Sinds 2 dagen valt ons mannetje zelf in slaap, zonder dat ik erbij ben. En ik kan hem 's nachts na het voeden weer in bed leggen en dan slaapt hij weer verder! Hij heeft altijd problemen gehad met (door)slapen. Niets werkte en van het laten huilen zijn we niet. Nu met veel geduld en oefenen, kan ik zo de kamer uitlopen. Een beetje gepruttel en dan is hij stil. We hebben nu meer knuffels in zijn bedje om mee te spelen en een stuk of vier spenen. Als het zo goed blijft gaan, dan gaat hij binnenkort weer op zijn eigen kamertje slapen. Als hij dan 's nachts niet meer wil, mag hij weer bij ons, net als nu, maar denk dat we de grootste "hobbel" hebben gehad!
We gaan het zien, maar dit is al een hele mijlpaal inderdaad. We hebben het allemaal gehad, met als dieptepunt helemaal hysterisch worden bij het zien van zijn bedje alleen al. Hij heeft veel meegemaakt vanaf een maand of 5 (astmatische bronchitis, man doordeweeks niet thuis en veel heen en weer gereis) en het is een gevoelig mannetje. Dit heeft waarschijnlijk flink gehakt in zijn slapen/vertrouwen. Van 3 tot 5 maanden heeft hij nl hele nachten gemaakt. Soms is hij nog hysterisch van zijn tandjes, maar ben dan blij dat ik nog bv geef. Dat is dan het enige waarmee hij te troosten valt. Gisteren daarna wel weer in bed kunnen leggen.
Acceptatie van zijn slechte slapen en bij ons in bed nemen, is trouwens het beste dat we ooit hebben gedaan. Zelf minder moe en geen hysterisch kind.
Wat ontzettend fijn! Ik kan me je opluchting heel goed voorstellen, wou dat het bij ons al zover was... Hier ook al een hele voorgeschiedenis. Ik probeer te accepteren dat ons zoontje geen goede slaper is, maar het is zo moeilijk zijn strijd elke dag te zien. Een tijdje ging het beter. Nu net ziekgeweest en 4 nieuwe tanden en we zijn weer terug bij af. Hazeslaapjes overdag, niet in zijn bedje willen... Hij slaapt in een bedje tegen ons bed aan. Soms ook erin, maar dan wordt hij wel eerder wakker van mijn bewegingen. Hoe heb je dat hysterisch worden bij het naar bed brengen doorbroken? Ik geef ook borstvoeding, daarmee laat hij zich gelukkig wel goed troosten als hij niet meer rustig te krijgen is.