Niet douchen vind ik echt absurd, dan had ik nu overal paddenstoelen groeien. Hier zijn ze gewoon beneden als ik douch, jongste in bed of bij mij met wipstoel omdat ze dan rustig is.
ok douchen enz dat doe ik gewoon als de kleine thuis is. je gaat ook poepen als je moet, dat duurt ongeveer even lang als je beetje snel doucht. wat ik wel probeer te voorkomen is boven opruimen terwijl de kleine alleen beneden is. soms doe ik haar dan in de box, maar voor grote opruim/schoonmaakpraktijken zorg ik dat er iemand bij haar is zodat ze zich niet verveeld. als ze slaapt word ze weer wakker van me hihi
Nounou, kom ik hier eerst volop ter verdediging van mensen die hun kind wél even alleenlaten (hoewel ik het niet doe omdat ik andere oplossingen zie), word ik daarna wel volop uitgelachen door hen omdat ik dus niet douche als ik alleen thuis ben met mijn dochter. Waarom? Omdat ze als baby dus niét de hele dag sliep, en nu als tweejarige nog steeds nauwelijks. En omdat ze nu als tweejarige overal opkruipt en tussen zit en vanaf springt, en ik dus niet gerust ben als ik haar niet kan zien. Dat betekent niet dat ik overbeschermend ben, want ik laat haar gewoon wel ontdekken. Maar ik wil wel wéten wat ze doet. Wat zou het toch leuk zijn als mensen op dit forum zich eindelijk eens realiseren dat niet alle kinderen hetzelfde zijn of gebaat zijn bij dezelfde aanpak.
Je hoeft toch ook niet de hele dag onder de douche te staan? Ik neem aan dat je een partner hebt die 's ochtends en 's avonds thuis is. Tiet zat om te douchen. Oh, er zijn ook draagzakken voor onder de douche, jaja, echt waar!
Euh ja, ik douchte natuurlijk wel. Als mijn vriend thuis was. Dat was geen enkel probleem. Maar het ging er dus om dat ik dat niet deed als ik alleen thuis was met dochter. Niet omdat ik dat niet vind kunnen, wel omdat dat hier gewoon geen optie is. En de box was ook geen oplossing Cygnet, omdat ze daar zo'n bloedhekel aan had dat ze begon over te geven. Zoals ik al zei dus: het zou fijn zijn als bepaalde mama's zouden inzien dat niet elk kind hetzelfde is. En dat uitlachen dus echt niet hoeft. Empathie daarentegen..
Ik douche gewoon hoor. Heb net Dylan in bed gelegd en ben ik lekker in bad geweest. Ipad geinstalleerd, netflix op en badderen maar heerlijk! Wel doe ik de achterdeur dan altijd op slot. Word hij wakker dan ga ik uit bad. Is 1 minuut werk.
Jij en Raffel: doe effe normaal zeg!!!!!! Alsof ik bang ben ofzo?? Lekker kortzichtig iemand zo veroordelen. Nee ik douche niet als ik alleen ben met dl. Nee ik laat haar niet alleen in huis, zelfs niet voor een vuilniszak! Ben ik dan bang?? Nee! Dit is mijn mening. En nee mijn dochter mag niet alleen buiten spelen: misschien ff je bril opzetten: ZE IS NOG GEEN 2 !!!!!!!!!! Alleen douchen en haar alleen in de woonkamer laten? Ik kan haar niet uitleggen dat ze het gas niet moet aansteken (gaat met een knop). Ik kan haar niet uitleggen dat ze even geen kattekwaad moet uithalen. Nogmaals: ZE IS NOG GEEN 2 !!!!!!!!!!!!!! En Shakes idd: 'wij' worden lekker veroordeeld terwijl diegene die rustig kind gaan ophalen bij school en baby laten slapen, zich eens goed moeten afvragen waar ze nu eindelijk mee bezig zijn. In mijn ogen bestaat er geen reden om je baby alleen te laten. Ook geen dreumes of peuter. Nee ik ben geen angstig iemand, is het dan zo erg dat men hier moet roepen: oeioeioei dat wordt wat straks? Ja wat dan?????
Meid, ik begrijp je best. Ik was ook overvoorzichtig de eerste tijd met mijn huilbaby met reflux, ernstige darmkramp en een verdraaide nekwervel. Mijn man zat na een maand in het buitenland. Douchen moet, ik althans wel. En een baby slaapt nu eenmaal veel. Zeker een kwartier/tien minuten aan 1 stuk. Hier is de badkamer naast de douche en ik was vooral bang hem wakker te maken. Nergens voor nodig, want als hij uiteindelijk sliep, sliep hij lang. Toen hij in de wipper kon, zette ik de wipper weleens op de badmat. Rond diezelfde tijd had ik een box, maar dat vond hij echt niet tof ivm zijn klachten. Die vond hij pas na 6 maanden leuk.
Relax vrouw, ik veroordeel niemand! Ik zeg dat wordt nog wat, je weet wel; als in toekomstige tijd. En voor alles is een oplossing hoor! Knappe 2-jarige en bovendien een grote boef (ik erken dat ze bestaan hoor: die op het aanrecht klimmen en met hun hand in de cookiejar gaan of het grote slagershakmes pakken) die alleen het gas aan kan steken en zelfs daarvoor heb je oplossingen. Je kan ook voor creatieve oplossingen gaan en een beetje meer relaxed doen. Toch?
Rustig rustig, we bedoelen het niet verkeerd. Maar je kan toch niet in constante paraatheid staan wat je kind eventueel zou kunnen doen. Ze kan ook in de nacht uit haar bedje vallen omdat ze klimt. Je slaapt toch ook niet naast haar ? (neem ik aan).... Er kunnen zoveel dingen gebeuren (kan je beter de straat niet meer op gaan) alleen je moet er gewoon een beetje relaxed mee omgaan omdat je anders geen leven hebt buiten het leven om je kind heen. Maar uiteindelijk moet jij gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt.
Je oordeelt met je laatste alinea toch net zo hard. Als je in je waarde gelaten wil worden moet je anderen ook in hun waarde laten. Als ik moet douchen zet ik mijn dochter van nog geen twee in haar kinderstoel in de gordels voor dora ofzo. En dan neem ik een snelle douche. Aan het einde van de ochtend heb ik mijn dochter, diep in slaap, alleen thuis gelaten. Ik maak dus andere keuzes en ik sta achter mijn keuzes. Maar volgens jou moet ik nu eens goed nadenken waar ik mee bezig ben. Ik heb echter goed nagedacht hoor.
nee ik laat de kids niet alleen, maar ik ga soms wel even alleen een kamer opruimen of stofzuigen in die kamers en dan zijn ze samen in de woonkamer, alles is hier gelijk vloers dus ben zo bij ze.. Iedereen doet het op zijn of haar eigen manier waarbij hij of zij zich prettig voelt.. prima toch..
Ja (de jongste van ruim 1) en ze mogen ook zelf buitenspelen (de 2 oudsten 3,5 en 5). Schiet mij maar lek!
Alleen buiten spelen mag hier ook. Het is een hele kleine tuin en hij kan absoluut niet de straat op. Ik hou hem dan wel in de gaten via het raam.
Nou neem me niet kwalijk ik voelde mij echt aangevallen. Gisteren op een verjaardag waren de kindjes met z'n allen in de speeltuin. Echt direct grenzend aan de achtertuin. Mijn hart sloeg 40x over en had een ritme van 200. Als ik haar dan niet zie dan moet ik toch af en toe ff kijken. Maar ze bleef keurig bij de kinderen. Ik vind dat soort dingen gewoon eng. Ik ben haar nog nooit op straat uit het zicht verloren. Ze loopt altijd naast mij. Als ze achter loopt dan kijk ik ook 100x om.
Dat hebben alle moeders hoor! Ik zou dat ook heel eng vinden zeker op deze leeftijd. Ze zijn al snel groot voor zulke dingen he Ik kijk dus ook de hele tijd, zo leren wij het toch ook
Ik denk dat hierin je eigen opvoeding, je leefstijl, de samenstelling van je gezin (1 kind of 4, babys/peuters/kleuters en oudere) en je leefomgeving (flatje, platteland, stad in de randstad of stad in het noorden, dorp) de grootste rollen spelen hoe je hier over denkt. Ik zie de school niet liggen als de oudste straks naar school gaat en daarom denk ik nu, ik laat de jongste niet alleen thuis. Ook denk ik dat er andere opties voor mij zijn. Buren die wel thuis zijn of buren die kinderen hebben die naar dezelfde school gaan. En ohja, de eerste maanden (tot het nieuwe schooljaar) gaat hij maar halve dagen en de jongste slaapt nu al alleen smiddags. En wat ik vind over wie dan ook hier, tja. Ieder heeft zijn eigen ding. Natuurlijk mag je je mening laten horen, maar een beetje respect voor elkaar zou fijn zijn. De een denkt anders dan een ander. En ja ik snap de meeste opmerkingen wel, maar soms kan je het ook anders formuleren. Ik laat onze jongens niet alleen thuis, zonder dat er een babyfoon bij de buren is. Ik denk dat ik dan ook in het midden zweef tussen de twee groepen.