Laten jullie kind weleens thuis en gaan zelf weg??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Truelove, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Laat jij kind weleens thuis en zelf weggaan

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Nope, zou ik nooit doen ook.

2. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af of de mensen die hun kinderen 'nooit' dan maar ook 1 seconde alleen thuis laten, hun kind wel alleen op straat laten spelen.

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Nee.. Als ze ergens speelt ga ik mee of iemand anders let op. Maar ze gaat niet alleen.

4. rums

rums Niet meer actief

Nee, doen we niet. Hebben wel eens iets weggebracht straat achter ons. Maar sinds de buurvrouw dreigt met de boel in de hens steken doen we dat zeker niet meer (haar eigen huis) Ook geen babyfoon bij de andere buren doen we niet vanwege de buurvrouw. En al had de buurvrouw niet gedreigd dan deden we het nog niet.

5. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Zo zeg, ik geloof dat alle respondenten in dit topic het hierover wèl eens zijn: Jouw buurvrouw is niet helemaal lekker! :$

6. elmirah

elmirah Lid

24 mrt 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat erg ze om je kind alleen te laten stel je. Voor er komt brand in haar kamertje dan zou je je zelf nooit vergeven of stel je voor ze verslikt in iets en dan ??

7. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Dat vind ik dan weer niet zo'n leuke reactie.
    Voor mij voelt dat namelijk niet als overdrijven.

Sommige dingen heb je niet in de hand. Als je valt terwijl je alleen thuis bent met je kind, dat heb je niet in de hand. Daar ga ik me dus ook niet van te voren druk overmaken, want daar kan ik niks mee. Ja: anti slip op de traptreden en dat soort dingen, maar dat hebben we al.

Maar je hond uit moeten laten iedere avond, dat heb je wél in de hand. Sommigen doen alsof ze geen keus hebben. Maar dat is toch een keus?
    Ik geef alleen aan, dat het dan niet in míjn leven zou passen. Want ík voel me er niet bij mijn kinderen dan alleen thuis te laten.

8. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

#208 Uiltje84, 27 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2014
    Zo eindigen dieren dus in het asiel is dan de gedachte die als eerste bij mij opkomt.
    Volgens mij waren het uitzonderingen waarbij de honden werden uitgelaten terwijl de baby slaapt (tenzij ze naar het veldje aan de overksnt gaan). Bijvoorbeeld als een partner een nacht weg is. Ga je dan een dier wegdoen om iets wat incidenteel voorkomt?

9. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ik zeg toch niet dat huisdieren binnen een week weg moeten?
    Je zoekt een oplossing.

En daarnaast gaan mijn kinderen toch voor mijn huisdieren...

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ook dat vallen of die trap heb je toch zelf in de hand? Is net zo simpel: geen trap lopen meermaals per dag. Gewoon je huis op uitzoeken of je levensstijl op aan passen: dat is toch ook een keuze die jij waarschijnlijk niet maakt?

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Goed, ga ik aan jou ook de vraag stellen ... Geef me de oplossing dan eens! Voor achtergrondinfo zie een van mijn vorige posts.

Mijn hond is onderdeel van mijn gezin, mijn kind komt voor mijn hond, mijn kind komt (als puntje bij paaltje komt) ook voor mijn man. Maar mijn hond dan maar gewoon afschrijven is te belachelijk voor woorden.

Maar goed, ik leef niet in een bubbel van constante angst over wat er allemaal wel niet zou kunnen gebeuren (tenzij je naast de buurvrouw van rums woont...). Als ik daar over moet gaan nadenken, dan kom ik helemaal niet meer buiten.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.943
    113
    Vrouw
    +1:D
    Check mijn onderschrift, ik behoor tot de laatste categorie.
    En echt waar, lastig lastig lastig.
    Met gemakzucht heeft het helemaal niets te maken...
    Baby's zijn nu eenmaal niet voor te programmeren qua slaapje, en sommige slapen ook nog eens alleen in hun bed.
    Als ze wat ouder zijn ga je wat meer naar vaste tijden, maar zeker die eerste periode....
    Een lastige keuze is het dus, echt waar!

13. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Alleen als ik de hond een snel plasje laat doen. Ik loop dan naast het huis en blijf in het zicht van het huis. Hooguit 5 min loopjes zijn dat.

14. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Voor alle ouders die zo hard Nooit! roepen, ga je dan ook niet douchen als je alleen thuis bent en je kind slaapt? Als je onder de douche staat, hoor je een inbreker ook niet en als er beneden brand uitbreekt, heb je dat ook te laat door. En als je kind wakker wordt, ben je er ook niet binnen 1 seconde.
    Ik heb 3 kinderen van 5, 4 en 1 en ik ga geen boodschappen doen, maar zet wel zonder schuldgevoel de container bij de straat, klets dan ook nog wel even met de buuf. Als ik tegenover school zou wonen, zou ik de kleine ook laten slapen. En toen we nog een hond hadden ( overleden door ouderdom, niet weggedaan!) liet ik die ook wel eens even plassen als de kinderen sliepn.

15. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

En ze leven nog?! :D
    Ik heb op het forum trouwens regelmatig gezien dat er mensen zijn die idd niet douchen als hun partner niet thuis is.

16. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

voordeel van een flat: ik ben binnen 10 stappen overal! En ik rieo idd NOOIT! En dat betekent inderdaad dat ik nooit zal douchen als ik alleen met dl ben. Nooit gedaan en zal t nooit doen. Tijd zat als man thuis is. Ik weet niet hoe het is met meerdere kinderen, maar afspraken plan ik om het slaapje heen. Idem dito met boodschappen. Dl vindt het leuk om mee te helpen. Geweldig toch? Er is in mijn ogen geen goede reden om je kind alleen te laten. Zelfs niet als je even naar de "overkant" moet. Al heb je 6 kinderen en je moet er 4 ophalen bij 2 verschillende scholen, jij en je man hebben 6 kinderen gewild (uitzondering daargelaten) dus jij bent verantwoordelijk voor de kinderen. Dus incl VEILIGHEID ed! Andere mening heb ik niet. Zal het ook nooit goedpraten als iemand het wel doet. Gelukkig buiten m'n deur.

17. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vind ik toch knap, want een baby slaapt zo ongeveer de hele dag.

Kan je dan ook niet stofzuigen??

18. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei oei, dat wordt wat met buitenspelen of naar school gaan!

19. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Ha ha ha zelfs niet douchen als je alleen met je kindje bent ?? Wat overdreven allemaal zeg.

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    O my, sommige reacties...
    Ik moet er niet aan denken om zo in angst te moeten leven. Come on, zelfs niet even douchen als je kind ligt te slapen.
    En de hond maar weg doen, het is geen oud vuil hoor!
    Dat je geen boodschappen gaat halen snap ik, maar ik ga me echt niet schuldig voelen omdat ik het waag mijn hond een paar minuten uit te laten als het toevallig zo eens uitkomt.
    En inderdaad, hoe wil je later je kind buiten laten spelen? Aangelijnd ofzo?

Deel Deze Pagina