Laten jullie kind weleens thuis en gaan zelf weg??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Truelove, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Laat jij kind weleens thuis en zelf weggaan

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Aanvulling: Of als er ingebroken wordt terwijl jij even weg bent?

2. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Maar als jij die brandmelders of wat dan ook hoort afgaan ben je er nog niet gelijk snap je.. Het is een risico wat je neemt..

3. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Ik begrijp jullie reacties. Ik zal er nog eens goed over nadenken. Dat inbreken heb ik nog nooit aan gedacht. Dat is ook een naar idee, bah!

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Huh, je zegt net dit:
    Ik had het er vanavond nog met mijn man over dat ik soms bang ben dat er ingebroken wordt en dat ze het eerst bij haar op de kamer komen.

Ontopic:

Ja als ik de hond even laat plassen, meer niet

5. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Haha, ja dat staat raar. Ik dacht alleen aan 's nachts inbreken, als wij liggen te slapen. Dat de inbrekers dan op haar kamer zijn voordat wij wakker worden. Dat er ook ingebroken kan worden als ik even bij de bakker ben, daar had ik nog nooit aan gedacht.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ja, dat is weleens gebeurd en zal ook nog wel gebeuren.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Het enige wat ik doe is 2 minuten buiten de hond laten plassen. Maar dat is echt de voordeur uit, 5 meter naar links en dan weer 5 meter naar rechts. Zou haar nooit alleen laten.

8. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik kom net van een feestje en daar waren twee stellen, (buren wel, maar dan nog) die er met babyfoon waren. Zou ik nooit doen, veel te bang dat er iets gebeurd. Ik haal nog net de container binnen, maar sinds de kleine man loopt doen we dat lekker samen ;)

9. Repelsteeltje

13 dec 2010
    99
    0
    0
    Brand wordt heel vaak als argument gebruikt om niet even 5 min weg te gaan (bijv. om ouder kind van school/psz te halen)als je kind in diepe slaap ligt. Maar hoe groot is nou de kans dat er spontaan een huis in brand vliegt als alle apparaten uitstaan?
    Overigens vind ik een briefje in de zak niet handig, wie vindt dat snel als er iets met je is? ik schrijf iets op mijn hand.

10. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Nooit wij vinden het onverantwoord! Snap ook absoluut niet dat er mensen zijn die dit doen inwat voor situatie dan ook. Straks als onze 2de er mag zijn gaat dit absoluut niet gebeuren.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    1 argument, ook al hoor je via de brandmelder dat er brand uit is gebroken, je hebt bij brand maar een paar minuten (3 oid) om het huis uit te komen, zo snel ben je waarschijnlijk niet eens thuis.

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Iemand enig idee hoe lang het kan duren voor een huis volledig uitgebrand is?

In 3 tot 4 min kan dat al gebeurd zijn!

Stel je ziet de vlammen nog niet in de buurt van het kamertje van je kind, maar door heel het huis hangen al giftige zwarte rookpluimen en je hoort je kind huilen.....
    Hoogst waarschijnlijk ren je naar binnen om je kind te redden, maar weet je dat je hiervoor dan minder als een minuut ( dacht 30 sec) de tijd hebt, want anders komen jullie er beiden niet meer uit.

Ok, de kans dat het gebeurd is misschien niet heel groot, maar hij bestaat wel! Zou jij het jezelf vergeven? Ik niet!!!

En dat nog los van de andere risico's als dat er iet met jou gebeurd of dat er een inbreker binnenkomt.... NEE ik zou het never nooit niet doen!

13. JudithA

JudithA Actief lid

12 jun 2009
    128
    0
    16
    Nee nooit. Wij hebben dus brand gehad. Krijg weer de koude rillingen...

14. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Nee, ik heb alleen een enkele keer mijn dochter van 4 thuis gelaten toen de hond echt even moest plassen, maar het ontzettend hard regende buiten. Was op de hoek en binnen 2 min. weer terug.

Verder dan dat? Absoluut niet! Ik zie het op school inderdaad ook gebeuren, maar ik zorg gewoon dat mijn zoontje niet slaapt op de haal en breng tijden. Hier wel een continurooster dus dat scheelt veel.

Maar even de bak van de hoek halen of de auto legen, valt in mijn ogen echt niet onder alleen thuis laten hoor! Althans hier niet, auto staat of op de oprit of dichtbij huis, en de bak staat hier 30m verderop.

Mijn dochter zei laatst dat ze wilde thuisblijven, toen ik boodschappen wilde gaan doen..als het aan haar alleen zou liggen zou dat ook gewoon kunnen, zij vreet niks uit en blijft lief spelen, tv kijken oid. Maar wat als er wat gebeurd idd..bah. Nee hoor, doe maar niet ;)

15. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Lijkt me vreselijk!

16. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Nee, nooit maar ben dan ook een miepert

17. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik ben altijd binnen een straal van 50 meter om het huis (even naar de vuilnisbak/buren blabla en dan is in het laatste geval de babyfoon mee mocht het langer duren dan iets afgeven oid.
    Als ze wakker is rent ze overal achter me aan.

18. p1982

p1982 Niet meer actief

laat de jongste op bed liggen als ik tussen de mdidag de oudste nar school breng.
    maar klop bij buuf ana dat ik even weg ben en ze heeft sleutel
    ben 5 min weg

19. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hoogstens om de container buiten te zetten, maar dan ben ik wel 10 min. weg (straatkant is nogal ver). Hij weet dan waar ik naartoe ben en kan zo achter me aan komen. Toen we nog boven een winkel woonden ging ik, als hij sliep, wel eens boodschapjes doen om de hoek. Liet de deur dan open (opgang via winkel) en liet dan even weten aan de eigenaresse dat hij sliep. Maar dan was er dus eigenlijk oppas.

20. amy1982

amy1982 Lid

3 sep 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Maar met een babyfoon ruik je toch ook geen brand of kun je toch ook niet zien als er wat gebeurd?

Deel Deze Pagina