Harde geluiden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cantaloupe, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cantaloupe

28 apr 2014
    6
    0
    0
    Trotse mama, bezig met een HBO thuisstudie Toegepa
    Den Helder
    Hallo allemaal,

Onze kleine meid van 10 weken oud wordt rustig van harde geluiden, bijvoorbeeld de wasmachine, droger of onze kraan die vrij hard stroomt. Vaak valt ze er van in slaap en wanneer het pure paniek is brengt het haar tot rust. Herkennen meer moeders dit bij hun baby?

Mij is verteld dat de baby in de baarmoeder harde geluiden te horen krijgt van jouw lichaam, zouden deze geluiden daar gelijk aan zijn en het vertrouwde gevoel een beetje terug brengen?

2. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Ja klopt. Ze horen constant het geruis van het bloed dat door je lichaam stroomt, je darmen, je hartslag...
    Mees vindt het fijn als ik ga stofzuigen :)

3. mepeggy

mepeggy Lid

18 okt 2008
    60
    0
    0
    Heel herkenbaar!

Was ook echt de uitkomst bij krampjes. Een stromende kraan of stofzuiger lijkt schijnbaar op het geluid in de baarmoeder en brengt pasgeboren babys tot rust.

Een vriendin van me zette wel eens ooit de stofzuiger aan als ze rustig een boterham wilde eten. Haar dochtertje huilde veel door krampjes.

4. cyntje20

cyntje20 Lid

28 aug 2014
    61
    0
    0
    NULL
    België
    Inderdaad, hier ook de stofzuiger die voor rust zorgde als ze enkele weken oud was!

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Is normaal. Hier was het de stofzuiger aanzetten en viel binnen 2 min in slaap.
    Wasmachine is nog steeds magisch. Wasmachine aanzetten en ik heb een halfuur rust

Deel Deze Pagina