Laten jullie een klas voorgaan bij oversteken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wie gaat er dan ook vol in de remmen zonder dat het nodig is als er vlak achter je autos rijden, dat is gewoon dom.

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    ik bedoel dat diegene achter de 'voorrangverrlener' vol op de rem moest. Als je dat niet verwacht dan gebeurd dat ja. Ook ik moest flink remmen, en vind mezelf niet bepaald dom.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zou een brief naar de gemeente doen, om op die plek een zebrapad of oversteekplaats met stoplichten te maken.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dan zit die erachter nog fout, er had ook iets onverwachts over kunnen steken of op de weg kunnen liggen. Je moet op blijven letten en afstand bewaren.

5. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Ik moet mijn klasje ook altijd naar zwemmen lopen.
    We moeten dan ook de weg oversteken.

Er loopt altijd een ouder mee en dan gaan we samen elk aan een kant midden op de weg staan.
    Je moet wat he? anders kom je de weg nooit over!

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Zoals je in mijn eerste post waarschijnlijk hebt kunnen lezen, ben ik iemand die graag afstand bewaard. Ondanks dat moest ik toch wel ff op die rem trappen.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja maar had het over die auto die er achterop knalde.

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Natuurlijk moet je ook altijd voldoende ruimte bewaren. En als iemand remt ivm een onverwachte gebeurtenis heb ik daar alle begrip voor (logisch).
    Maar daar valt voorrang verlenen wat mij betreft niet onder, dus geen goede vergelijking.

@Melisjuh, ik vind jouw situatie (klas met kinderen oversteken voor zwemmen) niet te vergelijken met grote groepen pubers die schijt hebben aan het verkeer.

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ook die reed op een normale afstand. De weg loopt in een bocht. Als diegene voor je dan opeens stopt terwijl je dat helemaal niet verwacht omdat dat op die weg nooit gebeurd dan is dat vragen om moeilijkheden. Vind het ook helemaal niet vreemd dat ie er op geknald is hoor. Afstand houden is soms niet genoeg.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb het toch ook over de voorrangverlener. DIE gaat inene vol op de remmen zodat de autos achter hem erop knallen omdat ze het niet verwachten.

Dat is dom. Ik verleen alleen voorrang als ik weet dat de autos achter mij daar geen hinder van ondervinden, ik heb ergeen zin in om met schade te zitten of dat andere met schade komen te zitten door een actie van mezelf.

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

nou ja dat bedoel ik eigenlijk ja, heel veel mensen doen dat dus wel en DAAR erger ik me aan, dat ik echt in de ankers moet omdat ze bepalen dat ze iemand op een rotonde voor laten gaan terwijl dat niet hoeft, je bent vaak (zoals je geleerd is) als je afslaat rechtsachter je aan het kijken (of er geen idioot aan komt die voorrang neem hihi) en als iemand dan ineens stopt is het wel even schrikken en heb je vaak niet veel ruimte..

12. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Weet je nu maak je je zorgen om je kindje op de achterbank; maar starks zijn het jouw kinderen die over moeten steken, van het ene gebouw naar het andere gebouw moeten, dan ben je maar wat blij als er met je kind rekening wordt gehouden; ook al heeft hij/zij zelf niet opgelet. Deze discussie gaat over logisch nadenken, niet over regeltjes. Mijn dochter stak laatst ook plotseling over, vlak voor een auto, ze had geen enkele voorrang en weet best hoe het zit, maar was even met haar gedachte ergens anders. Ik was toch enorm blij dat er werd geremd. Laten we met z'n allen eerlijk wezen; het zijn en blijven kinderen.
    En die oude dame in de regen, die laat ik ook voor; de medeweggebruikers horen afstand te nemen (eenentwintig-tweeentwintig....), plotseling remmen kan altijd nodig zijn.

13. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Met beleefdheid moet je wel opletten tijdens een examen want daar kan je nog voor zakken ook.
    Ik ken iemand die is de eerste keer gezakt, niet omdat ze beleefd was maar omdat ze geen eend dood wou rijden en er dus voor op de rem ging.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik ben de eerste keer gezakt omdat er een kind van een jaar of 8 overstak en ik keihard om de rem moest en vergat in mijn spiegel te kijken (ik zeg wat heb je liever een kind in je grill of iemand achterop het moest even snel) dus als ik een kind voortaan zie dan geef ik gaf (nee lomp geintje maar ik vind kids van een jaar of 8 anders dan tieners van 14 die zouden beter moeten weten en mag je best duidelijk maken dat iets niet kan..

15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ja allemaal leuk en aardig en ik snap jouw punt wel maar het werkt wel twee kanten op. Tuurlijk hoor je (sowieso) voorzichtig te rijden en al helemaal als er kinderen op de weg zijn maar zou ook fijn zijn wanneer er wél rekening wordt gehouden met regeltjes zodat ik me niet meer druk hoef te maken om mijn dochtertje op de achterbank. Die regels zijn in het leven geroepen juist zodat je logisch na kan denken.

16. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Daar ben ik het wel mee eens. Voor een klein kidn zal ik altijd stoppen.
    Ik pest ze ook altijd als ze met z'n 3en heel breed fietsen, dan snij ik ze een beetje af met inhalen.
    Ik weet h, was zelf ook zo toen ik jong was, naar nu zie je pas hoe irritant dat is.

17. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ik vind het niet aso. En ik laat ze voor gaan. Het zijn pubers en dat ben ik ook geweest:D En basisscchoolkinderen laat ik zowiezo voor gaan al is het alleen voor de juf die met al die kinderen moet lopen.
    Ik laat ook wel fietsere voor gaan die in de stromende regen stan dan denk ik altijd als ik het ben wil ik ook graag door fietsen.
    Ik ken de regels wel maar als het kan waarom niet. Mij is door mijn vader geleerd dat het kinderen zijn en die zijn bezig met zichzelf dus moet jij als volwassenen opletten. Vooral in de zomer ze komen overal weg sjesen op die kleine fietsjes. Plus ik woon in een kinderrijke buurt dus dat is altijd opletten.

18. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik laat alleen mensen voor als er niemand achter me rijdt. anders moeten ze gewoon stoppen. duidelijkheid staat voor alles naar mijn mening.

19. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Lastig..
    Ik zou het risico eerlijk gezegd niet nemen, stel dat je er 1 had aangereden .. en dat alleen om je punt te maken.
    Ik snap je ergernis wel. bijmij aan het einde van de straat zit nl ook een school... dus herken de verkeerssituatie ook.
    Maar een kind is een kind, en jij bent volwassen. En ik vind het risico niet opwegen eigenlijk tegen het voordeel.

20. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ach ja zo zijn die pubers nou eenmaal, zo waren wij ook!
    Het zou ook van mijn bui afhangen wat ik zou doen.

Deel Deze Pagina