Laten huilen of uit bedje halen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door , 1 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,

Mijn dochtertje slaapt sinds 2,5 week 's middags niet meer. Ze wordt na 3 kwartiertjes wakker en begint dan te huilen, dan slaapt ze niet meer (en huilt) of doet hazenslaapjes, of ze ligt gewoon te kijken. Moet ik haar laten liggen of eruit halen?

Het rare is dat als wij gaan wandelen of winkelen en ik ben de hele middag ze wel in de wagen slaapt. En ook heel vast slaapt, als ze dan wakker wordt begint ze niet te huilen en gaat dan weer gewoon lekker slapen (ook als we stilstaan, als we ergens lunchen ofzo). Ze wordt dan ook niet wakker als ik haar van de wagen in de maxicosi zet.

Dus ze heeft ook nergens pijn ofzo lijkt me want anders zou ze in de wagen ook wel slapen en na de fles van half 7 en na de fles van 23.00 uur slaapt ze wel. Alhoewel het soms 1,5 uur duurt voordat ze slaapt.

Dus mijn vragen zijn eigenlijk:
    Moet ik haar 's middags laten liggen huilen? En als ze gewoon ligt te kijken en ligt te kreunen en te zwaaien met de armpjes ook laten liggen?

Kan dit met de Forte voeding te maken hebben, die geef ik sinds 2,5 week (2 schepjes en 3 schepjes gewone voeding). Ik merk trouwens niets van deze voeding.

En wanneer kan ik naar 180 + 6 schepjes (dan stop ik ook met die Forte voeding)? Ze woog vorige week 5 kilo en is a.s. zaterdag 9 weken oud.

Of (laatste vraag ;) ) kan dit te maken hebben met het sprongetje en dat dit met 10 weken over is?

2. Niet meer actief

O ja en als ik dan wil ga wandelen en ze is toch wakker kan ik haar dan wel pakken of moet ik dan consequent zijn en haar dan ook laten liggen?

Ik vraag me af wanneer ze 's middags weer gaat slapen, ze heeft die slaapt toch nog nodig of niet?
    En zo raar dat als we weg gaan de hele middag dat ze dan wel slaapt.
    Nou ja, ik hoop dat jij me een antwoord kunt geven, want dit duurt nu al zo lang.

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Je moet hierbij doen wat je zelf denkt dat goed is. Het is een geheel eigen keus of je de kleine laat huilen of niet.
    Afgelopen dagen / weken zijn er over dit onderwerp al vele topics geweest. misschien ook even verschillende topics lezen. Daar staan ook tips.
    Wat betreft de voeding: denk niet dat het met de forte te maken heeft. Ik zou haar 150cc met 5 schepjes geven.

Ilja

Deel Deze Pagina