Hier geen doen in een gehucht zonder winkels. Voor boodschappen, familie, vrienden, werk, etc de auto nodig dus 2 stuks hier. Hebben wel 1 lease auto van mijn werk waar we zoveel mogelijk mee rijden. De andere auto wordt momenteel niet zoveel gebruikt omdat ik nog niet weer werk.
Ik probeer zoveel mogelijk de auto te laten staan, maar dat deed ik altijd al. Voordeel is dat ik nu kan fietsen naar mijn werk (25 minuten en met de auto is het een kwartier), dat scheelt echt een hoop, want verder gebrek ik mijn auto om 1 keer per week de weekboodschappen te doen en soms ergens met de kinderen naartoe. Mijn man gebruikt wel de auto om naar zijn werk te gaan. Ov is niet te doen (en volgens ook niet goedkoper) en fietsend is het anderhalf uur dus dat doe je ook niet zo snel
We nemen de auto alleen wanneer nodig. Partner gaat sinds kort Ook op zijn fiets naar zijn werk en ik die zowiezo alles liever op de fiets. Auto gebruiken we dus soms in het weekend en zelden nog nog door de weeks. We merken wel dat het veel scheeld. Veel familie en vrienden van ons rijden naar België ( vlak bij) en dat doen wij dan weer niet.
Hier geen auto, dus we besparen een hoop met deze bezineprijzen.Ik kan me voorstellen dat als je niet perse met de auto hoeft, dat je hem dan vaker laat staan.
Wij doen eigenlijk haast alles op de fiets, behalve grote boodschappen. Maar dit heeft niet echt met de stijgende bezineprijzen te maken, maar gewoon omdat het makkelijker is.
Nee, wij kunnen hem helaas niet laten staan. Mijn man heeft de auto nodig voor zijn werk. Wel hebben we maar 1 auto, ik werk dicht bij huis. Ook maken we ons zorgen als ze aan de reiskostenvergoeding willen gaan sleutelen, dan is het bijna niet meer op te brengen om ver van je werk te wonen. Maar van baan veranderen doe je ook niet zo snel in deze tijd, wij zijn toch ook wel weer blij met vastigheid van een vaste baan. Allemaal dillema's.
Ik laat de auto niet echt staan, omdat de benzineprijs zo hoog is. Ik probeer zoveel mogelijk op de fiets te doen, vind dat gewoon beter voor mijn conditie, dan alles met de auto te doen. Vanmiddag op verjaardagvisitie bij ons neefje in een dorp naast ons, maar dat doe ik dan wel met de auto. Fietsen zou wel gaan, maar met de kids op de fiets vind ik het dan toch wel een eind.
Nee. Sowieso rijd ik lease. Mijn man heeft de auto sowieso nodig voor het werk. We pakken wel altijd mijn auto voor familietrips. En als mijn man boodschappen gaat doen en ik thuis blijf, pakt hij mijn auto. Maar ook als we iets moeten doen, wat best op de fiets zou kunnen, pakken we toch de auto. Dat deden we al, maar we pakken nu dus niet vaker de fiets vanwege de benzinekosten.
Ik pak hem een stuk minder dan voorheen. Helaas kan ik niet helemaal zonder ivm werk en een kleine beeb. Maar ik probeer mijn zoontje nu vooral lopend van school te halen en als ik mijn regenscherm heb van mijn bakfiets dan gaat de kleine in een zitje mee in de bakfiets, maar anders pak ik toch echt wel de auto om hem op te halen, omdat het tussen de middag niet altijd haalbaar is om hem op te halen. Maar ik ga er nu wel bewuster mee om.
Wij hebben het geluk allebei dicht bij ons werk te wonen. En we hebben allebeimern prima regenpak. De auto gebruiken we voor boodschappen, ver familiebezoek of andere langere ritten, vakantie of als we gewoon veel spullen mee moeten nemen. Als mensen nu pas vanwege de prijzen kritisch naar hun eigen autogedrag gaan kijken, vind ik dat toch jammer. Beter laat dan nooit, natuurlijk. Maar stel dat het goedkoper wordt (hoe naïef, haha.) Ga je dan weer de auto pakken op momenten dat het niet nodig is? Want als je heb nu vaker kunt laten staan, dan kan het altijd. En voor het milieu, de verkeersveiligheid en je eigen gezondheid is fietsen of lopen natuurlijk wel beter.
Nee hoor ik laat de auto echt niet staan, veeeel te gemakkelijk. Naar ons werk niet nodig maar naar het centrum met al die kids, is maar 3 km verderop maar heb ik echt geen zin in, pak lkr de auto..haha.
Ik laat de auto niet staan, maar ik rij wel bewuster: zo rij ik al een tijd minder hard en ik rij minder 'agressief' (snel optrekken bij stoplicht, etc). Daardoor kan ik met een volle tank meer kilometers maken en dat is uiteindelijk natuurlijk beter voor mijn portomonnee. Waar ik voorheen nog wel eens de neiging had op langs de snelweg te tanken, doe ik dat nu niet meer, ik tank hier een dorp verderop (duidelijk het goedkoopste in de omgeving) of in Duitsland.
Ben ik het helemaal mee eens. Wil het ook aan de kinderen meegeven dat je niet altijd meteen de auto hoeft te pakken, en daarbij vinden wij fietsen wel leuk (en gezond). Ik snap best dat mensen eens een keer uit gemakzucht de auto pakken, wij zijn ook niet heilig , maar over het algemeen gebruiken wij als het even kan de fiets (of de benenwagen)
Gaat hier helaas echt niet man woont 40 km van werk af en trein verbinding is er wel naar de dichstbijzijnde plaats maar geen busverbinding en de afstand is echt veel te ver (om en nabij 15 km) waar die dan uitkomt. prive gebruiken we hem al niet vaak, maar wat we gebruiken moeten we doen met de auto familie woont grotendeels op locaties die niet of nauwelijks bereikbaar zijn met openbaar vervoer. We hebben er 1 auto uitgedaan en dat scheelde al heel veel, in en om het dorp doe ik alles op de fiets en of lopend
Wij laten hem wel VAKER staan, maar niet helemaal. Wij wonen ver weg van familie en het OV komt daar niet eens in de buurt. Wij pakken dus dan wel de auto. Ook letten wij op onze rijstijl, vaker de airco uit, rustiger rijden en niet te hard optrekken etc. Scheelt toch weer een aantal km's op een tank. En wij tanken altijd bij de goedkoopste (B) tankstations. Overigens hadden we 2 auto's maar we hebben uit kostenbesparing er wel eentje opgeruimd.
Oh ja, als wij straks drie kleine kindjes hebben, zal het fietsen ook minder makkelijk gaan. Toen onze zoon nog te klein was om op de fiets te zitten, pakte ik ook veel vaker de auto. (En een enkele keer ging ik te voet naar de stad. Maar dan moest ik wel zeker weten dat het droog bleef en het moest niet te koud zijn.) Als de tweeling straks groot genoeg is om op de fiets mee te gaan, moeten we maar even kijken wat we doen. We hebben geen ruimte voor een fietskar of een bakfiets, ben ik bang. Of we moeten hem echt 365 dagen per jaar buiten laten staan en daar voel ik weinig voor. Dus ja, dan zal ik ook een stuk vaker de auto pakken dan nu. Ik vind dat wel jammer, want ik fiets best graag. Maar het moet wel kunnen, anders is de auto natuurlijk een uitkomst.
De baas betaald voor mijn vriend. En de mijne gebruik ik de laatste tijd wat vaker, maar dat heeft met iets heel anders te maken. Afgelopen jaar heb ik een kleine 1000 km gereden dus de kosten vallen mee voor mij.