laten huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieke1983, 3 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nee iedereen voed anders op, je moet met je eigen kids kunnen leven hahahaha (als je dan elke nacht je bed uit moet als consequentie is dat je eigen keuze) op zich vind ik die uitspraak wel goed dat je moet kijken naar iemand die jij het goed vind doen , ik volg wat dat betreft niet echt iemand maar kan me er wel in vinden....

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

"met je eigen kids kunnen leven hahahahahah"

God wat een lol, dus als je kids snachts wakker worden wat dan?! Tsjee zeg jij bent héérlijk op dreef met goede adviezen of niet?!

3. LovelyDK

Overigens wel fijn dat je hier toch laat zien dat andere moeders die hun kind niet laten huilen toch ook wél 'opvoeden' en dat niet alleen jij (die haar kind laat huilen) dat doet

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja mijn kinderen weten waar ze aan toe zijn omdat ze een duidelijk en gestructureerd leven hebben en dus ook geen behoefte hebben om snachts te huilen (ze huilen nu immers nooit meer behalve als ze ziek zijn en dan ga ik wel gewoon kijken)

Ik geloof in een gestructureerde opvoeding en ik bedoel met je kids kunnen leven; het soort opvoeding wat je ze geeft bepaald hun persoonlijkheid voor een groot deel en wat ze zullen doen in de toekomst.

Ik heb een hekel aan losgeslagen kids die denken dat je zomaar alles kan doen en/of zeggen, er zijn regels en daar heb je mee te leven.
    Opvoeden doe je niet opeens vanaf 6 jaar ofzo dat start de allereerste dag..

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar opvoeden houdt toch meer in dan regels en structuur bieden? Regels daar kunnen ze direct na de geboorte nog geen klap mee hoor... aandacht en nabijheid wel...
    Zonder je verder aan te vallen overigens, als jij je kids wilt laten huilen, prima, maar je klinkt me wat zwart-wit in de oren alleen...

6. LovelyDK

Dus kinderen die niet doorslapen zijn losgeslagen kids zonder opvoeding?!

Denk even na voor je een post plaatst!

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb een losgeslagen kind

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

lees vooral wat je wilt lezen dat betekend nog niet dat dat er zo staat..

het is een DEEEEEEL van de opvoeding. Maar als je al moeite hebt om structuur te geven met dit zal je daar op andere vlakken vaak ook moeite mee hebben.

En wat betreft aandacht en nabijheid dat hebben ze van 7 uur sochtends tot en met 19 uur savonds genoeg... (of als ze ziek zijn, en bv als er onweer is ga ik altijd even checken) maart een speentje in de mond doen is geen zorg of nabijheid want het is niet perse nodig dat is aangeleerd gedrag..)

9. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Het is wel fijn om te horen dat er in ieder geval iemand op het forum is die wèl perfecte kinderen heeft :p.

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    LovelyDK, je trekt nu werkelijk alles uit zijn verband. Het begint redelijk zielig te worden.

11. raspberry

@Isademi: wat een onzin dat als je kind niet doorslaapt 's nachts en je gaat het voeden of troosten, dat je dan op andere vlakken moeite zou hebben om je kids op te voeden.
    Hier twee stiefkids van wie we altijd horen hoe goed ze toch luisteren en die wel altijd goed geslapen hebben. Nu dus toevallig eentje die dat niet doet... ligt bepaald niet aan ons, maar aan onze dame zelf, (net achter dat het ws de KMA is die parten speelt). Dat beinvloed je niet altijd met jouw opvoedstijl... en zo klink jij wel, alsof het altijd en eeuwig maar te beinvloeden is. Zou mooi zijn als jouw kids zich aan het boekje gaan blijven houden, maar bereid ja vast voor dat dat niet altijd gebeurt...

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    lezen is moeilijk he? ik zeg nergens dat ik perfecte kids heb echter ik ga ze niet voor mijn eigen gemoedstoestand wakker houden, ze hebben meer aan een goed aangeleerd slaappatroon ipv bij elk kikje gaan kijken en ze dus hierdoor aanleren dat dat kan en ook maar moet (want het is natuurlijk wel gezelliger met mama de nacht doorgaan)

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb maar 1 slaapkamer en kind slaapt bij ons. En ja, ik word er wakker van als hij 's nachts wakker wordt.
    En ja, dan neem ik 'm gezellig bij me in bed.
    En dan slapen we lekker verder.
    Ik denk dat als hij 16 jaar is dat hij dan crimineel wordt. Of een schooluitvaller.
    Of nog erger.

14. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Een kind trainen dat 's nachts huilen geen zin heeft omdat er toch geen hond in ze geinteresseerd is, is inderdaad mogelijk. Leg het een paar nachten in de box of garage, laat maar huilen, en ze leren het snel.
    Met behoeftes heeft dat echter niets te maken.

15. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Nou nou nou zeg.. T gaat hier weer lekker ;)
    Ik weet wel dat als ik bij elke kik bij mijn meisje aan bed sta dat ze elke keer weer begint te huilen. Ik laat haar gerust 5 minuten huilen hoor dan wordt ze stil en gaat dan meestal wel slapen..
    Ieder zijn eigen ding lijkt me..

Verwennen kan inderdaad (nog) niet maar GEwennen kan zeker wel!

16. raspberry

Maar er zit toch nog een hele wereld tussen: 's nachts troosten en: bij elke kik je kind uit bed halen? Ik haal Thirza echt niet bij elke kik uit bed, en ik denk eigenlijk de meeste moeders hier niet. En desondanks slaapt ze dus niet door, (en vele kids met haar).

Kijk, het maakt mij geen donder uit hoe een ander dat doet met z'n kind, maar ik irriteer me er wel wat aan dat dingen dan zo zwart-wit gemaakt worden. Alsof je je kind bij elke kik uit bed haalt als het nog niet doorslaapt. En de andere kant op ook hoor: alsof je een onmens zou zijn als je je kind laat huilen...
    Kom op...

17. Angelina

Angelina Niet meer actief

Jeetje, nee hé..... Dan heb ik er dadelijk 6 van dat soort :$

Verder ben ik het eens met de laatste post van Keiko :)

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

aanleren kan idd, mijn schoonmoeder vertelde dat zij haar zoons 2 nachten moest laten huilen na de bevalling, daarna kwamen ze niet meer voor de nachtvoeding maar sliepen gelijk door.

ik vind dat zooooooo zielig, maar ja, de tijd was toen anders..

maar dat gewenning, idd niet naar de behoeften van het kind.

19. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Jeetje, wat een discussie is er hier weer ontstaan zeg...

Vind het wel leuk om te lezen hoe iedereen het doet. het is toch per kind verschillend. Ik heb ook wel zitten twijfelen hoe het te doen. Maar heb gemerkt dat het bij Milan niet werkt om hem te laten huilen. Als ik hem laten huilen gaat hij op een gegeven moment gillen en valt hij echt niet meer in slaap.

Dus als hij huilt (nee, niet bij elk kikje, maar echt huilen) ga ik hem troosten.
    Soms is het wel gewoon aandacht daat hij wil. Als ik hem vasthoudt of gewoon in zijn bedje aanraak is het al goed. Maar als dat is wat hij op dit moment nodig heeft om in slaap te komen geef ik hem dat.

20. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik schreef al eerder dat ik inmiddels ben begonnen met de puckababy sinds gisteren, maar wat een verschil!!! (even afkloppen:D) Ik wou dat ik dat ding eerder had aangeschaft!
    Ze maait zich nu niet steeds wakker met dr armpjes, ze slaapt nu steeds tussen de voedingen, soms wel even wakker, eventjes huilen maar dan een paar minuten later slaapt ze alweer:$
    Pfffffffffffffff ik heb tijd om wat voor mezelf te doen:):)

O ja even ontopic, laat iedereen toch doen wat ie denkt dat goed is...;)

Deel Deze Pagina