Laten jullie je wel of niet inenten tegen de Mexicaanse griep?

Discussie in 'De lounge' gestart door ariel3, 31 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, weet ik dat ook weer thanks voor de info..:)

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja maar dat het nu nog niet zo erg is, wil niet zeggen dat het niet erger wordt. Juist met de winter in aantocht is de kans redelijk aanwezig dat het straks allemaal een stukje erger zal zijn. Als je dan in de risicogroep valt, ben je dat gevaar tenminste wel voor. Wat nou als het wel opeens heel agressief wordt? Ik hoor "jullie" al miepen dat de overheid daar niet genoeg voor heeft gewaarschuwd.
    Verder is deze inenting gemaakt met als grootste gedeelte de basis van een reguliere enting. Zo gevaarlijk is de inenting dus hoogst waarschijnlijk helemaal niet. Overigens ook al veelvuldig getest. Deze basis lag al klaar omdat een dergelijke griepuitbraak werd verwacht, nu of over 10, 20, 50 jaar. Daarom zijn ze ook in staat om die inenting zo snel vrij te geven. Ze waren al voorbereid.

Iedereen is trouwens in staat om enge verhalen te vinden op internet over inentingen. Niet alleen over deze, ook de inentingen die je kinderen krijgen. Echt knap vind ik dat niet, je leest daarnaast namelijk niet de duizenden positieve verhalen over inentingen op het internet. Dus wat zegt dat nou helemaal?

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

En voor de duidelijkheid, ik stond vooraan om te melden dat de media zwaar overdreef hoor. Maar ik vind dat geen reden om dan maar aan te nemen dat het allemaal klinkklare onzin is.

4. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik zeg ook nergens dat het onzin is volgens mij? En daarbij ga ik heus niet miepen op de overheid, en wel om de hele simpele reden dat ik zelf gezond verstand heb gekregen van de lieve heer. Ik maak mijn eigen beslissingen en ben dan ook zo stoer om daar mijn eigen verantwoordelijkheid voor te nemen. :D
    Ik zie ook niet in waarom jij zo fel reageert op mensen die zich niet laten enten? Ik heb er over nagedacht, en ben tot deze beslissing genomen, zelfs zonder enge verhalen op internet te lezen. Ik heb een aantal griepgevallen van heel dichtbij meegemaakt, en heb toch deze keuze gemaakt.

Ik vind dat de situatie voor mij niet ernstig genoeg is om me te laten enten. Mijn keuze, mijn verantwoordelijkheid. Ik vind het prima dat mensen zich wel laten enten, daar miep ik toch ook niet over??

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind niet dat ik fel reageer, ik vertel gewoon mijn mening. Mijn reactie was niet in zijn geheel op jou gericht, maar op de tegenstanders in het algemeen. Dat was inderdaad niet erg duidelijk, sorry. Ik had jullie ook bewust tussen aanhalingstekens staan. Daar bedoelde ik dus mee dat ik niet direct naar jou wijs, maar dat het me niets zou verbazen dat als het toch ernstig blijkt te zijn, er mensen zijn die vervolgens de schuld aan de overheid geven. En dan denk ik 'ik zei het toch'.

6. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ok duidelijk dan :) Maar zoals ik al zei (en dan praat ik natuurlijk alleen voor mezelf) ben ik geen persoon die dan het vingertje naar iemand anders wijst. Ik heb er zelf echt over nagedacht, en laat me niet leiden door enge spookwebsites met rare verhalen. Het kan ook best zijn dat ik me straks nog bedenk. Ik vind het risico nu gewoon niet opwegen tegen de prik (en geloof me, ik reageer niet fijntjes op entingen :( )

7. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik heb het al gehad (viel reuze mee, ik heb ergere griep gehad), dus inenten hoeft voor ons drietjes niet meer.

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Heeft je kleine het ook gehad? Hoe reageerde zij?
    Ben je trouwens ook getest? Want ik ken iemand die ook dacht het te hebben maar die werd ZO ziek (haar kleintje moest worden opgenomen in het ziekenhuis) dat ze ze hebben getest en die bleken het toen niet te hebben!

9. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ilana was erg verkouden en had wat verhoging (tot 38 graden).
    Ik slik Solgar vitamine V2000 en geef waarschijnlijk vitamines via BV door.
    Ik heb mezelf niet getest, maar ik neem aan dat mijn symptomen van de griep moeten zijn geweest.
    Mijn man is ermee van zijn werk gekomen en alle collegas waren positief getest. Mijn man had een twijfelachtige uitslag, maar waarschijnlijk had de arts de test niet goed uitgevoerd (wattenstaafje niet diep genoeg achterin de neus).
    Ik had alleen wat hoofdpijn en warmtevlagen.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als ik hem 'aangeboden' krijg als risicopatient, dan denk ik dat er toch wel voor ga.
    Ik vind het erg moeilijk, maar anderzijds twijfel ik ook of de griep straks niet veel heftiger is. En als de prik daar dan tegen helpt (sowieso heb ik dat ook bij de gewone griepprik) dan krijg ik hem graag.

Ik weet alleen niet of ik vorig jaar nou een oproep heb gehad of niet ;) dus ik zal zien of ik opgeroepen wordt. Toevallig is kortgeleden m'n bloed gecheckt en m'n afweer was niet heel slecht ofzo (de reden dat ik anders de prik zou krijgen) dus dat stelt me sowieso wel wat gerust.

11. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Diabetes valt er ook onder,ook omdat je dan altijd al de griep prik krijgt,en je minder weerstand heb,ik heb ddat namelijk heel erg,ookal mag ik de prik weigeren dan neem ik hem alsnog,zekere voor onzekere!

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik ga m niet halen en zal m waarschijnlijk niet aangeboden krijgen.

Als Ties hem kan krijgen krijgt hij m zeker wel. mijn weerstand is heel erg goed, ik ben nooit verkouden of ziek dus zo'n griep overleef ik wel. maar voor een baby vind ik het weer net even iets anders.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Nee ik ga het zeker niet doen. Iedereen niet in ons gezin. Wij zijn goed gezond

Kan hier op ZP niet 1 gezamenlijk topic komen voor Mexicaanse griep? er lopen nu alweer 3. 8)

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    En daarom gaat ook deze op slot. Voor informatie en berichten over de Mexicaanse griep: zie het topic in de sectie Gezondheid.

Deel Deze Pagina