@jingels: ik voelde me idd aangevallen en misschien is dat idd niet nodig. Maar jij geeft aan dat je het vreemd vind als ouders hun kind een uur lang laten huilen..Soms is het hier gewoon niet anders, ik neem hem altijd bij me en dan huilt hij nog. In jouw stukje komt het over alsof jij vind dat het de schuld van de ouders is als het kindje huilt, want dan wordt hij niet genoeg getroost. Dit kan best pijnlijk zijn voor ouders bij wie het kindje blijft huilen. Het was misschien een beetje een overdreven reactie, maar ik wilde alleen laten weten dat huid op huid contact en bij je nemen niet altijd werkt. Dat het ook anders kan zijn.
Ik bedoelde inderdaad ouders die hun kindjes in alleen laten in bedje of wandelwagen of wat dan ook en ze dan aan een stuk laten huilen. Bovendien heb ik nooit gezegd dat het de schuld van de ouders is als het kindje huilt. Maar goed, even miscommunicatie, kan gebeuren.
Er is ook een verschil inderdaad tussen huilen en jengelen. Yocena huilt nauwelijks, en als je jengelt dan laat ik haar soms even haar gang gaan. Mijn huishouden gaat absoluut niet voor mijn kindje. Maar het is moeilijk soms om dat te combineren. Soms vind ze het prima in haar ledikantje, dan kijkt ze gewoon even rond of vermaakt zich met haar muziekmobiel. Maar vind haar soms toch zielig hoor.. XXX