Ik haal soms mijn zoon van de psz als mijn dochter slaapt. Ik maak haar er niet voor wakker. Heb wel altijd een briefje in mijn zak met mijn adres en dat daar een kindje in bed ligt. Soms moet je wat en zeker als alleenstaande ouder want ik ben altijd alleen met mijn kinderen. Neem hun zoveel mogelijk mee met boodschappen en alles waarvoor ik de deur uit moet. Maar soms lukt dat niet omdat de jongste dan ligt te slapen (en als ze al zolang slaapt dat ze bijna wakker wordt neem ik haar dus wel mee).
Ik ben verder best makkelijk, maar hierin echt niet! Ooit een verhaal gehoord van moeder die ook nog geen 10 minuten weg was en de baby boven had laten slapen. Verschrikkelijke pech, maar de tv op de slaapkamer (op stand-by) was inbrand gevlogen! De vlammen kwamen het huis nog niet uit, maar baby wel gestikt door de rook! En briefjes in je jas vind ik ook altijd zo'n idioot argument: alsof er ook maar iemand op zoek gaat naar zo'n briefje als jij aangereden wordt! En ja, het was ook altijd mega onhandig met 1 kind op school en 1 kind met een middagslaapje, maar liever wakker maken dan alleen laten!
Zitten regelmatig bij de overburen met de babyfoon maar ga geen boodschappen doen tijdens z'n slaapje...
Ja dat doen ze! Veel mensen hebben namelijk medische info op een briefje in zak of portemonnee. En de ambu-medewerker probeert mensen te helpen... En ze dus niet per ongeluk extra hard de dood in te jagen. Dus ja, vaak wordt daar wel naar gekeken.. Zou het persoonlijk trouwens in je portemonnee stoppen... Daar kijken ze altijd omdat ze ook willen weten wie je bent
Heb niet alle reacties na de jouwe gelezen maar ik vind het nog steeds oer stom als je je kinderen alleen thuis laat en zeker bewust de stappen die jij zo bewust hebt uit gedacht zijn echt niet de juiste. Bewust je kind alleen laten en dan maar denken dat de techniek je zal helpen. Ik kan 1000 redenen gaan noemen waarom je het niet zou moeten doen maar een ding zal ik je mee geven gebruik je gezonde verstand om je kind gewoon overal mee naar toe te nemen en niet alleen thuis te laten. Je zal mij niet horen als iemand even aan de straat kant even zijn hond een plasje laat plassen of even een zak vuil aan de weg te moeten zetten maar je zult mij wel horen als je je kind bewust alleen thuis laat en als ik je tegen zou komen dan zou ik het je als mede moeder ook gewoon zeggen. Jaren geleden oude school vriendin van mij deed ook zoon in bedje liggen en andere kinderen uit school halen en ik weet nog wat ik toen dacht van dom oer dom.
Soms moet je wel, zolang de buren weten dat je even weg bent, je een briefje in je zak hebt, en er mensen zijn met een sleutel zie ik geen probleem. Zou mijn kind dan echt niet zomaar uit bed vissen. Het wordt en ander erhaal als je ruim een uur weg bent. Of dat niemand wet dat je weg bent.
Wanneer moet het dan. ??? Boodschappen doe je als je kind wakker is. Broertje zusje halen. Dan neem je je kind gewoon mee.!! Wanneer is het moeten??? Heb twee kinderen en beide zijn ze altijd mee gegaan en ook ik ben een alleenstaande moeder. Ben pas gaan oefenen toen mijn zoon 8 jaar was met een boodschapje halen en dan stond oma standbye. Maar hij vrat niks uit en zat rustig op de bank. En wist hoe hij naar buiten kon kon bellen ect ect op een gegeven moment moet je als moeder wel je kinderen leren om even alleen te zijn maar dat doe je als ze een stuk ouder zijn dan baby.s dreumusjes kleuter school kind onder de 7/8. Dan doe je het niet.
Als mijn kind nog lekker slaapt en ik moet de ander wegbrengen of ophalen hier om de hoek zou ik mijn kind niet weer uit bed vissen. Er zijn ook momenten dat als ze slaapt ik even snel iets bij de buren ga halen/brengen. Maar denk sowieso dat iedereen dat mooi voor zich moet weten, en moet doen waar hij/zij zich veilig bij voelt. Helemaal eruit komen doe je toch niet!
Nooit! Er zal maar wat gebeuren zal het mezelf nooit vergeven zeg! Bakker om de hoek of even de hond uitlaten enz snap het niet dat mensen dat doen en iedere zijn eigen ding hoor maar waarom doe je dat soort dingen niet als je kind wakker is. Vind het erg onverantwoordelijk en ja dan zegt men ik sta aan de overkant ben er zo bij als er wat is. Vuur kan snel gaan in 1 minuut en je bent trouwens strafbaar als je je baby enz alleen thuis laat!
hoop voor jou dat er nooit iemand doelbewust tijdens die vijf minuten inbreekt bij je die toevallig precies weet dat jij vs avonds alleen een blokje om maakt met de hond. Verhalen a la Maddy ...ver van je bed show maar het gebeurt helaas wel! En dan een groot drama gaan maken (duh)dat het ergste van wat r maar kan gebeuren is gebeurd, maar het is wel je eigen schuld geweest.
Persoonlijk vind ik de "stel dat" argumenten erg overtrokken. Ook hier laat ik m'n kinderen weleens alleen om de container bij de weg te zetten. Jeetje als dat al niet meer kan? Vind dat niet eens een vorm van allen laten. En ja ik ga zelfs nog weleens naar de buren voor 5 minuten zonder babyfoon. Als de oudste naar de psz moet en de kleinste ligt in diepe coma, dan ga ik m echt niet wakker maken.. Tsja en als jullie mij hierdoor een slechte moeder vinden, prima...
Als ik het doe dan vraag ik de buurvrouw even om op te passen. Of mijn man, we hebben namelijk een boerderij, dus als het werk het toelaat gaat ze even naar hem. Zo heeft ze al eens in de maxicosi op de trekker gezeten terwijl ik even naar de winkel ging, hihi! Soms, alleen met heel slecht weer, laat ik onze dochter(1 jaar trouwens)even in de box als ik onze dieren moet voeren. Maar vaak check ik dan ondertussen nog even een keertje of ze rustig is. Maar min kind "onbeheerd" achterlaten, nee, dat doe ik niet. Zelfs als ze slaapt is er altijd iemand die er van weet als ik ff weg moet, of ik neem de babyfoon mee.
Ja, want in de tijd die ik weg ben aan de overkant van de straat gaat iemand 1. eerst stil inbreken, 2. op naar boven en kinderen uit bed halen en dan 3. weer naar beneden om vervolgens weg te rennen/rijden met ze. Terwijl ik aan de overkant sta.. Sure Hoeveel kinderen worden er in NL ontvoerd door vreemden die ingebroken hebben in een huis?
Helemaal met je eens! En je bent geen slechte moeder in mijn ogen Ik moet zeggen dat ik het makkelijker vond om even weg te gaan toen onze dochter nog een baby was, omdat ze toch nog heel veel sliep, ook in de box, dan nu ze 1 is en het hele huis doorkruipt en de box maar een gevangenis vind Als ik nu even buiten iets moet doen, dan loop ik altijd te stressen, want stel je voor dat mevrouw door het lint gaat in haar "kooi"
Ik doe altijd de deur op slot, zelfs op klaarlichte dag. Er is bij onze oma(die pal naast ons woont) savonds ingebroken terwijl zij tv zat te kijken. Die vent is ook bij mij aan de achterdeur geweest en vroeg de weg, hij was natuurlijk geschrokken dat er hier wel iemand reageerde op de deur die open ging en lulde zich eruit met die smoes. Nooit laat ik de deur meer open!
Jeetje wat schrikken! Geloof ook best dat het inbreken op zichzelf wel kan, ookal sta ik aan de overkant van de straat. Maar inbrekers die kinderen ontvoeren uit hun eigen bed terwijl ik aan diezelfde overkant sta? Nee, daar geloof ik absoluut niet in.
En dat dan je kind ook nog eens geen kik geeft natuurlijk. Anders hoor je het wel. Oh en tip: mocht je bang zijn voor brand kn huis terwijl je kind alleen thuis is. Doe dan de deur voortaan NIET op slot. Al is het maar de achterdeur.... Maar het zou sneu zijn als je kindje merkt dat er wat mis is.. En vervolgens opgesloten zit.
Nou zo te lezen zijn hier veel kinderen onsterfelijk. En alle overige slechte dingen gebeuren alleen bij anderen Kijk. Ik snap echt wel dat er risico's zijn in het leven. Maar ik vind een hulpeloos kindje alleen laten echt not done. Dat is een risico die je echt niet hoeft te nemen. En wat betreft de hond uitlaten, ik ben ook weleens een hele dag (en nacht) alleen geweest en ik kreeg het ook voor elkaar de hond uit te laten zonder de kleine alleen te laten. Dan plaste de hond om 19.30 maar voor de laatste keer.
Vandeweek ook discussie... Dochter van bijna 7 mocht voor het eerst alleen thuis. Doe je de deur niet op slot dan? Eh nee? Maar straks gaat ze naar buiten? Dat denk ik niet.. Heb d'r vertelt dat dat niet mag en over het algemeen luistert xe prjma. Maar straks breekt er iemand in? Uhu... Midden op de dag terwijl er om de haverklap mensen langslopenmet een fors breekijzer want onze deur duw je niet zo open. Maar als ze nou wel wegloopt? Eh ja... ALS ze wegloopt.. Dan was dit voorlopig de laatste keer alleen thuis maar waarom ze zou moeten weglopen ontgaat me tich echt. En in geval van brand of andere paniek wil ik wel dat ze nog naar buiten kan. Over jezelf iets nooit vergeven gesproken Verder zat ze film te kijken op d'r kamer op de tablet. Goed geinstrueerd hoe en wat.. Is ze geen seconde van de tablet geweken Experiment voorlopig geslaagd