We hebben 1 auto en mijn man heeft hem elke dag nodig om op zijn werk te komen. Voorheen reed ik vaak sávonds,in het weekend naar mijn ouders en vriendinnen(uurtje rijden heen en terug)maar dit doen we niet meer om zo toch een beetje op de kosten te besparen.
Ik kan helaas niet zonder de auto. MIjn man en ik werken op 55 en 80 km van huis. Wij gaan dezelfde kant op, dus rijden samen. Dat is nog steeds goedkoper, dan allebei apart met de trein. Maar zou ik op fietsafstand werken, dan zou ik bij goed weer (ja ik ben zo'n watje) de fiets pakken.
De auto van mijn man wel want die is van de zaak mijn auto gaat de deur uit en er komt een kleintje voor terug. Maar merk wel dat ik nu sneller de fiets pak of ga wandelen en eventueel de bus pak. Naar mijn ouders gaan doe ik nu ook niet zo snel meer.
Wij doen meer met de fiets of lopend. De auto laten we veel vaker staan en we hebben nu een auto op gas, dat scheelt een hoop. Ik gebruik hem eigenlijk alleen om naar mijn werk te gaan (40 minuten rijden) en als ik ga winkelen in een stad verderop.
Nee, maar wij pakken de auto dan standaard al alleen als het nodig is. Ritjes naar familie die op een uur afstand wonen, mijn man voor zijn werk (er stopt daar geen bus, heel raar), vrienden die wat verder weg wonen, weekboodschappen. Verder doe ik alles te voet/te fiets/te scooter (5 liter eens in de 3 weken is toch beter betaalbaar he). Helaas deze maand veel verjaardagen met een uur rijden.. niets aan te doen. Ik ga niet met het OV, veel cheaper is dat niet, wel veel onhandiger.
Voor mn werk echt noodzakelijk helaas....voor de rest probeer ik zoveel mogelijk lopend of op de fiets te doen. Echt zware boodschappen doen we nog wel met de auto maar idd het is belachelijk duur
Nee, ik ben ambulant hulpverlener en zou echt gek worden als ik dit werk met het OV zou moeten doen. Veel lange ritten maak ik niet, maar als het moet, pak ik toch de auto aangezien het met het OV niet veel goedkoper is.
Hier voor anders gekozen. Mijn man heeft de auto echt voor zijn werk nodig. En wij doen 1x p/w grote boodschappen. Dus daarvoor hebben wij de auto nodig. Maar voor kleine afstanden pakken wij tegenwoordig vaker de fiets of gaan lopend. Overigens tanken wij tegenwoordig wel vaker in dl.
Wij rijden op LPG. Ook dat wordt duurder, maar in verhouding minder dan de benzine. Nu staat de auto momenteel wel veel stil voor de deur, maar ik ben dan ook met verlof en mijn man is de auto niet nodig voor zijn werk. Voor mijn werk rijd ik gemiddeld 1500-2000 km per maand (ambulant hulpverlener), en dat gaat echt niet met OV, (afstanden te groot om die met OV binnen redelijke tijd te kunnen overbruggen). We rijden dus wel een stuk minder nu, maar dat is dus allemaal meer een gelukkig toeval
Nog niet maar hopelijk wel snel. Ik zit te wachten tot de jongste goed kan zitten zodat ik de fiets weer kan pakken voor dingetjes in het dorp. Voor ons werk zijn we beide een auto nodig al heeft mn man een hele oude goedkope auto. Doordat hij begin en eind van de week de auto gebruikt hoeft hij er eens per twee maanden maar benzine in te gooien en qua verzerkering kost ie ook geen drol (geen wegenbelasting). Ik werk 30km verderop, 3 of 4 dagen in de week. Soms is even snel iets halen lopen net te ver dus hopelijk binnenkort de fiets weer gebruiken..
Nee, wij laten onze auto hier echt niet staan als zijn de benzineprijzen belachelijk duur. Wij rijden ook nog gewoon 2 auto's Mijn man moet toch op zijn werk komen en ik heb mijn eigen auto voor de deur staan, zeker nu ik hoogzwanger ben, zit ik alleen nog maar in de auto
Deden wij eerst ook, maar met kind, en al helemaal met meerdere kinderen is een auto wel erg hamdig. Zie mezelf geen dag efteling doen (om maar iets te noemen) en dan met twee oververmoeide kinderen de trein te pakken. Maar ik heb absokuut geen hekel aan het ov! Zonder kinderen gebruikte ik de auto nooit.
Hier moet ik wel met mijn auto naar het werk dus nee dan laat ik hem niet staan. Maar probeer binnen ons dorp zo veel mogelijk met de fiets te gaan, al neem ik de auto als het regent . Maar de afgelopen tijd was dat gelukkig niet echt aan de orde. Zodra de kosten echt omhoog schieten en de belasting verhoogd wordt, dan rij ik de grens over om daar te tanken. Ik tank nu omgeveer 1x per 2 weken, dus valt nog te overzien....