Mijn zoontje is een maand te vroeg geboren.heeft tien dagen in t ziekenhuis gelegen.daarna naar huis en die dag al de opa's en oma's en tante van beide kanten.ze hebben hem gewoon vastgehouden maar met 'vreemden' was ik minder makkelijk in de eerste twee weken.toch heb ik daar niet zo'n probleem van gemaakt.hij vond het heerlijk bij iedereen haha!
Bij de eestte hebben wij het de eerste dag enkel zelf gedaan, daarna de opa's & oma's em tantes enzo.. De tweede is prematuur geboren, dus toen we haar vast mochten houdennhebben we dat eerst zelf gedaan, en haar grote zus. Pas toen we thuis waren de rest ook, maar pas toen wij het wilden!
Na de keizersnede waren mijn ouders aanwezig en die hebben hem (na ons) een paar minuutjes vast gehouden. De volgende dag alleen even mijn zusjes. Het bezoek wat hierna kwam hebben hem wel vastgehouden. We hebben goed opgelet hoe hij hier op reageerde maar hij vond het wel best en bleef rustig slapen
Mijn dochter is prematuur met een keizersnede geboren. Doordat ze op de NICU lag was het voor ons erg makkelijk, ze hebben daar de regel dat visite alleen met een ouder erbij mag, en de ouder houd alleen de baby vast. De visite bij ons maakte er geen enkel probleem van. Toen we de kleine toch een keer geheel onverwachts bij oma in de armen legte was het dus dubbel genieten.
Daar heb ik me nou nog nooit druk om gemaakt wie mijn kinderen vast mocht houden. Bij zoon was ik de laatste die hem vast hield. Mijn moeder en zijn vader waren mij voor. Ik lag namelijk nog wakker te worden van de narcose. De eerste dagen na een ks kan je alleen je kindje vast houden de rest moet je toch al uit handen geven verschonen aankleden badderen omdat je zelf nog op je bedje ligt. Was altijd vol trots om mij kinderen aan het bezoek te laten zien en ze even aan familie. Dat bezitterige heb ik nooit gehad eigenlijk.
ik vond het altijd vreselijk om mijn kind af te geven. Laat hem nu ook niet echt bij vrienden ofzo. Alleen bij oma's en partner natuurlijk. Maar ik ben dan wel extreem.. als er bezoek kwam hoopte ik dat hij in bed lag zodat ik me niet verplicht hoefde te voelen om hem te geven. Hij is met een ks ter wereld gekomen. Spoed. en heb dit als traumatisch ervaren. De volgende kruimel word een geplande keizersnede en heb nu al gezegd dat ik het qua bezoek alleen maar doe hoe IK het wil. Als ik er geen behoefte in heb hoeft er niemand te komen de eerste tijd.
Ben smiddags bevallen dmv een spoedkeizersnee en s'avonds zijn alleen mijn ouders even langs geweest en ze lag als een prinses in haar bakje te slapen en dat hebben we mooi zo gelaten. De dag erna is ze pas door anderen vastgehouden dan door ons. Maar ze heeft het tijdens de bevalling dan ook erg slecht gehad.
De eerste dag hebben alleen m'n ex, m'n moeder (die was bij de bevalling) en ik de baby vastgehouden.. De volgende dag de ouders van m'n ex en m'n zus.
Ja, veel te druk. Het is nogal een ruige manier om ter wereld te komen. Houd je kindje bij je! Heeft het heel erg nodig! Mijn moeder heeft de baby vastgehouden, mijn vader heel even. Verder kan iedereen die haar vast wil houden op zijn zacht gezegd omvallen. Das egoistisch, vasthouden kan altijd nog. Maar net geboren zijn betekent dat je de grootste verandering in je leven hebt meegemaakt.... beetje respect daarvoor mensen!
Grin.... Leuke oproep...maar wel overtrokken. Zo afhankelijk van het kind en vooral van de ouders. Doen waar je je als ouders prettig bij voelt (en goed kijken naar je kindje)
op de eerste dag zijn mijn ouders geweest en s.ouders, mijn man zn zus en man en kids. iedereen heeft haar vast gehouden. maar wel echt eventjes. daarna moest ze ook in de couveuse dus toen was het achter een raam kijken haha. maar vond het dan weer in de kraamweek te druk met allemaal ooms/tantes die de kleine willen vasthouden pfff. wil dat deze keer anders doen en sommigen bleven ook zo lang zitten heb daar toen wel wat van gezegd.
Mijn zoontje is de eerste dag alleen maar vastgehouden door mij en mijn man. Opa en oma's zijn langsgeweest maar die begrepen ook goed dat we liever niet wilde dat ze hem vandaag vast hielden. Mijn moeder heeft hem op dag 2 voor het eerst vastgehouden en de andere opa's en oma op dag 4 toen we thuis kwamen.