Belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaala, 26 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik kwam gisteren thuis van het werk en zag dat er een brief op me zat te wachten. Deze was van de belastingdienst. De brief was van 18 maart.

In de brief stond dat ze mij op 11 maart een brief gestuurd hadden dat ik 1 maand zorgtoeslag terug moet betalen. Dit had ik niet gedaan en daarom verzoeken zij mij om de betaling voor 27 maart te verichten want anders sturen ze een aanmaning.

Maar, ik kreeg de brief dus pas op 25 maart binnen, omdat ik in Engeland woon..De brief van 11 maart heb ik nooit ontvangen (nee, echt niet.) Is het sowieso niet wat kort dag, dat ik bij de 1e brief 5 dagen de tijd had om te betalen en bij de herinnering 9 dagen? Maar dat even terzijde..

Ik woon dus in Engeland, heb deze brief 1 dag (kreeg hem savonds) van te voren gekregen en moet nu dus binnen 1 dag het geld overmaken. Nu heb ik het geld wel maar omdat ik een Engelse bank heb zal het minimaal 4 werkdagen(!) duren voordat het geld naar hun is overgemaakt..Te laat dus. Ik vind het tevens wat vreemd dat ze geen rekening houden met mijn woonplaats..

Ik kan ook niet even bellen naar de belastingdienst, dit omdat mijn telefoon een contract heeft waarin ik niet naar het buitenland kan bellen.
    Nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen...

-Zal ik het geld morgen overmaken met de kans dat zij mij een aanmaning sturen dat ik nogmaals het bedrag moet overmaken?

-Zal ik op de aanmaning wachten met de kans dat ze me de aanmaning bv op 3 april sturen dat ik het geld voor 8 april moet hebben overgemaakt en ik krijg de brief pas 12 april?

-Zal ik het geld morgen overmaken met alvast de extra kosten van de aanmaning of zien ze dat als "donatie"?

Hoe lang duurt het overigens voordat je een aanmaning in de bus krijgt, hoe lang heb je er gemiddeld de tijd voor om te betalen en is 11 maart een brief sturen en dan voor 16 maart betalen niet wat kort?

Kortom..Ik zit best wel te stressen..Ik heb het geld maar kan het dus niet meteen overmaken zodat ze het morgen hebben :(

2. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik zou het geld gewoon overmaken, vaak duurt het even voor ze daadwerkelijk aanmaningen gaan sturen en dan staat er ook bij dat mocht de betaling en de brief elkaar gekruist hebben de aanmaning als nietig verklaard mag worden!

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik zou bellen en proberen te mailen of iets dergelijk of iemand in nl even laten bellen met de uitleg dat je betaald hebt maar dat het iets later komt ivm overboeking vanuit het buitenland.

4. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maar ze zien dan bij de betaling dat ik "pas" morgen de transactie heb verricht terwijl er in de brief stond dat ze het geld morgen moeten hebben.

En nee, niemand in NL kan even bellen en ze hebben geen mail adres ):

5. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Bedrag nu meteen overmaken en toch erachteraan bellen.
    Er is altijd wel een manier waarop je vanuit Engeland naar NL kunt bellen hoor.

6. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Ze zijn bij de BD echt niet zo heeeel erg moeilijk hoor (in dit soort gevallen dan)..
    Ik heb een afbetalingsregeling ivm terugbetalen en eigenlijk zou ik dat op de 20e over moeten maken ofzo, maar dan heb ik nog geen salaris, dus staat het bij standaard op de 26e vd maand..
    De medewerker van de BD zei dat het niet erg is als het een paar dagen later erop staat.. Als ze het maar hebben :)
    Zou het dus gewoon overmaken als je tijd hebt

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Gewoon vandaag betalen dan kun jij aantonen dat het betaald is en is het verder goed. Ik heb zelfs wel eens een paar dagen te laat betaald, vergeten :), maar zelfs daar niks opgehoord. Dus niet om stressen gewoon even betalen en dan is het goed,

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Offtopic:

Maar ik ben nieuwsgierig waarom je met de belastingdienst te maken hebt (zorgtoeslag ontvangt) als je in Engeland woont?
    Of denk ik gewoon niet logisch na? :p

9. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Met mijn telefoon kan ik alleen binnelands bellen, Nederlandse collega heeft ook zo'n contract. We hebben geen huistelefoon. Dus alsjeblieft, zeg me hoe ik voor morgen kan bellen?

10. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ja dat snap ik, maar jij kan nu met geen mogelijkheid het geld op tijd bij hun hebben... ;) Zolang dit aan te tonen is moeten ze dit volgens mij gewoon accepteren.... En anders zoek je een payphone, en bel je vanuit daar naar de belastingdienst... Dan weet je zeker wat mogelijk is! ;)

11. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik leefde ooit in NL :p Heb in 2012 een maand teveel gekregen en die moet ik nu terug betalen.

Geen moeite mee hoor, die maand. Alleen het overmaken gaat niet zo soepel.

12. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Nou ze weten je wel te vinden dan zeg!!

En idd vanuit buitenland kun je volgens mij helemaal geen 0900 nrs bellen...
    Ik kan het ook niet voor je doen :p Zou het wel willen hoor anders haha
    Ooit voor mijn fiscale partner gebeld maar daar wilden ze niets over kwijt, ze moeten echt de persoon zelf aan de lijn hebben.

13. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Je denkt in problemen, niet in oplossingen.

Ik weet niet waar je woont, maar normaal gesproken is er altijd wel ergens een telefoon waarmee je wel naar het buitenland kunt bellen. Een payphone, of voor mijn part loop je een hotel/winkel etc binnen om te vragen of je (tegen betaling) even mag bellen.

Zo niet dan betaal je gewoon en hoop je dat ze niet moeilijk doen over doe paar dagen en je geen aanmaning krijgt.

14. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik snap dat je wilt helpen hoor. Maar helaas is het nooit even bellen met hen. 2 jaar terug ook vanuit het buitenland gebeld en zat een uur met ze aan de telefoon door het lange wachten. Payphones naar het buitenland..De enige die dichtbij is is op het vliegveld en dat is 2 uur met de trein :)

Zoals ik al zei waardeer ik je hulp maar denk dat ik het morgen overmaak en dan maar hoop. Het zal toch niet dat ze dat geld als "niet verzonden" beschouwen?

15. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Zijn voor instanties vaak ook gewone nummers juist voor mensen uit het buitenland! ;) (055) 5 385 385 voor de belastingdienst. Je kan btw ook vragen stellen via Twitter of andere social media...
    Contact

16. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oooh ze zitten op Twitter? Denk dat ik even een account aanmaak..Wellicht kunnen ze me een email adres geven of MIJ bellen

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Moet ik bellen voor je?

18. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb ze op Twitter een tweet achtergelaten, andere collega blijkt een zus te hebben die er werkt en vraagt informatie en email adres aan haar :) Maar bedankt voor het aanbod!

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

ok, succes!

20. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    #20 Teardrop, 26 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2014
    Ik zou betalen en het betaalbewijs naar de belastingdienst mailen.

Edit, oh sorry ze hebben geen algemeen email adres, dan idd via twitter.
    Maar vooralsnog gewoon betalen. Vaak komt het dan wel goed.

Deel Deze Pagina