eindelijk kan ik ook mn verhaal vertellen over hoe mn bevalling was. nadat we zaterdagavond het ontzettende onweer hadden afgewacht zijn we naar bed gegaan waar het vervolgens weer begon te onweren en we alyssa maar bij ons in bed hebben genomen. toen ook dat onweer bijna was afgelopen voelde ik iets dat anders was dan een voorwee. ik dacht dat ik naar de wc moest en stapte dus zo snel mogelijk mn bed uit, bleek dus dat mn vliezen gebroken waren. (00.45) aangezien alyssa nog wakker was moesten we oppas hebben voor alyssa. mn schoonouders waren onderweg van een verjaardag naar huis en zouden er nog ongeveer een uurtje over doen. gelukkig hadden we al met mn schoonzus afgesproken dat zij naar mn schoonouders zou gaan en alyssa zou opvangen als hun er niet waren. mn man heeft snel de vk gebelt en die is gelijk gekomen. toen ze ging kijken hoeveel ontsluiting ik had bleek ik al 5cm te hebben (01.30 ongeveer). gelijk de kraamzorg gebelt dat ze moesten komen omdat mn bevalling van alyssa ook snel was gegaan. om 02.00 kreeg ik iets drukgevoel en mocht ik zachtjes meeduwen als ik het niet meer kon wegzuchten. het wegzuchten bleek nog wel een paar weeen te lukken maar op een gegeven moment lukte het echt niet meer en toen ging het heel snel. nadat ik bij de eerste perswee zachtjes probeerde me te persen moest ik goed naar de vk luisteren en na 3x persen is daymian om 02.30 geboren. daymian is 47cm en weegt 2900gram. een supersnelle en goede bevalling dus. ik moet wel zeggen dat ik het ook deze keer weer erg heftig vond. deze keer gelukkig zonder weeenstorm, maar de omschakeling van weeen wegzuchten naar actief meepersen vond ik wel erg onverwacht. moet het ff allemaal een plekkie geven. liefs doris
Van harte gefeliciteerd meid!! Goed gedaan. Ik kan me voorstellen dat ook een tweede keer weer helemaal onverwacht is. Nu lekker genieten.
Hoi, Mijn bevalling ging ook zo vlot. Bij binnenkomst van de vk had ik 9 cm ontsluiting. Kort daarna is ons kindje geboren. Moest het na tijd ook allemaal even een plekje geven, ondanks een fijne bevalling....
Gefeliciteerd met jullie zoon! Voor jouw bevalling zou ik zo tekenen. Al kan ik me wel voorstellen dat het erg heftig voor je moet zijn als het zo snel gaat.