Laten jullie kind weleens thuis en gaan zelf weg??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Truelove, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Laat jij kind weleens thuis en zelf weggaan

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik doe weleens overlappen met mijn man dat.hij net wat later thuis is en ik een afspraak heb dan blijf ik zo lang mogelijk thuis en soms zijn ze dan weleens 3 minuten aleen ofzo maar dan liggen ze op bed en is papa zo thuis

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb dat nooit gedaan toen mijn kinderen klein waren! De slaapjes van de jongste paste ik gewoon op de schooltijden van de oudste aan en toen ze echt nog baby was sliep ze in de kinderwagen.

De oudste is nu 12 en is regelmatig alleen thuis. Hij is oud genoeg, maar graag doe ik het nog steeds niet.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Als je slaapt ook niet...

4. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het tot aan de zomervakantie gedaan als ik de oudste van school moest halen. Dan was ik in het zicht van huis en liep ik op het laatste moment de deur uit en was ik met ruim 5 min weer thuis.
    Nu doe ik het niet meer want hij kan lopen en klimmen en wil niet het risico lopen dat hij wakker word en uit bed probeert te klimmen.

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oh dat doen wij ook weleens naar de buren gaan met babyfoon

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb het 1x gedaan, mijn zoontje slaapt altijd te kort als dochter naar 's middags naar voorschool moet, maar ik maak hem altijd gewoon wakker om haar weer mee te gaan halen.
    Maar 1x was hij al niet lekker en toen ik hem wilde halen huilde hij bed bed, het regende dat het goot.. Nou toen heb ik hem laten liggen en ben ik als een gek naar school gesjeesd.
    Ik voelde me er niet echt goed bij, hij wel ;)

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Nee, nooit. Alleen de boodschappen uit de auto halen of container voor zetten, maar 9 van de 10 keer wil hij helpen, vooral met de boodschappen;)

8. tuc

tuc Niet meer actief

Nooit!! Er kan ook geen enkel excuus zijn om het te moeten doen. Er is altijd een andere oplossing.

Daarbij ben je strafbaar!

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik haal weleens brood bij de bakker wanneer dl diep in slaap is. De babyfoon gaat dan mee. Officieel valt het onder alleen thuis laten maar de bakker zit bij mij naast. Dus of ik nu de container naar binnen haal of naar de bakker ben ik bijna even ver en lang weg.
    (Nou weet de bakker dat ook en geeft ze me altijd het brood zodra ik binnen kom :D)

verder dan dat ga ik echt niet. Als ik naar de schuur loop neem ik de babyfoon al mee. Veel te bang dat ik haar niet hoor als ze wakker wordt. Laat staan dat ik boodschappen aan het doen ben :$

10. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ja ik heb het een keer gedaan!
    Toen mn dochter lag te slapen ben ik de hond gaan uitlaten
    Echt schuin hiertegenover is een grasveldje. Ik liet de hond even snel plassen
    En ging dan weer terug.

Ik ben gastouder geweest en de jongste sliep altijd nog
    Als de oudste naar school moest, school was precies tegen over hun huis
    Dus ik bracht de oudste tot aan de klas en liep dan snel terug.
    Zo deden de ouders het ook elke ochtend zelf.

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dacht even dat ik de vraag verkeerd begreep, maar nee, je bedoelt echt wat ik dacht dat er bedoeld werd...
    Tuurlijk doe ik dat niet. Onverantwoord!

12. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Nee, dat zou ik dus nooit doen.
    Ik ben wel eens met de babyfoon naar de buren gegaan, maar dan nog ga ik toch telkens even kijken of luisteren of er niks is, ben er anders niet gerust op.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, ik doe dat niet. Ik voel me er niet comfortabel bij. Dochter is een erg lichte slaper, dus ik ben nooit zeker wanneer ze opeens wakker is. En ze is te avontuurlijk om wakker alleen te blijven. En het is ook niet nodig, ik vind wel andere oplossingen.

Maar ik vind de reacties over 'wat als er brand uitbreekt' wel wat overtrokken. Ja, er is een kans van 1 op weetikveelhoeveelmiljoen dat er brand uitbreekt terwijl je weg bent en ondanks het feit dat er geen toestellen op staan.

Maar er zijn ook risico's verbonden aan met het vliegtuig op reis gaan, de trein nemen, de auto nemen of gaan wandelen met je kind in de buggy.... En soms moét je die verplaatsing maken, ja, niet altijd. En toch doe je die dingen toch ook? Je kan toch niet elk risico vermijden?

14. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Nee. Zelfs niet als ik aan de overkant van de straat moet zijn. Wat nou als ik word aangereden door een auto oid? Ja, die kans is heeeeel klein maar het gebeurt wel elke dag.

15. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ja die kans is erg klein, van brand. Maar de gevolgen zijn groot! Het risico op uit bed vallen is ook klein, maar de gevolgen zijn niet zo groot als bij brand. ;)

Ik zet zelf wel eens de kliko buiten. Dat is een paar meter (5 meter van huis af, eerst de brandgang van 20 meter door). Duurt totaal 1 minuut. En dan neem ik de babyfoon met camera in mijn hand mee. Ja sommigen vinden het overdreven. Maar als mij iets gebeurt ziet iedereen wel meteen dat mijn kinderen alleen thuis zijn.

En het is gewoon strafbaar om je kind alleen thuis te laten.

Ok, stel je hebt een baby en die spuugt, maar draait dr hoofdje niet opzij... en stikt.... 5 min van huis is te ver.

Ook las ik iemand die 20 min (10 min enkele reis) van huis is. Bij brand kunnen de buren kijken. Maar wat als de baby huilt?
    Ik vind 20 min erg lang hoor! Kind merkt dan toch dat ouders weg zijn.

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik zal geen boodschappen gaan halen, maar soms komt het voor dat ik eventjes snel de hond moet uitlaten. Dan wacht ik tot ze slaapt, ben binnen 10 minuten terug.
    Moet kunnen hoor.

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Jup
    Hondje moet toch uit als mn man aan t werk is.
    En als kids dan slapen, ga ik ze er niet voor wakker maken natuurlijk.

18. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Dan kan je toch wachten tot de kinderen wakker zijn? Ik plan de wandelingen van de hond om de slaapjes heen. En anders kan ze echt wel een uurtje wachten tot mijn dochtertje wakker is.

19. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Mijn man werkt ook 's avonds/ 's nachts. Dus dan moet je toch wat hè. Ga drie kinderen niet om 23.00/00.00 eruit halen, rondje vervroegen of verlaten kan niet en ga de hond niet aanleren in de tuin te poepen en plassen als ik ook binnen 5 minuten weer terug ben.

20. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Hoe wil de dat 's avonds doen dan bij de laatste wandeling?
    Ik ben alleen thuis, kinderen slapen en honden moeten eruit....
    Ik heb de babyfoon bij me en ben met max 10 minuten terug.
    Zou nooit boodschappen oid gaan doen, dat niet.

Bovendien woon ik in een buurt waarin iedereen elkaar kent en weet dat er kindjes thuis zijn, mocht mij iets overkomen.

Deel Deze Pagina