Hoi dames, ik werk op een babygroep op n kdv en we vinden het leuk om activiteiten te organiseren voor de kinderen met hun ouders. Nou hebben we al een keer babymassage gedaan. Nu zijn mijn ideeen op... Het mag natuurlijk niet veel kosten en graag op het kdv plaats vinden. Iemand nog n leuk idee? Bedankt alvast!
Toen onze dochter klein was was er iets als "muziek op schoot." Liedjes zingen waarbij je bewegingen kan doen, samen dansen enz. Enz.
Babygebaren! Ik heb er een 3daagse cursus in gedaan maar je kunt in een uurtje of 2 al een heleboel behandelen. Zo ontzettend leuk én nuttig! Je kunt al met een maand of 6 beginnen met babygebaren.
Is er geen baby sensory bij jullie in de buurt? Bij ons komen ze ook wel eens op kdv's en is vaak niet heel duur omdat het 2 kanten op werkt (klanten werven voor cursussen ed.) Ik vond baby sensory echt heel erg leuk voor mijn dochter.
Ik zou er persoonlijk weinig behoefte aan hebben, ik breng mijn kind naar de opvang omdat ik moet werken. Als ik naar een activiteit ga kan ik dus niet werken. Bij ons kinderdagverblijf organiseren ze wel infoavonden voor de ouders, bijvoorbeeld over zindelijkheid en kinder ehbo die ik wel nuttig vind en waar ik geen vrije dag voor hoef te nemen. Verder organiseert het kdv een kerstborrel en een zomerfeest met picknick in de zomer. Twee activiteiten overdag per jaar vind ik voldoende voor de kinderopvang. We hebben namelijk ook nog een paar keer per jaar afzwemmen van babyzwemles, de sinterklaasvieringen op de creche, werk en sportclub, de kinderboekenweek etc.
Snap ik Jessi, het is ook bedoelt voor in het weekend. En t duurt geen uren. Het is meer een extra service en geen verplichting. De baby massage vonden de ouders erg leuk. In deze moeilijke tijden moet je wat verzinnen om je klanten te houden he.. Bedankt voor de suggesties dames daar kan ik wel wat mee!!