ik kan niet begrijpen waarom ik mijn dochter dat kwalijk zou moeten nemen. En nogmaals; ze huilde als baby heeel veel, bleek door koemelkalletgie en reflux te komen, daardoor ook veel onrust. Ik wert dus hoe het is om de hele dag gehuil te horen en nog geen vijf minuten tijd voor jezelf te hebben. Maar ik was er altijd voor d'r. En is ze nu een dreumes die continu loopt te dreinen omdat ze op dchoot wil? Helemaal niet! Ze slaapt uitstekend, is heel ondernemend en sociaal, en speelt super lief alleen. Vanavond nog in een restaurant gezeten, en iedereen zri dat ze nog nooit eerder zo'n rustige dreumes hadden gezien, ze klaagde geen seconde!
Piccolina...baby's zijn slim en sluw???? Sorry maar jij spoort niet!!! Tis maar goed dat ik niet weet wie je in het echt bent, want ik,stuurde zo de instanties op je af...iemand die zo over baby's denkt heeft heel dringend professionele hulp nodig.
Sjonge jonge, jij hebt toch een reflux baby? Of een vermoeden van? Nou dan zou ik zeker NIET laten huilen. Als baby's zo sluw en slim waren als dat jij beweert dan hadden ze wel MAMA IK HEB PIJN geroepen. Misschien zou jij eens wat vaker wat adviezen moeten opvolgen ipv denken dat baby's er zelf wel uitkomen. Hoe kan een baby (in jouw geval) van EEN MAAND oud zelf denken van: nou ja ik ga maar eens huilen, misschien komt er iemand en kan ik dan wel lachen! Wat ik heb vetgedrukt in je tekst: JA DUHHHH!!!! Je baby kan ook mama-honger hebben hoor!!!! Ik wil niet hard overkomen (als ik dat al niet ben geweest voor je) Misschien zou je eens moeten inleven in een baby: stel jij ligt in een donkere kamer, je hebt pijn of je wilt graag iemand zien. Dus begin je te roepen, praten, huilen en NIEMAND komt. Je hebt pijn dus wil je iets hebben zodat het verzacht en NIEMAND komt. Vervelend he!?!?!?!?!?!
Ik laat mn meisje wel een huilen. Om de reden wat ik hiervoor beschreef (zit op mn telefoon, tis me te veel werk om t nog een keer te typen ). Maar ik ken haar huiltjes en de momenten waarop ze huilt. Bij (mama) honger of wakker zijn sta ikheel snel bij dr bedje. Dan huilt ze hooguit 2 mminuten. Maar ik denk dat dit voor alle moeders geld. Er zijn vast geen moeders die hun kindje altijd maar laten huilen en er niet heen gaan, om wat voor reden dan ook...
En idd, als ik in een kamer alleen lig en roep en roep en roep... en ineens komt er een bekend gezicht! Natuurlijk lach ik dan! Van opluchting dat er iemand is, dat ik niet meer alleen ben, dat mama er weer is, mijn allerbelangrijkste persoon... Dat is geen sluwheid of uittesten bij zo'n jonge baby, dat is gewoon volkomen logisch gedrag.