wij laten het niet dopen aangezien mijn man moslim is. en we vinden dat onze kinderen later maar moeten kiezen welk geloof ze aannemen.
Noch mijn man, noch ik zelf zijn gedoopt, dus ook de kleine wordt niet gedoopt. We hebben geen van beide een kerkelijke achtergrond.
nee wij doen het niet! ik ben wel gedoopt, maar mijn vriend niet. wij doen ook helemaal niets aan het geloof dus het zou raar zijn als wij noa laten dopen.
nee deze 2 worden niet gedoopt mijn dochter is destijds wel gedopt maar dat komt dus omdat mijn ex nogal katholiek was mijn vriend nu is er juist helemaal tegen die vind het schijnheilig als je anders nooit in de kerk komt ik sta een beetje in het midden daarmee
Nee hier word ook niet gedoopt,pas op het moment dat onze kinderen er zelf voor kiezen. Bij ons in de kerk worden ze wel opgedragen en voor ze gebeden,maar dopen gaat vanaf 12 jaar,zodat ze er zelf bewust voor kiezen. Zelfde als bij Bloem dus.
Hier wordt de kleine wel gedoopt. Zodra de moeder enigzins weer mobiel is, dan wordt er gedoopt, dat gebeurt meestal al na 2 weken. Dopen is niet iets wat je even voor je lol doet. Je belooft op dat moment aan God dat je je kind een christelijke opvoeding zal geven en hem/haar daar in zal voorgaan. Als je zelf hier niets aan doet en je kindje toch laat dopen, wat voor waarde heeft het dopen dan?
Nope, ik ben zelf wel gedoopt (katholiek) en mijn man gelooft in zichzelf en in mij Daarbij zijn we ook niet voor de kerk getrouwd dus waarom zou ik dan wel kinderen laten dopen die uit het huwelijk voortkomen terwijl we ons huwelijk niet hebben laten inzegenen. Vind ik ook hypocriet. Alles of niets. Nou, niets dus!
Wij zullen ons kindje zeker dopen, niet omdat we zelf zo Katholiek zijn maar gewoon omdat het dan zeker de kans heeft om later als het wil voor de kerk te trouwen. en ook zijn 1e communie en heilig vormsel te kunnen doen. Anders is het misschien de enige in zijn/haar klas die geen communie doet. En ik wil het niet al in een vakje stoppen van: je bent anders dan de anderen. Groetjes Winter ***
ja, wij hebben onze dochter laten dopen toen ze 3 maanden oud was, en ook de tweede zal worden gedoopt. mijn man en ik zijn ook beide gedoopt,communie gedaan en vormsel niet dat we nu zoveel in de kerk komen maar onze dochter gaat waarschijnlijk wel naar een katholieke basisschool en als ze dan zelf ervoor kiest om haar communie te doen prima wil ze het niet ook goed maar nu heeft ze in ieder geval een keuze. dopen hoort wel bij een babytje vind ik ben zelf op 4 jarige leeftijd gedoopt omdat mijn ouders niet beide katholiek waren en dat vind ik dus helemaal niks. maarja ieder zo zn ding natuurlijk!
Wij geloven niet in dopen(wel op latere leeftijd,waterdoop)wel laten wij onze kinderen opdragen in onze kerk.
dit vind ik een slecht argument om te dopen als ik eerlijk ben puur omdat je kind ook zelf kan beslissen nog voor ze de communie zou doen dan zijn ze zo rond de 8 jaar en kan je je kind ook vertellen wat het allemaal inhoud en dan kunnen ze dus ook zeggen hoe of wat een kind is niet anders dan de andere omdat het niet gedoopt is mijn dochter zit op een katholieke school omdat dit de enige school inn de buurt is er zijn in haar klas met haar meegeteld 4 kinderen van de 20 gedoopt dus als het overgrote deel niet gedoopt word zou dat betekenen dat mijn kind anders is wat ik hiermee wil zeggen laat eht lekker aan je kind over wat zij of hij wil vantevoren een beslissing maken werkt niet mijn vriend bijvoorbeeld is gedoopt als baby maar had dit liever zelf niet gewild nu hij weet wat het geloof inhoud
Ik merk dat hier veel katholieken zijn. Ik heb even een vraagje Wordt er in de katholieke kerk ook een doopformulier afgelezen? Moeten jullie daar als ouders ook ja op beantwoorden?
Alhoewel ik eigenlijk vind dat iemand zelf moet beslissen of hij/zij gedoopt wil worden ga ik er toch voor kiezen om een eventueel kleintje te laten dopen. Waarom? Zelf ben ik niet gedoopt maar (inmiddels) geloof ik wel. Ga niet wekelijks of zelfs maar maandelijks naar de kerk en vind de stap om me alsnog te laten dopen erg groot. Ik wil dat eigenlijk wel maar ik vind dat een volwassendoop ook verplichtingen met zich meebrengt en zolang ik daar niet voor de volle 100% voor kan/wil/durf te kiezen vind ik het hypocriet om me toch te laten dopen. Maar voor zo'n moeilijke keuze wil ik mijn kind niet stellen dus vandaar toch kinderdoop. Als hij/zij later het zo voelt kan hij/zij zich immers alsnog nogmaals laten dopen middels volwassenendoop. Groetjes! Angelique
Wij zijn allebei moslim en daar bestaat geen dopen in.. het kindje dat geboren is wordt de sheheda (er is geen god dan Allah en mohamed is zijn profeet) in de oor fluistert. Wij geloven dat de mens al vanaf Adam (ale salaam) moslim is bij geboorte