Laten jullie je kindje dopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Carla1980, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kindje laten dopen of niet?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. BeetjePeetje

BeetjePeetje Bekend lid

12 jul 2006
    530
    0
    0
    Wij laten niet dopen...
    We zijn beide niet gelovig en dus zelf ook niet gedoopt.
    Als ons kind op latere leeftijd besluit dat ze gedoopt wil worden, staan
    we volledig achter haar!
    Maar dat wordt haar eigen keuze!

2. babel

babel Actief lid

25 aug 2006
    110
    0
    0
    sorry is niet helemaal goed gegaan. Het bovenste deel heeft winter geschreven en het onderste is mijn mening!
    SORRY

3. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Als het ooit zo mag zijndat wij een kindje krijgen, dan wil ik het graag laten dopen. Ik ga niet naar de kerk, maar ben wel gelovig. Ik geloof alleen niet dat je daarvoor naar dekerk moet, bidden doe ik thuis.
    Wel ben ik voor de kerk getrouwd ivm de zegen die je krijgt en hetzelfde idee heb ik over dopen. Ik zal ook mijn kind zeker Christelijk opvoeden, maar wel op mijn (onze) manier. Ik vind het alleen wel heel belangrijk dat ons kind de zegen van God krijgt en daar heb je in mijn ogen een geautoriseerd persoon voor nodig.

4. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Zondag word ons mannetje gedoopt. Vind het er gewoon bijhoren en het idee dat er dan iemand over hem 'waakt' vind ik geruststellend.

Grtz x

5. Niet meer actief

Ik ben RK en mijn partner heeft gee ngeloof.. mijn hele familie is gedoopt en communnie en netjes in de kerk getrouwd.. maar ik vind ze allemaal wat dat betreft hypocriet... en dat zou ik ook van mij zelf vinden want ik doe er totaal niets mee... ik zie de kerk nooit van binnen...en of ik geloof is ook nog de vraag eigenlijk.

Ik weet het niet, omdat wij er verder niet mee op gegroeid zijn... je wordt gedoopt en that's it... slaat dus nergen sop vind ik.

Dus nope wij laten ons binkie totaal niet dopen of wat dan ook.

6. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Wij laten Fabian niet dopen. Wij hebben echt helemaal niks met geloof. Wij zijn zelf wel gedoopt maar beide families doen erg weinig met het geloof.

7. AnnieP

AnnieP Lid

26 nov 2006
    68
    0
    0
    Limburg
    wij willen onze kinderen wel laten dopen.

Bij ons in limburg wordt er nog best veel waarde gehecht aan de 1e communie. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen als je kind van 7/8 naar je toe komt en zegt waarom hij niet gedoopt is en daarom niet mee mag doen met de 1e communie.

Ook is 't zo dat je niet voor de kerk mag trouwen als je niet gedoopt bent. Ik vindt dat hij/zij tegen die tijd hun eigen keuze mogen maken of ze wel of niet voor de kerk willen trouwen. Maar als ze niet gedoopt zijn ontneem je eigenlijk hun al de kans om voor de kerk te trouwen.

8. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Nee wij ook niet.

9. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb gekozen voor nee. Ik vind dat mijn kind(eren) zelf maar moet(en) beslissen of hij/zij wel of niet gedoopt wil worden

10. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Dit topic staat boven een autotopic, ik las dan ook; "laten jullie je auto dopen?" :p

11. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lynn wordt 27 mei gedoopt. Wij zijn die dag 2 jaar getrouwd, dus een extra speciale dag. Mijn man en ik zijn allebei katholiek en zijn ook voor de kerk getrouwd. Verder komen we nooit in de kerk, maar we geloven wel.

12. Zeesterretje

22 apr 2007
    23
    0
    0
    Nee, ik ben zelf wel gedoopt maar heb zelf niet veel met de kerk.
    ik geloof wel in God maar dan op mijn manier, mijn man heeft al helemaal niks met de kerk dus wij laten de keuze straks aan ons kindje, hij of zij is volledig vrij om te kiezen wat t wil.

13. carla 2028

carla 2028 Actief lid

27 jul 2006
    228
    0
    0
    kinderverzorgster
    Als ik ooit een kindje mag krijggen dan laten wij het zeker dopen, wij zijn zelf ook gedoopt.

Deel Deze Pagina