Laten jullie je kind aan de borst sabbelen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door teigetje1, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Meestal is mijn ventje goed wakker als hij drinkt, maar soms met de laatste voeding wil hij nog weleens in slaap vallen en dus sabbelen. Als ik rustig voor de tv zit en verder toch niks te doen heb, laat ik hem lekker. Geen uren hoor, maar eventjes kan geen kwaad. Al vindt hij het daarna wel vervelend om wakker te worden om in zijn bedje gelegd te worden.
    Hij sabbelt nooit als hij niet slaapt.
    Een speen of duim daar doet hij niks mee. Zullen kindjes die wel een speen hebben of duimen meer sabbelen?

2. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    zogelukkig: Volgens mij maakt het niet uit of er een speen of duim gebruikt wordt. Mijn dochter gebruikt ze allebei niet en ze sabbelt er rustig op los.

3. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    hier ook geen speen of duim, ze gebruikt mijn tepel als speen.

4. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hier ook een sabbelaar! Ik vind het inderdaad ook echt ontzettend lief. Overdag als hij actief is dan heeft hij er geen behoefde aan, maar zoals meerdere mammas al zeggen, lekker bij het inslapen.
    Als ik dan mijn borst even terugtrek, dan ligt hij daar met zijn oogjes dicht en dan gaat dat mondje heel langzaam weer open en dan HAP, weer de tepel erin en lekker verder sabbelen :p
    Af en toe even 5 of 10 minuutjes lekker genieten van mamma denk ik dan. En ik geniet er ook van dus zie geen proplemen verder.
    Het is even een koude douche om daarna dan in bedje gelegd te worden, maar dan doe ik er snel een speentje in waar ik eerst nog een paar druppels melk op druppel en meestal slaapt hij dan meteen verder.
    En wat afleren betreft; ik denk persoonlijk niet dat het iets is waar je kindje afhankelijk van wordt, zoals een speen of duim. Zover zou ik het zelf altans niet laten komen. Dus het lijkt me dat als de bv afgebouwd word, het gewoon afgelopen is met het sabbelen?

5. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hier hetzelfde. En inderdaad zoooo schattig. Eerst van die kleine oogjes die je tevreden aankijken en die dan langzaam dichtvallen. Dan smelt ik helemaal....

6. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ja, het is ook echt een smeltmoment. De mijne sabbelt vaak nog even door in zijn slaap. Als ik dan mijn borst eruit haal, dan gaat hij gewoon door met sabbelen hahha. Ik heb ook het idee dat hij in zijn slaap doorsabbelt op zijn tong, want hij sabbelt in ieder geval ergens op.

Hij krijgt nu tandjes en al sinds een lange tijd 'bijt' hij in mijn tepels. De tandjes zijn nog niet echt door, maar moet dus wel gaan oppassen met dan sabbelen.

Deel Deze Pagina