laten jullie de auto staan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

laten jullie de auto staan?

1. ja

2. nee

3. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij hebben 2 auto's. Mijn man heeft 'm voor zijn werk nodig. Met openbaar vervoer is geen doen voor hem (59 km enkele reis/rijdt diesel)

Ik gebruik de auto een stuk minder. Doe nu meer op de fiets. Maar dit is niet zozeer ivm benzineprijzen. Maar meer omdat het hier tijdens spitsuren hier geen doen is om met de auto op pad te gaan. Duurt veel te lang.
    Ik gebruik 'm vooral op mijn vrije dag of als ik 's-avonds ergens heen ga.

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Wij hebben 2 auto's, 1 daarvan is van de zaak en rijden we dus 'gratis' mee.
    De andere auto gebruik ik voor mijn werk in de ochtend en de boodschappen.

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Als het kán laat ik hem staan, ik maak bewuster gebruik van de auto. Als ik ook kan fietsen of lopen doe ik dat nu een stuk vaker.
    Maar laten staan gaat helaas niet lukken, want ik heb hem echt nodig voor het werk. Ik woon op ruim 40 km afstand van m'n werk met een erg beroerde OV-verbinding.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een vriendin van mij heeft een bakfiets en eigenlijk ook geen ruimte ervoor. Ze hebben aan de schuur een plank gemaakt waardoor de bakfiets overdekt staat. Ik weet niet hoe jullie situatie is, maar misschien een idee :)

5. Dinges89

Dinges89 Actief lid

15 jun 2012
    412
    0
    0
    Dordrecht
    Wij hebben ook twee auto's (1 van de zaak dus gratis benzine)...maar mijn kleine oude autootje word zelfs morgen opgehaald, ik doe hem weg, nog beter voor de portomonee;). Dan maar boodschappen doen met de bakfiets die ik ervoor ga terugkopen.:D

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.156
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bedankt voor de tip. We hebben echt een minituintje. Als er een bakfiets zou staan, blijft er nauwelijks meer ruimte over om te spelen (zeker niet straks met drie). Maar het gaat uiteindelijk toch om keuzes maken. Mochten we ervoor kiezen toch wat ruimte op te geven voor een bakfiets, dan is dit een goed idee!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als je zeker wilt weten dat het droog blijft en dat het niet te koud is blijven er niet veel dagen over in NL haha. Gewoon een goede regenhoes voor de wagen, kind een goed regenpak en paraplu en gaan. Kleintjes lekker warm in de voetenzak en komt echt wel goed.

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik gebruik de auto iets bewuster maar ik laat hem niet staan, heb hem nodig voor mn werk en om naar mn familie in belgie te gaan (40km), door die prijzen doen we wel minder vaak leuke dingen zoals bioscoop, terrasjes, vroeger sprongen we ook altijd de auto in richting de ardennen met mooi weer, nu ook niet meer vaak, dat is wel jammer

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wij zijn beiden afhankelijk van de auto van en naar werk ivm slechte ov verbinding.

Maar ik gebruik buiten woon-werk de auto maar erg weinig.

Zag gisteren hier een prijs van 176.8 :$

10. Trees

Trees Niet meer actief

Nee.

We hebben twee auto's en kunnen ook niet zonder. Er zijn hier geen winkels in het dorp en ook geen ov. Jammer, want anders was er hier een auto de deur uitgegaan (of was er uberhaupt nooit een tweede auto gekomen).

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wij kunnen de auto ook niet laten staan maar rij wel bewuster. Probeer zuiniger te rijden als ik m pak en stap sneller op de bakfiets om even op visite te gaan.
    Cross minder snel even naar mijn familie toe die tch wel een flink stuk verderop wonen.
    Maar voor het werk kunnen we de auto niet laten staan.

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik kan hem niet laten staan, of liever gezegd ze (2). We werken beide te ver van ons werk en ook de familie woont ver.

Wel hebben we nu sinds kort 1 dieselauto die de lange stukken rijdt (scheelt weer) en het is een automaat (ook zuiniger).

13. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Ja en nee.
    Voor grote wekelijkse boodschappen gaan we met de auto en als we verder weg moeten. en nu het al donker is wanneer ik het zwembad uitkom s avonds en anders door het bos moet fietsen (half uurtje) ga ik ook met de auto, anders gewoon op de fiets. Kleine boodschappen op de fiets. En hopelijk ook weer eens proberen te lopen. Maar anders na de bevalling want dat deed ik elke dag na de geboorte van de eerste.

14. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naar het werk niet. Dat is te ver en afgelegen om te fietsen en OV niet haalbaar (i.v.m. werktijden).
    Als de kleine straks in een fietsstoeltje kan ga ik wel weer meer fietsen, want dat vind ik heerlijk en mis het nu soms wel.
    Als iets in de buurt is en hoef niet veel spullen te sjouwen, dan ga ik wel lopen. Naar het centrum is dan een halfuur en goed te doen. Scheelt ook weer parkeergeld.

Ik zit er aan te denken om ander werk te zoeken. Dan ga ik wel kijken voor iets in de buurt zodat we er 1 auto uit kunnen doen.

15. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik kan de auto niet laten staan, want ik heb hem nodig voor mij werk (ambulant hulpverlener).

Verder wonen wij in een klein dorpje, dus alles is verder weg en openbaar vervoer is een ramp. Dus ik kan mijn auto echt niet missen. Wel hebben we 2 jaar geleden een nieuwe auto gekocht, omdat de vorige erg veel verbruikte.
    ML gaat sinds hij een nieuwe baan heeft met de fiets naar het werk, dus onze 2e auto staat nu wel te koop!

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, lease...

17. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    nee wij laten de auto ook niet staan, wij wonen nogal afgelegen. En voor boodschappen, dokter, tandarts, man zijn werk hebben we hem echt voor nodig.

18. Ik laat de auto meer staan, en ja dat doe ik als eerste om geld te besparen...
    Ten tweede is ons dorp zo klein dat ik me eigenlijk moet schamen als ik iets met de auto doe :).
    En bewegen is altijd goed ;)

Ik ga 1 x per week boodschappen doen en met de jongste naar zwemles, dat is 15 km verderop, dus dat doe ik met de auto, maar dat gaat wel in 1 rit door.

Dus ik zou hem niet willen missen ;)

19. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jazeker, ik ben vooral zuiniger geworden met andere mensen overal gratis heen chauffeuren.

20. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    zoveel mogelijk.....
    wat ik kan lopen of fietsen doe ik lopend of fietsend
    maar ik ga mijzelf niet blauw trappen of met mn kindje in de regen
    dan pak ik de auto

Deel Deze Pagina