laten huilen, wie heeft het gedaan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 20 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hmm ik vind dat jullie verhalen wel goed klinken. Ik ga het vanvond eens met mijn man overleggen. Ik zie eerlijk gezegd geen andere oplossing meer (behalve een groter bed kopen). Maar bij ons in bed slapen is het laatste wat we wilden en dat kan altijd nog.
    In 5 maanden hebben we echt alles wel geprobeerd!

2. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hoe oud is je dochter nu? 11 maanden?
    Want dan zitten de meeste kindjes ook in een hele heftige sprong he...
    Maargoed als ze dit al paar maanden heeft, lijkt me wel goed eens andere tactiek te proberen.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    die sprong hebben we al achter de rug. Overdag is ze een zonnetje (dat was tijdens de sprong heel anders) en ze slaapt vrij makkelijk in.

4. Lilly08

Lilly08 Lid

19 okt 2008
    45
    0
    0
    Hier ook laten huilen....nadat we maanden lang tig keer naar boven moesten om met hem rond te wandelen. In het begin heeft hij lang gehuild maar al gauw werd het beter (10 min. mopperen voor het slapen gaan) en na 2 weken echt een verbetering! Nu heeft ie nog wel eens momenten dat je denkt: AARGH! maar we hoeven niet meer de hele dag met hem op de arm rond te sjouwen. Wij hebben hem echt gewoon laten huilen (zonder troosten zelfs). Overdag slaapt ie nu nog niet veel maar hij huilt niet uren voordat ie gaat slapen.

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Heb je ook een vast ritueel voor het slapen gaan?

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ja! Ze valt ook altijd meteen in slaap, maar wordt dan vaak wakker. Soms elk half uur, soms 1 keer. Dat is ook de reden dat we haar rond 12 uur maar bij ons in bed nemen, anders krijgen we helemaal geen slaap meer...

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    En nog even een klein flesje van 90 ml ofzo als ze dan om 11 uur wakker wordt? Als ze bij ons een paar dagen uit haar ritme was, gaven we haar dat, dan werd ze snel weer rustig en ging daarna weer slapen. Gaven we het niet, dan kon ze nog heel lang door brullen. Maar ja, hier gaat het in fases, weken gaat het goed en dan een paar dagen of nachten word ze weer wakker, dus ik heb geen ervaring met maandenlang gehuil.
    Tja, ik kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment ook helemaal gehad hebt.
    Ik weet niet wat voor band je hebt met je buren, toen we onze pup kregen heb ik de buren ook wel even gewaarschuwd dat ze de eerste tijd wat kunnen horen. Tenminste de ene buren, de andere hebben we amper contact mee.

8. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    Hoi,
    Hier zitten we momenteel met hetzelfe dillema. Onze zoon is 8 weken. In deze tijd alleen maar heel veel huilen. Van alles al geprobeerd. Ook het medische circuit ingegaan. Wat raar is, is dat hij 's nachts wel goed slaapt. Overdag zijn het slaapjes van 45 minuten en dan is het krijsen. Als het echt alleen medisch zou zijn, wat wel een stukje is, zou hij in de nachten ook niet goed slapen.
    Ik lees dus met jullie mee. Wat is verstandig. Laten huilen of niet. Wij vinden het ook moeilijk om hier een goed antwoord op te hebben. Ik vind het wel een geruststelling dat er toch, zoals je hier leest, veel mensen mee zitten.

Gr Karin

9. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi, ik heb niet alle antwoorden gelezen dus weet niet of dit mss al gezegd is.

ik heb van de week huisje niet te vree gekeken, is een programma met kinderen met gedragsproblemen ed.

nu was er ook een kindje dat heeel moeilijk kon slapen. viel alleen maar in de armen in slaap van de moeder.

zo losten hun dit op:

in bed liggen en 1ste paar nachten gewoon fysiek contact houden, handje op het ruggetje of op het hoofdje.

na enkele dagen "(als het kindje op deze manier snel in slaap viel) het fysieke contact weg laten dus gewoon met een stoel naast het bedje gaan zitten. wel in het zicht zodat het kind zich niet in de steek gelaten voelt. dit weer enkele dagen aanhouden tot ze zo ook goed slaapt.

als ze op deze manier snel slaapt dan enkele dagen naast het bedje maar geen fysiek EN oogcontact meer maken. dus bv met je rug naar haar toe gaan zitten.

gaat dit goed dan elke nacht 1 metertje achteruit zolang tot dat ze gewoon in slaap valt.

wat die opvoedster wel heel duidelijk zei: als ze huilt vooral niet optillen! gewoon laten liggen en proberen te sussen door over het ruggetje ofzo te vrijven... zodra je haar oppakt is ze de clue kwijt en kan je weer helemaal opnieuw beginnen

10. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Hier heeft het laten huilen niet gewerkt. Senna bleef huilen, een keer zelfs van voeding tot voeding. Ik lag toen met mijn oordoppen in bed en mijn vriend ging om de tien minuten / kwartier naar haar toe. Toen ik haar 's nachts een voeding gang was ze nog helemaal over haar toeren (lees: aan het snikken). Senna werd er erg onrustig door en ging nog slechter slapen. Ik heb na twee weken besloten dat het laten huilen niet voor ons werkt. De rust en regelmaat van Ria Blom werkt hier wel uitstekend.

Senna breng ik nu als volgt naar bed: vast ritueel en voordat we naar boven gaan zing ik een liedje dat ze gaat slapen. Dan slaapzak aan en ik hou haar even een minuutje of twee/drie lekker tegen me aan. Daar wordt ze rustig van. Dan gaat ze haar bed in en ik blijf even bij haar om haar speen in haar mond te houden. Ik leg haar altijd half slapend in bed, maw: ze weet dat ze in haar bed gelegd wordt/ligt. Daarna loop ik weg en negen van de tien keer slaapt ze lekker.

Momenteel is Senna 34 weken oud en volgens mij heeft ze al last van de 37 weken sprong. Sinds 1 week is ze 's nachts om drie uur wakker en niets helpt haar dan om te laten slapen. Alleen als ik haar bij mij/ons neem dan slaapt ze lekker door tot een uur of zes.

Ik denk dat je zelf moet uitvinden/ervaren of het laten huilen werkt voor jouw kind. Ieder kind is anders en ook iedere moeder. Je moet het laten huilen ook wel aan kunnen. Ik ging express weg als Senna naar bed moest en mijn vriend haar liet huilen. Maar gelukkig huilt Senna nu nog maar weinig.

Succes
    Anna

11. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi Guppie,

Mijn dochter is nog te klein om er een zinnig wordt over te zeggen. Wij laten haar wel eens even huilen als we zeker weten dat er niets aan de hand is (honger, koud warm ed)

Ik denk dat het met een kindje van 11 maanden weer heel anders is.

Mijn ouders hebben met ons (3 kinders) ook een helse periode gehad (zo erg dat ze het na 40 jaar nog weten haha) en dat was direct opgelost met een groter bed zoals je dat zelf al zegt

Dus wie weet

Groetjes en sterkte van Treintje

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    haha treintje, wat klinkt dat heerlijk!
    Sja dat grotere bed is wel de laatste oplossing hoor, al heb ik er inmiddels geen problemen meer mee. Je bent zelf ook ooit in je eigen bed gaan slapen neem ik aan? ;)

En ik weet niet meer wie er met een opvoedingsplan kwam, maar wij hebben echt alles geprobeerd. We hebben het boek lekker slapen zonder huilen en dat gaat uit van het zelfde principe. We hebben de wilson methode geprobeerd, maar het helpt allemaal niet. Het is schreeuwen krijsen brullen zodra wij weggaan. En zo'n 4 keer per nacht een hele tijd bij je kind zitten breekt je echt op, zo erg dat ik er hartkloppingen en duizelingen van heb, ben 3 keer ziek geweest in 3 weken. Das niet gezond ;)

13. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Toch ff reageren op jou stukje.
    Bij onze dochter bleek het uiteindelijk om koemelkallergie te gaan, overdag sliep ze wel en huilde ze weinig maar 'savonds en 'snachts uren achter elkaar. Zegt dus nog niets over medisch of niet als het alleen op bepaalde tijden is.

Succes iedereen met dit probleem en ik hoop dat ieder snel de oplossing voor haar kindje vind.

14. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Nee dat is zeker niet gezond. Wat ontzettend vervelend, guppie!

Ik heb op de eerste bladzijde onze aanpak verteld. Maar dat hebben we toegepast vanaf het begin. Achteraf denk ik dat het toch heel anders is als je dat moet toepassen op een baby van 11 maanden. Die is al bepaalde handelingen gewend, dus zal het iets hardnekkiger gaan.
    Maar toch denk ik dat alles weer af te leren is.

Ik persoonlijk zou echt niet voor een groter bed gaan. Natuurlijk zal ze echt wel een keer in eigen bed slapen. Het zoontje van mijn vriendin is 11 en slaapt nog steeds in het bed van de ouders. Zij vinden het niet zo erg. Als jullie het ook niet erg vinden, dan is er natuurlijk niets op tegen, ze zal heus wel een keer in haar bed slapen. Ik persoonlijk moet er gewoon niet aan denken, dus zou het niet mijn aanpak zijn.
    Als jij graag wil dat zij zich veilig voelt in haar kamertje en in haar bedje zal je haar dat stapsgewijs moeten aanwennen. Het zal best pittig zijn, maar een keer ziet zij haar eigen bed als veilig haventje en zal ze er zonder problemen in slapen. Alleen gaat het waarschijnlijk nu niet vanzelf (was het maar zo he) en heeft ze begeleiding nodig.
    Het ging immers heel haar leven anders.

Ik weet niet wat voor methodes dit zijn die je beschrijft, maar hoelang heb je even-laten huilen-en-troosten-methode geprobeerd? In eerste instantie is het een drama en ben je geneigd om dat te weer laten varen, maar veel babies hebben er baat bij.

De klachten die je beschrijft klinken niet goed. Probeer er toch rustig mee om te gaan. Een zieke mama daar heeft je kindje ook niets aan.
    Probeer te accepteren dat het even heel vervelend is en ondertussen doorgaan met een methode die voor jou goed voelt. Het heeft even een flinke investering nodig.

Heel veel succes meid.

15. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik vind een kind bij je in bed nemen echt geen oplossing ik weet namelijk uit eigen ervaring dat het zo makkelijk is en fijn natuurlijk

ik sliep tot me 7de jaar bij me ouders in bed moet er eerlijk gezegt niet aan denken om elke dag met me kids in bed teliggen lijkt me niet zo fijn ook niet voor de intiemiteit

16. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik persoonlijk zou haar niet bij me in bed laten slapen..voor je het weet slaapt ze op haar 6e ofzo nog bij je in bed...en zie haar dan maar in een eigen bed te krijgen...ik laat noa ook soms als ze niet wil slapen maar wel onwijs moe is ff huilen...dan ga ik na 10 min naar haar toe en dan doe ik dr speen in dr mond en dan is ze zo weg...
    succes en hopelijk gaat het snel beter..

17. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    die van ons heeft eigenlijk altijd wel goed geslapen tot anderhalve maand geleden, bij haar was het ook janken-krijsen-schreeuwen als we de kamer uitgingen en ja ook wij hebben haar wel eens laten huilen om te zien hoe dat ging maar daar hadden we alleen onszelf mee want ondanks dat het niet lang was dat we haar lieten huilen was ze binnen no time zo boos dat ze gewoon haar eten (fles-potje) eruit gooide en kon ik eerst haar bedje en vloer weer schoonmaken.

Wat wij nu doen is afwisselend bij haar blijven als we haar naar bed liggen, net zo lang tot ze slaapt en dat wisselt nog wel eens, de ene keer duurt het maar 10 min, maar zoals gisteren bijvoorbeeld duurde het wel ruim een uur voor ze uiteindelijk sliep en ik haar kamer uit kon zonder dat ze weer begon te huilen. Op de dag valt ze gewoon in slaap als ze moe is, wij leggen haar niet speciaal naar bed want dat is gewoon zowel voor haar een crime als voor ons, dus gewoon lekker in slaap laten vallen waar ze op dat moment is. (box-kinderwagen tijdens winkelen etc)

zou alleen de avond nog overblijven, aangenomen dat je niet weg hoeft ;) zou ik gewoon bij de kleine in de kamer blijven tot ze slaapt, of haar bij je in bed nemen (doen wij ook wel eens als het te lang duurt in haar slaapkamer) en naar haar eigen bedje doen als ze in slaap gevallen is. Ik zou de kleine in ieder geval niet in jullie bed laten liggen en laten slapen want daar krijg je op den duur alleen maar ellende mee als ze daar eenmaal aan gewend is. heel veel succes meid

18. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Wij hadden ook een kereltje wat erg slecht sliep...Ik moest erbij blijven als hij in slaap viel en `s nachts werd hij ook heel vaak wakker. Ik wilde hem ook niet laten huilen, en na ruim een half jaar ben je die gebroken nachten wel zat. Dus als ik merkte dat hij niet in zijn eigen bedje in slaap viel `s nachts dna nam ik hem mee naar ons bed.
    Ik was bang dat hij het nooit zou leren...
    Totdat hij ongeveer een jaar was. Toen wilde hij een keer niet slapen en ben ik weggegaan. En 10 minuten later sliep hij! En sinsdien gaat het echt geweldig, hij slaapt echt door nu!
    Ik denk dat het toch een flinke verlatingsangst was en dat hij toen ineens niet meer bang was.
    Ik kan je verder niet helpen, we laten ons zoontje nu wel even huilen. Nu kan ik er beter tegen en hij ook.
    Maar ik weet hoe vermoeiend het is...een kindje wat niet slaapt. Heel veel succes!

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mamatje24, wat jij zegt doen we nu al. Alleen houden we dan 's nachts niet meer vol. Ze wordt 4 tot 6 keer wakker in de nacht en dat houd je niet vol, nacht na nacht steeds bij haar bedje zitten.

Dat het een crime is herken ik heel erg, het in slaap vallen geeft ons heel veel stress en dat werkt weer averechts.

20. Secretstar

Secretstar Actief lid

Ja hoor, toen ze een weekje oud was, was ik het echt zat dat ze steeds huilde en schreeuwde en niets kon haar troosten. Ik heb toen de knoop doorgehakt een haar laten huilen, na tien minuten sliep ze vast :)
    En nu hebben wij een mooi doorslapertje (meeste van de tijd toch 8) )

Deel Deze Pagina