zoontje 3 hechtingenop hoofd....haren wassen?

Discussie in 'De lounge' gestart door muisje14, 26 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Mijn oudste zoontje is vandaag lelijk gevallen tegen de punt van een kast, flinke snee in zijn hoofd van 2 cm. Huisarts heeft het gehecht met 3 hechtingen.
    Ze hebben eigenlijk niks gezegd over het haren wassen. Kan dat gewoon? Of alleen spoelen met water.

Lijkt me sowieso niet handig dat hij zaterdag gaat zwemmen, denk ook niet dat dat mag. Hechtingen moeten sowieso 1 week blijven zitten

Hij was trouwens wel een harde bikkel. Bij huisarts alleen bij de verdovingsspuit gehuild en daarna niet meer. Huisarts vond het wel stoer van hem, de meeste kindjes blijven ook echt niet liggen. Daarbij ook nog eens vreemde praktijk aangezien onze praktijk oo woemiddag altijd gesloten is en dan moet je naar een waarnemende praktijk

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    nee zou het effe niet doen

3. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Nee, ook niet met water. Hier laatst een gezwelletje van mijn voet laten halen, mocht drie dagen niet in contact komen met water.

4. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    De instructie bij mijn dochter was niet wassen gedurende de week dat de hechtingen er in zaten. Mocht wel heel voorzichtig het bloed eromheen weg halen met een beetje water. Zwemmen en in bad mocht idd ook niet.

5. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zou morgen voor de zekerheid de huisarts bellen om te vragen wanneer het ongeveer weer mag. Maar nu zou ik het nog niet doen.

6. Fransa

Fransa Niet meer actief

Mijn oudste heeft ook hechtingen in zn hoofd gehad na een val. Mochten niet wassen tot ze eruit waren.

7. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ons zoontje is laatst ook gevallen tegen een punt van een muur ook een dikke snee in zijn voorhoofd. Dat van hem is echter geplakt! Wij kregen ook het advies mee om de eerste week even niet nat te maken.

8. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Hechtingen mogen niet nat worden anders scheuren ze los en moeten ze opnieuw gezet.

9. mamsvan6

mamsvan6 Actief lid

14 jan 2014
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    geen haren wassen, voorzichtig bloed weghalen met water mag wel

10. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Aangekoekt bloed in haar kun je beter uitkammen. Met water wordt het verdund en wordt het wel een beetje een knoeiboel. Hoewel, jij hebt natuurlijk een zoontje. Die zal wel kort haar hebben, dan zal het misschien wel meevallen.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Toevallig van de week nog een huisarts moeten bellen voor een bewoner die gevallen was en een hoofdwond had en toen heeft de huisarts echt speciefiek gezegd: Geen haren wassen tot de hechtingen er uit zijn!

Door het water worden de wondranden weer week en kunnen de hechtingen weer los gaan. Dan is het vaak niet meer opnieuw te hechten en heb je kans op een lelijk litteken.

12. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Bij ons na een poliklinische excisie moet de wond 2 dagen droog blijven. Daarna mogen ze weer douchen. En dat zijn flink diepe gaten geweest maar wel in 2 lagen gehecht.

Omdat het nu misschien in aanraking met shampoo komt zou ik het niet wassen tot de hechtingen eruit gaan.

Waarom bel je anders morgen niet even de huisarts op?

13. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    3 dagen droog laten. Daarna mag je het snel wassen. Absoluut niet weken. Dus wassen, uitspoelen en klaar. Zwemmen mag niet met hechtingen en in bad zou ik ook afraden.

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Vorige week zijn wij met de buurvrouw naar de dokterswacht geweest, was gevallen met de fiets. Ze kreeg drie hechtingen en mocht het bloed uit haar de dag erna uitwassen met alleen water, en 2 à 3 dagen niet met zeep. Sterkte voor je kindje

15. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Vanmorgen eigen HA gebeld, moest sowieso afspraak maken om de hechtingen eruit te laten halen.
    Hij moet zorgen dat de plek zelf niet nat wordt, dus hij de voorkant (zijn kuifje) mag wel gewassen worden.
    Als de hechtingen er volgende week vrijdag uit zijn dan mag hij weer douchen/zwemmen

Deel Deze Pagina