Nope.. je BENT per definitie nalatig wanneer je een niet handelingsbekwaam person alleen laat.. (willens en wetens.. bijvoorbeeld om je andere kind uit school te halen) Dus als jij je baby in bed laat liggen en de droger vliegt in de fik en het kind komt om dan ben je in principe nalatig geweest. De kans dat ze je zullen vervolgen is niet heel groot, je bent tenslotte al genoeg gestraft. Laat je je tweejarige thuis en deze doet de deur open voor een crimimeel en vervolgens wordt je hele inboedel mee genomen en jij doet daarvan aangifte en dan heb je een heel redelijke kans dat JIJ vervolgd zal worden
Wat fijn om te lezen dat iedereen het weer zo goed weet en zo enorm haar best doet de ander een goed gevoel te geven. Ja, ik heb mijn bijna 6 jarige dochter wel eens alleen thuis gelaten. 10 minuten voor een snelle boodschap en een half uur voordat mijn man thuis zou komen. Super bewust. Puur omdat ze het zelf aangaf en ik vond dat we het wel eens 10 minuten konden proberen. Ze speelt ook al ruim een jaar 'alleen' op het veld en om het nog mooier te maken.... 1 x per dag poetst ze helemaal alleen haar tanden.... Sluit me maar op.....
Nee echt niet.. Niet alleen om wat er thuis kan gebeuren maar ook om wat er onderweg met mij kan gebeuren. Natuurlijk is de kans heel klein maar je zou maar aangereden worden of weet ik het wat en niet meteen weer naar huis kunnen.
Zonder dat de babyfoon bij mij of bij de buren is; nee absoluut niet. Vanavond weer voor de 'keuze' gestaan, buurt bbq net zover dat de babyfoons geen bereik hebben. In theorie zou ik ons huis kunnen zien, maar niet wat er binnen gebeurd. Mijn man is nadat de kinderen op bed lagen terug gegaan, ik ben thuis gebleven. Bij de straat bbq, zoals vorig jaar, zijn wij wel beiden weer terug gegaan. Toen hadden we en zicht op ons huis (stonden er bijna voor) en de babyfoons doen het dan gewoon. Ik denk dat iedere ouder/verzorger zijn of haar eigen overwegingen heeft om iets wel of niet te doen.
Hoezo is dat totaal iets anders...in beide gevallen doe je iets wat bij wet verboden is en breng je andere personen in gevaar...ik zie het verschil niet eigenlijk.
ja... de ouders van de ontvoerde Maddy (in Nog geen 10 min?) dachten ook dat het wel mee zou vallen... konden best beneden in de lobby wat drinken met de babyfoon erbij. (Ervan uitgaand dat het is gegaan zoals zij beweren.)
Absoluut niet!!! Vind het onverantwoord, zijn voor mij geen redenen of goed praat dingen zoiets doe je niet. Met babyfoon naar de buren, tegenover school wonen begrijp ik al zou ik dat persoonlijk ook al niet doen.
Ja, ik doe het wel. Maar niet om boodschappen te doen, maar omdat de hond er dan uit moet. Klein rondje lopen, en weer terug. En heel af en toe als de jongste nog lag te slapen en ik de tweede van de psz moest halen en ze de slaap nog even goed kon gebruiken. Gelukkig heb ik lieve overburen die ik dan altijd even inlicht. Ze hebben een sleutel en een dan de babyfoon. Maar anders gaan ze altijd gewoon mee. Dus dan slapen ze altijd en zijn de overburen op de hoogte dat ik er even niet ben. Ook met het rondje met de hond van 2 minuten.
Ik laat mijn 6 jarige ook wel eens even alleen thuis hoor maar dat maakt me niet minder potentieel strafbaar... Enne... de tandarts adviseert om tot 10 jaar (!!!) altijd na te poetsen
Dus het is wel maatschappelijk verantwoord om mijn dochter om 23.30 uit bed te vissen uit een diepe slaap, en daar vervolgens mee in de kinderwagen zo laat nog buiten te lopen? Omdat mijn hond toch echt nog zijn behoefte moet doen? Of krijg ik dat het AMK op mij dak omdat mijn kind om die tijd nog niet op bed ligt, of de dierenbescherming omdat mijn hond niet uitgelaten wordt .... Het niet snel goed in dit land hè .... Mensen moesten eens ophouden met dat vingertje wijzen, dat zou het leven een stuk makkelijk maken.
Het gaat toch niet over maatschappelijk verantwoord, maar om verboden. Heeft niks met vingertje wijzen te maken. En de combinatie hond/kleine kinderen is dan lastig, dat is iets waar je overna zult moeten denken als 1 van de 2 s avonds vaak alleen is.
Nou ... geef mij dan eens de oplossing: even wat achtergrond - hond is al 10 jaar bij ons, dus is niet anders gewend, is ouder, dus zijn blaas en darmen werken op een heel ander tempo dan een jongere hond) en man moet soms (niet te voorzien) avonden werken, zelfs dagen van huis op zakenreis. Mijn buren slapen rond dat tijdstip al overigens, en als ze dat niet doen, vind ik het ronduit onbeschoft om om 23.30 nog aan te bellen, daar zou ik ook niet echt van gediend zijn. Mijn hond kan niet van 19.30 tot de volgende ochtend zijn plas ophouden (nog afgezien van het zielige aspect, hij kan het fysiek gewoon niet). In de tuin is geen optie.
Zo wat veel reacties! Heb even alles doorgelezen en zo te zien ben ik dus over het algemeen geen miepert! Wij hebben zelf twee jongens maar kreeg het altijd voor elkaar ondanks de wisselende diensten van mijn man om gewoon mijn kinderen mee te nemen als er iets was.. Ik heb heel veel dingen gelezen waardoor ik juist nog meer denk van ik doe het dus never nooit niet
Het is niet verboden, inderdaad hoe cygnet zegt 'potentieel strafbaar' wanneer er dus iets gebeurd. Wanneer je voor je huis kletst met je buurvrouw was je ook niet thuis wanneer je kind iets overkomt. Boodschappen doen vind ik nogal onnodig, maar in bepaalde situaties kan ik het me best voorstellen dat men ervoor kiest. Idd hond even uitlaten in de avond, vuil weggooien. Heb mijn dochter weleens uit school gehaald toen ik niemand kon bereiken, het sneeuwde en ik zat met 2 zieke jongens met opeens hoge koorts die eindelijk sliepen en ik ze dan 3 hoog naar beneden moest slepen en door de sneeuw moest trekken. De school is zo dichtbij dat ik de schoolbel kan horen, dus ben toen pas vertrokken, haar gepakt en direct weer terug.
Ja, ik laat mijn zoontje weleens alleen thuis om even snel een boodschap te doen. Echter zet ik dan wel de babyfoon bij mijn buren (schoonouders), mocht er wat zijn kunnen ze direct reageren... Al zal je brand niet zo snel opmerken zonder brandalarm in huis , ook niet via de babyfoon. Ik zou zelf niet mijn kind alleen in huis laten zonder dat iemand wel enigszins op kan letten, wat andere ouders doen moeten ze zelf weten. Zolang het geen gevaar kan opleveren. Kindjes die zelf uit bed kunnen klimmen en kunnen rond zwerven zal ik persoolijk niet snel alleen laten. Zolang ze nog zo klein zijn en het bed niet uitkomen moeten ouders het zelf bepalen.
Precies ALS het gegaan is zoals zij beweren. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ze er zelf meer van moeten weten. Daarnaast gingen zij niet in de lobby wat drinken, maar uiteten waarbij ze om de zoveel tijd terugliepen bij mijn weten.
Nee nooit. Zelfs niet naar de brievenbus aan t einde van de straat en zelfs de container aan de wegzetten doe ik niet haha Maar dat komt misschien ook door de aanvallen van J. Die ze zomaar kan krijgen
De politie gaat echt niemand laten aanklagen die haar hondje uit laat en een baby thuis laat slapen. Misschien dat je een standje krijgt en dat de wet je uitgelegd wordt maar het is wel een enorme PIEP als hij je daarvoor laat aanklagen. Begrijp wel dit is niet iets waar je een boete voor krijgt maar waarvoor je aageklaagd wordt door het OM. Daar beginnen ze echt niet zomaar aan. behalve als ze denken dat er 'meer' aan de hand is. Bijvoorbeeld je kindje alleen laten om zelf een borrel te gaan drinken...