help (overdag slapen)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Justy, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Sorry maar ik maak toch nog eens een topic aan. Misschien heeft iemand een advies voor me.

Ik probeer uit te vinden wat nu t fijnste is voor mijn kindje met de slaapjes overdag. Ik dacht dat 1 slaapje misschien beter was maar nu sliep hij vandaag bijna 2,5 uur (heb hem zelfs wakker moeten maken) met als gevolg dat hij savonds niet wilde slapen.

Ik doe het nu zo: als hij om half 6/6 uur wakker wordt dan breng ik hem na zn papfles weer naar bed. Hij slaapt dan meestal binne 10 minuten weer en dan zo een 1,5 uur. Hieruit haalde ik dat hij wakker werd van de honger maar nog moe was waardoor hij na zn papflesje lekker door sliep. Maar misschien is dit niet zo? En is t beter als ik er meteen uit ga met hem en hem na drie uur weer op bed leg ofzo?

T lastige is ook dat hij heel vaak in zn ogen wrijft (ook bij honger, niet meer willen eten, dorst). Dus ik zie door de bomen t bos niet meer. Ik heb geen idee wanneer hij echt moe is.

Wat raden jullie me aan?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou als je verder niet vroeg op moet zou ik hem gewoon weer naar bed brengen om die tijd. Hier deed mijn zoontje op die leeftijd (en nu nog wel soms) meestal een dutje rond half 10/10 uur in de kinderwagen van een half uur ofzo en dan rond 12 uur bracht ik hem naar bed en sliep dan wel 2 a 2,5 uur en dan s'avonds rond half 8 naar bed.

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Maar, hij hoeft toch dan 's avonds pas naar bed als hij moe is? Blijkbaar is hij een avond mensje? Want volgens mij stuurt hij het best goed zelf toch? En als hij 's morgens door tukt zou ik dat ook lekker doen, wij hebben een flesje rond die tijd ook lang als nachtflesje gehad, daarna was ze gewoon nog moe.

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Nou dat is juist het gekke. Normaal dan viel hij zowat om half 7 al in slaap. Daarom denk ik dat het probleem is dat hij te veel en te laat geslapen heeft ofzo. T probleem is eigenlijk dat ik t totaal niet meer weet. Wat nou t beste is bedoel ik.... Hij lijkt wel moe als ik hem om 7 uur zn flesje geef maar na t flesje klaar wakker. Ook gaat hij wel vaker vlak voor t avond eten al in zn ogen wrijven. Dus je denkt dan dat hij moe is maar als hij dan gegetennheeft is dit weer totaal over. Vandar dat ik door de bomen t bos niet meer zie met die signalen....

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier ook echt wel eens fases waar ik haar niet meer herken hoor. Zo viel ze eerst om half 7 echt om van de slaap, maar inmiddels is het eerder half 8. Dat kan natuurlijk ook te maken hebben met het licht, ik heb ook minder het gevoel dat het laat is. Is ook iets biologisch heb ik het idee. Mijn dochter gaat bij slaap vaak ook aan haar haartjes trekken of aan haar oren zitten. Misschien na het eten nig gewoon even lekker laten spelen? En wellicht gooit hij het volgende week weer om. Hier hielp het overigens ook om de laatste fles boven te geven, zonder prikkels.

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.162
    3.041
    113
    Nederland
    Heeft hij geen knuffeltje? Hier is ze ook moe savonds, ogen wrijven gapen etc. en soms na de fles weer spelen lachen en actief doen. De enige manier om te zien of ze echt moe is, is om haar haar slaapknuffel te geven. Die knuffelt ze dan en gaat direct duimen..

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Weet je t is echt niet dat ik perse een ritme wil want ik weet inmiddels wel dat het steeds anders is maar mn grootste probleem is dat ik dus niet goed kan zien wanneer hij moe is. Oke t wrijven en idd aan de oortjes zitten doet hij ook. Maar als ik hem bij de eerste moeheidssignalen op bed leg dan gaat hij niet slapen (niet moe genoeg denk ik dan?).

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Die heeft hij niet echt. Hij is wel gek op een zacht nijntje boekje (daar gaat hij direct mee spelen op bed) maar hij knuffelt er niet mee ofzo.

9. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoe lang een baby van 8 mnd wakker kan blijven maar ik geef altijd meteen de fles als ze wakker wordt, zo weet ik zeker dat ze rond haar slaaptijd geen honger kan hebben maar bijv huilt omdat ze gewoon moe is.. Een baby kan overdag niet te veel slapen wordt mij altijd gezegd.. Ik zou hem alleen niet langer dan 3 uur achter elkaar laten slapen en voor 16.30 weer wekken..

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.162
    3.041
    113
    Nederland
    Misschien is hij alleen lui? Maat niet echt moe. Laat je m toch ff spelen nog? Of tv kijken, doen wij ook. Na de fles ong halfuur op en dan naar bed :)
    Badje helpt hier ook goed, dan fles en ze is direct knockout:D

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Haha ja lui kan ook nog!

Grrr t irriteerd me echt mega dat ik niet goed kan inschatten wanneer hij nou echt moe is.....

Hij ligt nu in ieder geval vanaf half 11 te slapen. Ben benieuwd hoe lang het duurt. Vrees wel dat ik dan vanavond weer rot iut kom maar goed. Dan moet ik dus vanmiddag beslissen of ik hem nog even laat slapen of dat ik hem wakker houd. Vind het zoooo moeilijk met die slaapjes. Echt vanaf t begin af aan al...

12. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    Hier ook vanaf het begin lastig.... ik zie het ook niet goed, de ene x twijfel ik en leg ik haar op bed slaapt meteen, soms heel lang spoken, even er uit, dan er weer in en mw slaapt meteen. De andere x denk ik dat ik moet wachten tot ze echt heel moe is, want dan slaapt ze soms langer. Hier is het grootste probleem dat ze vaak maar 45 minuten achter elkaar slaapt.... en soms ineens wat langer en dan vraag ik me weer af wat ik nou anders doe., moe ze nou echt moe op bed of als ik twijfel al.....? En danzegt men dat een kindje snachts beter slaapt als het overdag goed slaapt.... ons dochter slaapt eigenlijk altijd prima snachts.... en soms zelf extra lang na een slechtere slaapdag.

13. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier een beetje vergelijkbaar. Vaak maar drie keer een half uur slapen op de dag en soms een uitschieter naar ineens 3 uur achter elkaar. Ook dat merkte ik snachts of savonds nooit. Nu sinds de laatste dagen dus wel. Althans... hij leek er savonds niet door naar bed te willen. Ook werd hij snachts jammerend wakker maar dan liet ik hem gewoon gaan en viel hij vanzelf weer in slaap. Maar toch vind ik het rot voor hem. Heb liever dat hij gewon goed slaapt en niet jammerend wakker wordt.

Maar goed die drie keer een half uur daar rommelt hij nu mee. hebben een periode van ineens meer slapen gehad maar hij is ook ziek geweest. Nu dacht ik dus dat t weer notrmaal was en wilde ik twee slaapjes proberen maar dan slaapt hij dus weer "te lang" tussen aanhalingstekens omdat ik dat niet zeker weet natuurlijk maar dat denk ik omdat hij savond een uur later pas wilde gaan slapen.

Of t is allemaal toeval en t heeft er niks mee te mken en ik maak me dus weer eens druk om niks.

Dan zou ik weleens graag een ritme hebben. Een van die moeder zijn die zegt: mijn kind slaapt van zo laat tot zo laat en van zo laat tot zo laat :) Haha

14. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    Haha dat is hier dus ook niet mogelijk, ritme.... alleen snachts.... meestal tussen 7 en 8 op bed en tussen half 7 en 7 wakker. Tenminste dit is van de laatste 2 weken, het kan ineens weer omslaan. Overdag nu 2 dagen gelukt om 8 a half9 weerin bed. Dan eind ochtend in bed, sliep ineens 2 dagen 1 uur en 45 min! En dan rond half 4 a 4 uur weer slapen. Tot 5 a half 6.... t lijkt wel alsof mw langer gat slapen, maar ik roep niet te hard. We gaan dit weekend weg, dus t kan maarzo mis zijn.... we proberen nu al wel 5 dagen om ons dochter na 5u niet nog een keer in bed te leggen... zodat ze 2 uur voor denacht iig wakker is...

15. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Sinds vandaag heb ik besloten t ritme los te laten en vandaag ging het toevallig goed. Morgen zie ik wel weer. Ik heb te lang mn hoofd er over gebroken en t heeft toch geen nut :)

Maar idd zo laat nog op bed leggen deed ik vroeger nog maar nu niet meer.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

onze jongste heeft dat ook, kan na de fles dan ineens weer heel actief worden. Dat is volgens mij juist ook vermoeidheid: kids worden vaak juist heel actief als ze moe zijn.
    Ik wieg 'r dan in slaap. Ze verzet zich dan heel erg, maar dat duurt max 10 minuten en daarna valt ze in slaap. Doe ik dat niet, dan is ze nog uren wakker, en wordt het verzetten tegen de slaap steeds heftiger.

17. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0

Jeetje dat is ook heftig...

Bij ons volstaat het om hem even uit bed te halen ennlater weer terug te leggen....

Deel Deze Pagina