Laten huilen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kellieee, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Een baby heeft geen erdriet, een baby IS verdriet. Hij kan niet bedenken dat jij in de kamer ernaast bent, of beneden. Hij kan zichzelf nog niet troosten. Hij kan niet bedenken dat hij veilig in z'n bedje ligt en kan gaan slapen. Hij heeft jou erbij nodig. Hij heeft 9 maanden in je buik gezeten, jij bent alles wat hij kent. En ineens ligt hij daar in zijn bedje, zonder jou. En hij kan je niet roepen want hij kan nog niet praten. Eigenlijk kan hij alleen maar huilen. Misschien wilde die gewoon alleen nog even een aai over zijn bolletje, of zijn speen terug..,maar hij kon het niet zeggen dus ging maar huilen, het enige communicatiemiddel wat hij nu heeft is huilen. En mama kwam maar niet dus hij dacht dat mama weg was en ging nog harder huilen...tot hij uitgeput maar nog steeds verdrietig en gestrest in slaap viel...

Ik wil niet dat je je schuldig gaat voelen om deze ene keer dat je hem hebt laten huilen. Dat is niet nodig want je deed het met alles wat je wist, en met de beste intenties. Maar hij is pas 2 weken en laten huilen, tot bezweet aan toe, is de komende maanden echt nog niet nodig. Nooit eigenlijk als je het mij vraagt, als er echt verdriet is dan troost je je kindje.

2. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Mooi treffend geschreven, ligero!

3. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik word er zelf verdrietig van...

Maar eens, lekker bij je pakken, nu wil ze hier niet meer op mij slapen (dan slaapt ze niet maar gaat ze spelen en lachen en gillen). Geniet er maar van, zolang het kan.

4. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Af en toe viel hij in slaal, en begon dan weer te huilen. Tussendoor wezen troosten, maar niet uit zn bedje gehaald. Toen kwam mn vriend met een geniaal idee.. Misschien heeft hij dorst! Ja dat kan natuurlijk ook nog... Dus, beetje water gegeven. En ja hoor. Heerlijk aan het slapen. Om half 3 kwam ie voor de fles, en weer niet kunnen slapen. Maar zelfs zn vader kon het niet meer aan en heeft hem lekker bij hem genomen. Ik ben er van overtuigd dat dat bij je nemen helemaal niet slecht is. En zoals jullie al zeggen moet ik gewoon naar mn gevoel luisteren. Het enige wat ik wel moet proberen is rust en regelmaat. Dat was hier vanaf het begin eigenlijk ver te zoeken.

5. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oja, en gelijk nog een vraag hier.. Hij heeft om half 3 vannacht een fles gehad, en slaapt nu vanaf half 6. Moet ik hem nou wakker maken voor een fles of gewoon nog even lekker laten slapen?

Wat een onzekerheid, heb dit met mijn dochter (nu 3 jaar) nooit meegemaakt.. Die was zo makkelijk. Zo zie je maar weer dat alle kindjes anders zijn :)

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    regelmaat betekende hier: slapen - na wakker worden verschonen en voeden - beetje spelen en weer naar bed.
    Meer regelmaat was er niet hoor...

En ik zou zo'n kleintje geen water geven als ie dorst heeft maar melk. BV is de ene keer dikker dan de andere keer en mogen ze zoveel als ze willen.

Zo bestaan er regeldagen en dan willen ze heeeeel vaak drinken..

7. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hij is al wakker :)

8. tjejfromsverige

tjejfromsverige Actief lid

6 jul 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waarom geef je een bby van 2 weken water als hij dorst heeft en geen melk?

9. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ik heb mijn kinderen nooit wakker gemaakt toen ze nog zo klein waren.
    Regelmaat betekend niet de regelmaat van de klok, dus elke 3 uur eten, maar regelmaat betekend dat er elke keer hetzefde gebeurt. Dus als ze wakker worden drinken, luier verschonen, knuffelen, weet ik veel wat je verder ook al weer met een baby doet, knuffelen, liedje zingen en weer in bed.

Als je baby goed groeit dan zou ik ze niet wakker maken om te drinken, laat ze zelf hun ritme maar vinden bmt slapen.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.382
    10.328
    113
    Laten huilen om zelfstandig te laten slapen zou ik pas over een paar maanden doen (zo lang er niks medisch is).

Lekker bij je houden. Door de reflux sliep uk heel veel op mij en stiekem mis ik dat soms.

11. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Dit! Ik zou willen dat ik het van begin af aan zo had gedaan. Wat een rust!

12. Hanneke1986

Hanneke1986 Actief lid

17 mrt 2014
    307
    0
    16
    Vrouw
    Ahh meis, pak hem lekker bij je. Hij heeft je warmte en aanwezigheid gewoon nodig. Een beetje jammeren of piepen oke, maar echt huilen en overstuur raken is niet oke....wat ze ook zeggen bij het cb. Laat je niet onzeker maken door hen! Jij weet vaak wel wat het beste is voor je mannetje.

13. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het lukt om je kindje bij jou te kalmeren en te laten slapen, zeker bij je nemen. Vaste volgorde van gebeurtenissen, goed letten op slaapsignalen (wordt je vanzelf beter in) en proberen in bed. Lukt het niet? Dan bij je nemen.
    Mijn baby werd op die leeftijd al overprikkeld door het vasthouden en viel zelden op schoot in slaap. Inbakeren, op zijn (prikkelarme) kamer leggen en (even) laten huilen (bij krijsen direct uit bed) was wat hij nodig had, hoe erg ik dat ook vond.

14. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Precies wat Hupje zegt. Onze baby was na twee weken ook oververmoeid en sliep slecht, snel overprikkeld. Wij hebben haar nooit echt laten huilen, maar wij maakten weer de 'fout' om haar er te snel uit te halen, bij elk klein huiltje oppakken en troosten, zo kwam ze ook niet in slaap. Ze sliep namelijk bij ons ook niet echt, was snel overprikkeld. Inbakeren, een mozeswiegje, heel veel Rust, regelmaat en liefde :), hebben erg geholpen.
    En het boek 'Baby in een droomritme' kwam ook erg van pas.
    Maar wat de andere moeders idd ook zeggen; als nieuwe moeder denk je dat je niets weet, maar je moederinstinct vertelt je heel veel. En luister daar maar naar.

15. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb hem een beetje water gegeven omdat mij dit ook verteld is door de kraamhulp èn cb.. Overigens heb ik dit ook bij mijn dochter gedaan toen zij zo klein was. Maar ik heb hem nu ingebakerd, en fijn dat hij dit vind. Tot nu toe dan hoor. Ik hou hem even zo veel mogelijk weg van te grote prikkels, en ben begonnen met voeden op verzoek. Hij kwam net netjes weer na 3 uur dus dat gaat al goed.

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik wil je echt niet afkraken...

Maar water op deze leeftijd is echt compleet nutteloos... geef hem gewoon eten als hij daarom vraagt...

17. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    wat gek, overal word geadviseerd (ook kraamhulp en cb) dat je geen water moet geven maar gewoon extra aanleggen.
    en ook op verzoek voeden. per pond dat ze wegen mogen ze een uur doorslapen als ze goed groeien zeggen ze. onze jongste van 7 weken sliep vanacht ook 7 uren. heerlijk! helaas ik zelf niet, dat was dan weer jammer

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dorst...?

Een baby heeft geen dorst.... althans, niet zoals wij mensen.. als je denkt dat je baby honger, dorst of whatever heeft geef je hem gewoon de borst of een fles...
    Maar water.....:(:(

19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Regelmaat is soms lastig erin te brengen en te houden he. Want soms wordt je baby al een anderhalf uur voor Voedingstijd wakker. Nu kun je de borst onbeperkt geven maar met fles moet je soms rekken. Wordt vanzelf beter. En idd je wordt ook steeds beter in t herkennen van alle signalen van honger, slaap of gewoon bij je willen zijn. Het komt heus goed hoor, luister naar je gevoel!

Ik heb veel goeds gehoord over het boek baby in een droomritme. Ik heb hem zelf (nog) niet maar misschien heb je er wat aan?

20. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Met de fles kan je ook voeden op verzoek hoor :) Als je te veel hebt gegeven komt dat er snel genoeg weer uit. De informatie op de verpakking van kunstvoeding is ook niet op alle baby's van toepassing. Sommigen drinken meer of minder.

Deel Deze Pagina