Laten inleiden of niet??

Discussie in 'De bevalling' gestart door kabouterkwebbel, 7 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    nee hoor, dat hangt van je gyn af.

ik ben op eigen verzoek ingeleid met 41 weken (en geen dag eerder), ze zei wel dat ze het rustig aan gingen doen en vooral niet haasten omdat het geen spoed had en geen medische indicatie was.
    de eerste dag alleen krampen gehad, en toen 1 cm, 2de dag nog meer krampen en toen 's avonds begonnen met voorweeen. volgende dag 2/3 cm toen hebben ze gelukkig vliezen gebroken en aan het infuus gelegd. en ja toen ging het heeeel snel!

maar je moet doen waarbij je goed bij voelt.. ;) succes

2. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik zou gaan voor inleiden.. Maar dat is een gevoelsmatige beslissing..
    Ik ben zelf 2 keer ingeleid (ivm pre-eclampsie) en 2 keer was t geen prettige bevalling. Maar omdat je al over je uitgerekende datum heen bent en er volgens mij onduidelijkheid is over hoe ver je nu bent (ook al nemen ze de echo aan als data.. Er zijn zat voorbeelden dat bijv groeiecho's niet kloppen, dus ja wat zegt deze echo over de uitgerekende datum...??).

Die laatste dagen zijn voor sommige kindjes net te veel, ook al word je goed gecheckt. Neemt nl niet weg dat het kindje ook nog geboren moet worden en dat kost ook energie etc..
    Ik zou dus gaan voor inleiden en niet afwachten...

3. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

Je moet idd doen waar jij je het beste bij voelt..
    Dat een natuurlijke bevalling beter is dan ingeleid worden, daar zijn de meningen over verdeeld, maar je hebt in ieder geval je kindje de gehele zwangerschap gedragen ..40 weken. Voor de meesten is het een opluchting als het sneller kan, aangezien veel mensen geen geduld hebben tot 42 weken :p
    Een ingeleide bevalling gaat best snel, ik was de ene ochtend ingeleid en de volgende avond bevallen.
    Doe gewoon wat jij denkt dat het beste is:)

4. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    @ Chickiedenise: das per (ingeleide) bevalling verschillend over hoe snel t gaat.
    Mijn eerste kwam na 16 uur vanaf de eerste wee (vanaf de eerste gel was t 26uur)
    en mijn tweede kwam na 33 uur vanaf de eerste wee (die kwam direct na de eerste keer gel)

5. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

Ja ik weet dat het bij iedereen verschillend is, maar uit mijn ervaring ging het best snel en heb van meerdere mensen gehoord die ingeleid waren dat het snel ging...bij jou ging het dus nog sneller dan bij mij want na de 1e gel duurde het bij mij 34 uur voordat mijn dochter geboren was :D

6. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ohh dan heb ik je verkeerd begrepen..
    Terwijl onze bevallingen dan nog lang duurden (vind ik dan).

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ze kunnen wel de hoeveelheid vruchtwater zien, maar niet de kwaliteit van het vruchtwater. Dus als je kindje al in het vruchtwater gepoept zou hebben kunnen ze dat dus niet zien. Ik ken iemand die om die reden bijna haar kindje kwijtgeraakt is. Vandaar dat ik zou kiezen voor inleiden. Het kindje is tenslotte af.
    Inleiden hoeft helemaal niet naar te zijn. Ben zelf met 36 weken ingeleid ivm Hellp syndroom en natuurlijk waren de weeen pijnlijk (ken geen pijnloze weeen) maar het was een prima bevalling in drie uurtjes. Voor de volgende zou ik er weer voor tekenen (minus dat Hellp syndroom dan).

8. kabouterkwebbel

26 dec 2009
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames, ik heb er dus voor gekozen om vrijdag niet ingeleid te worden en wat denk je...het begon vrijdag spontaan. Om 14.15 uur de eerste wee om de 10 min, binnen 1,5 uur al om de 5 min.Om 17.00 uur waren we in het zh en had ik al 5 cm ontsluiting. Toen een weeënstorm gehad en net toen ik om een ruggeprik vroeg om 18.00 uur kwam de gyn toucheren en had ik al 8 cm. Gelijk vliezen geprikt en om 18.45 uur naar de verloskamer gereden waar ik onmiddelijk volledige ontlsuiting had. 10 min persen en een knip en onze zoon werd geboren.
    Het was een hele snelle bevalling en erg pijnlijk ivm weeënstorm en heftige rugweeën,maar ben toch blij dat het nog zo snel gegaan is.
    Ik heb wel 3 dagen behoorlijke naweeën gehad, maar we maken het prima en genieten volop!:D

9. Seth

Seth Niet meer actief

Gefeliciteerd!!!

moest het echt die dag worden, maar heeft hij zelf zijn verjaardag uitgekozen..... :D
    geniet er van....

xxx

10. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Proficiat!

11. Alita

Alita Niet meer actief

jeehhhhhhh gefeliciteerd meid fijn dat het vanzelf is begonnen!!

Deel Deze Pagina