Laten jullie je kinderen vaccineren ?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door NikkiF, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Laat jij je kind vaccineren ?

1. Ja, zeker weten !

2. Nee, absoluut niet !

3. Op dit moment zou ik het niet weten.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Bosi, ik haat het gevoel dat ik niet weet wat ik moet beslissen, ondanks zorgvuldig speurwerk. Nu gaat het ons manneke aan, je wilt gewoon per se niet dat hem iets overkomt, nu of op de lange termijn ... vreselijk, ik moet er niet aan denken.

En dan die mensen die zeggen "maak je niet druk, ze zeggen niet voor niets dat je je kind moet vaccineren, die vaccins zullen vast wel goed zijn", zo kan ik niet denken ...

Die onzekerheid maakt me gek hoor, dat manneke is alles voor ons ...

xxx
    Nikki F

2. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    he Nikki

Spannend zeg!! Dus als het een tijdje stil is? Weet je wat het wordt? Thijs is 8 dagen na Michael geboren dus dezelfde leeftijd.

Wat ik weet over de vaccins is dat er europees met hetzelfde vaccin wordt geent. Alleen hongarijenheeft een eigen vaccin dat niet getest is door de EU.

Ik wordt nog zieker van dit dan dat ik eventueel van de griep zelf zou worden haha! Ik ben blij dat we nog even bedenktijd hebben.

Ik wens jou in iedere geval veeeeeel sterkte met bevallen voor het geval het vannacht gebeurd hihi zal voor je duimen en anders zal ik je morgen wel weer tegenkomen met een MG dillema haha!!

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Natascha, ja, dat overtijd gaan hoort schijnbaar bij mij. Ik was wel blij dat mijn VK ons beebje snel vewacht ... het rommelt wel, maar rustig aan.

De onzekerheid over deze kl*te griep, daar wordt ik niet goed van ... op de school waar ik werk zijn trouwens nog maar heel weinig kinderen ziek ...ben benieuwd. En Thijs gaat pas weer naar de PSZ als dat hele griepgedoe HELEMAAL voorbij is, dat hebben we al besloten ... ook uit bescherming van ons nieuwe ukje dadelijk ...

Groetjes,
    Nikki F

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Alsof ik het heb geschreven. Je haalt me de woorden uit mijn mond.

Natscha, ik word ook zieker van dit gedoe. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een angststoornis heb. Die heb ik al zeker 5 jaar niet meer gehad maar vandaag ben ik erg paniekerig. Veel huilen ook.

Ik wil Isabella ook eigenlijk pas begin januari weer naar de PSZ hebben. Daar moet ik nog even over nadenken.

5. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hallo, ik lees iets over angststoornis. Wat zijn jullie klachten. Ik heb zelf ook last van angsten en hyperventilatie, maar volg tegenwoordig een erg goeie therapie. Geen therapeut, maar mp3 bestanden met goede hulp van een jongen uit Belgie. Als je vragen hebt kun je me ook een privebericht sturen.

Maar goed: wij willen onze dochter van 1,5 ook laten vaccineren. Werd ze vannacht ineens wakker met 39 graden koorts!! Nu is de koorts weg en speelt ze lekker. ze heeft verder ook geen klachten. Wat moet je daar nou mee? Koorts komt toch niet zomaar?

7. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Minny, mijn dochter had vorige week ook ineens 3 dagen koorts en verder niets! Dus het kan zo maar. Sochtends 37.7, middag 38.4 avond 39.4. Ze was verder prima.

Beterschap ermee, C

8. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar had ze dan wel de griep Charlie?

Er is nu gewoon niks aan de hand! Dan kan ze toch geen griep hebben?
    Moet ik nu dan voorzichtig zijn met contact met andere kindjes enzo?

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Geen idee welke maar ik ben een denker en daarmee wil ik mezelf nog weleens in de knoei denken.

Isabella heeft ook een nacht ineens hoge koorts gehad met extreem hoesten en overgeven. De dag daarna nog wat moe en sloom maar later op de avond was het helemaal weg.

Raar inderdaad.

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Okee ja vervelende he hoe je gedachten je gek kunnen maken?!
    Ben zelf angstig voor het donker of bang om lichamelijk onwel te worden. Maar ook angstig voor bepaalde situaties met veel mensen.

Ja echt vreemd. Maar mijn dochter had alleen maar koorts en verder niks!! Is de boel nu weer lekker op stelten aan het zetten :p
    Tja moet je dan voorzichtig zijn met besmetting?

11. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi meiden,

Het is gewoon vervelend hoe het allemaal gaat en dat net in deze tijd. Bah.

En dan een collega van mij, zij mailde dat zij vindt dat alle huigenoten van zuigelingen het aan de baby verplicht zijn zich te laten vaccineren ... makkelijk praten als het jezelf niet aangaat ... toch ? En die mensen die op kraambezoek komen dan, die zich niet hebben laten vaccineren ... die kunnen ons ukje net zo goed aansteken, dan vallen onze vaccinaties in het niet !

Of we Thijs wel of niet laten vaccineren weten we nog steeds niet, maar we hebben gisteren wel beslote dat hij pas terug gaat naar de PSZ als het hele griepverhaal voorbij is, maakt niet uit hoe lang dat nog duurt ... dan kan hij beter bij opa en oma zijn die zich gisteren hebben laten vaccineren en uiterst alert zijn op alles.

@ Natascha, we weten het geslacht van ons tweede ukje niet ... extra spannend ...

Groetjes,
    Nikki F

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nikki, nog niet aan het bevallen? ;)

Ik houd Isabella waarschijnlijk ook tot eind december begin januari thuis.

Vaccineren ik weet het nog steeds niet. 50-50 nog steeds.

13. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Nee Minny, ze had geen griep. Ze was verder gewoon ok dus erg raar ook. Was na de koorts nog wel een paar dagen van slag, moe en vervelend dus heeft wel iets gehad of iets weggewerkt. Als het de griep is dan hoesten en snotteren ze wel denk ik.

Charlie

14. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wij hebben gisteravond hier besloten om de kinderen (including myself) toch te laten inenten.
    Waarom nu toch Ja terwijl ik heel tijd nee heb geroepen?

Thuis houden vind ik geen optie.

Heb alle voor en tegens op papier gezet....toen neigde de weegschaal nog meer naar nee.
    Bijsluiters naast elkaar gezet....afwegingen gemaakt...weegschaal nog steeds naar nee.
    Verschillende deskundigen gesproken...weegschaal 50 -50
    Collega's gesproken die nu zelf ziek zijn incl. hun kleine kids....weegschaal 50-50
    Manlief heeft steeds gezegd liever de kinderen wel in te enten....weegschaal 50 -50
    Vanmorgen een goede vriendin gesproken waarvan hun kleine (2 jaar) nu in het ziekenhuis is opgenomen weegschaal overduidelijk JA!

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat mijn kinderen zelf een griep moeten kunnen doorstaan. Maar ik hoop dat ze nu beschermd gaan worden en dat ze eventueel minder ziek worden.
    Onze oudste heeft tussen de middag de eerste prik gehad. (flixotide gebruik ) En voor de volle 100% voelt het goed. Alsof er een soort "rust" over me heen gekomen is.
    Ikzelf volg volgende week en daarna mijn twee jongsten.

Kwebbel

15. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is de afspraak gemaakt, morgenochtend gaat mijn zoontje voor zn enting, arm schaapje, maar ik zal best opgelucht zijn als het achter de rug is...

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    wij mogen straks lekker massaal naar een voetbalstadion ... bah ... dat vind ik geen leuk vooruitzicht ... Thijs is toch al een heel gevoelig manneke ...

17. missyb

missyb Niet meer actief

Lieve meiden niet druk maken!

Het is voorals nog een gewone milde variant!
    je hoeft het niet persee te krijgen die griep
    rond februari/maart is het waarschijnlijk al afgelopen.

Het is gewoon een mediahype aan het worden, als ze nu alle gewone griep gevallen in het nieuws brengen kun je ook wel gek worden. alleen omdat dit een andere varriant is word er veel over gesproken

ik maak me er niet heel erg druk om natuurljik wil ik niet dat ze het krijgen ziek zijn is nooit leuk en als ze ziek worden goed opletten eventueel tamuflum en ja een kindje kan er aan overlijden maar dat kan ook met de gewone griep helaas.

waar ik me eerder zorgen om maak is de longpest die nu in oekraine heerst ik hoop echt niet dat dat hier komt want daar bestaat niks voor helaas

18. missyb

missyb Niet meer actief

owh en ik denk dat thuis houden geen enkele nut heeft, jij of je parner kunnen het ook op lopen of je kunt het in de winkel oplopen of van bezoek etc

19. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    longpest?? Ze hebben daar toch ook positief op H1N1 getest, of mis ik nu iets?

20. missyb

missyb Niet meer actief

Ja klopt dat ook, maar er zijn in 2 dagen zoveel mensen overleden met gevallen als bloederige longen enzo dat ze denken aan de longpest.
    het is nog niet officeel bevestigd maar er zal wel een hoop informatie achtergehouden worden denk ik..en tja dan is het al te laat.want dan word het al verspreid.

heel enkelt duikt er een geval op van longpest maar deze worden goed geisoleerd

daar kan ik me persoonlijk veel drukker om maken

Deel Deze Pagina