Het heerst op het kdv waar ze heen gaat. Dus ik ben gefocust dat ze komen, de waterpokken. Maar hoe begonnen ze bij jullie kindjes?
Net als bij alle andere kinderen, hangerig en dan vlekjes, binnen een paar uur er helemaal onder. Maar dat het heerst op het kdv wil niet zeggen dat je kind het krijgt hoor. Mijn zoon zat er ook tussenin een paar keer! en die heeft het nog steeds niet gekregen.
Hier zoals tjessia zegt, maar ook hier op het kdv al 2x een uitbraak gehad waar ze ze niet kreeg en toen opeens toen niemand ze daar had, was zij de eerste
het is al 4 weken en nu begint ze opeens verkouden en schoor te zijn. Veel hoesten. Zou namelijk zo blij zijn als t nu gebeurd.
Hahaha, wij waren ook blij, toen hij ze kreeg. Maar o, wat waren we blij dat ze weer weggingen. Bij ons begon het met krijgen van blaasjes.
mijn dochtertje heeft ze nu vrijdag werd ze verkouden en begon te hoesten. zondag het eerste bultje gezien [dacht eerst: wat raar nu al een muggenbult !@#$] en maandag de eerste 10 stippen te zien, maar vandaag zijn ze al wel verdubbeld voornamelijk op haar rug, buik,op haar hoofdhuid, en ook bij haar luiertje. verder geen koorts, wel af en toe hangerig. ben benieuwd hoe ze het ervanaf gaat brengen, en dat het maar snel voorbij is.
Heb onze dochter gister thuis gehouden van de psz omdat ze zo vreselijk verkouden is. De leidster vertelde dat waterpokken heerst en dat het goed mogelijk is dat dat achter de verkoudheid wegkomt. Tot nu toe nog geen 'rare' vlekken, plekjes oid. Hebben jullie er uit voorzorg al wat voor in huis gehaald? Zo ja, wat dan?
ik heb een supermarkt en etos om de hoek. supermarkt om havermoutzemelen te halen en etos creme tegen de kriebel. Hoorde van iemand dat calendula gelei ook helpt.
Hier zag ik op zondag een rood vlekje op zijn buik. Het leek niks, maar de dag erna vonden ze het op het KDV wel verdacht. De dinsdag zaten er overal rode vlekken en blaasjes. Toen was hij flink ziek. Woensdag ook nog een hangdag. En donderdag nog wel blaasjes maar niet ziek meer gelukkig. Ik kan me niet herinneren dat hij verkouden was daarvoor. Hij was de 1e op het KDV die het kreeg, terwijl hij verder niet met andere kindjes met waterpokken in aanraking is geweest. Ik heb pas de dinsdag iets in huis gehaald. KidsClin (van a.vogel) tegen de jeuk, en havermout voor het indrogen. De havermout doe je in een washandje en dan in bad. Lekker laten weken en droogdeppen achteraf. Maar we hebben weinig last gehad behalve de koorts, dus de kidsclin heb ik aan iemand anders gegeven en havermoutkoekjes smaken prima
calendula schijnt goed te werken tegen de littekens achteraf. Nou heelde het hier snel en goed, maar het kan wel fijn zijn voor mooie meisjes op het gezicht
Hmm, we wachten nog even af. De verkoudheid wordt nu wel beter. Misschien krijgt ze het wel helemaal niet.
Zowel in geval van mijn zoontje als van mijn dochtertje is de waterpokken begonnen met een flinke verkoudheid (loopneus, hoesten etc.) Daarna kwamen de vlekjes. Op het KDV heerste de waterpokken in januari en februari en mijn dochter heeft het pas nu gekregen. Op donderdag kreeg ze het eerste vlekje op haar buik. Verder weinig last, geen koorts.
Ik sluit me ook aan in de waterpokkengroep haha Mijn dochter is sinds zaterdag verkouden en hoest veel, zondag werd ze al wat hangerig en gisteren merkte ik dat ze koorts kreeg. Vandaag werd ze wakker met koorts en gedurende de dag kwamen er steeds meer vlekjes op haar billen, buik, rugje maar vooral nek en in haar haren. Ik ben benieuwd hoe ik haar morgen uit bed haal!
Deze combi werkte hier als een trein. Eerst lekker een tijdje laten badderen met havermoutzemelen in een dichtgebonden washand. Daarna voorzichtig gewassen met diezelfde washand en het vocht daaruitknijpen over het lijfje heen. Droogdeppen en daarna de plekjes ingesmeerd met calendulan. Is wel even een werkje, soms zijn er zòveel pokjes Ik heb ook dat dure Kidsclin gebruikt, maar ik vond dat plakkerig en het werkte voor geen meter....
Kan iemand even een havermoutbadje uitleggen voor me? Ik heb er namelijk geen idee van en ben ook niet zo handig als ik eerlijk ben haha
Mijn dochter was eigenlijk helemaal niet ziek. Ze kreeg opeens in de middag vlekjes op dr romp, twee dagen later zaten ze overal. Daarna nog 1x iets erbij, maar vervolgens nam het al snel af. Maar ze heeft er gelukkig niet heel erg last van gehad, maar af en toe wat jeuk en niet ziek dus. Ze had ook niet superveel pokken (100 in totaal schat ik ) en de meesten waren ook maar klein. Heb dr wel ingesmeerd met KidsClin en een havermoutwashandje.
Ik heb ze niet gemeld bij de HA. Wel op de psz. Havermoutbadje/washandje: gewoon havermout kopen en in een washandje stoppen. Washandje dichtknopen met een elastiekje ofzo en even laten inweken. Dan komt er wittig/cremerig spul uit. Dat kun je een badje van doen of gewoon mee insmeren en even laten intrekken.
Vorige week dinsdag werd ze wat verkouden, eetlust was minimaal en gewoon niet lekker. Vrijdag toen ik haar in bad wilde stoppen ontdekte ik een paar rode bultjes (dacht aan muggenbulten ), maar had al snel door dat het waterpokken moesten zijn. Waren er zo'n 5 op schouders, hoofdhuid en liezen. Zaterdag al een stuk meer en zondag denk ik het maximale aantal bereikt, aangezien het nu alweer sterk afneemt. Wij hebben trouwens met mentholpoeder gepoederd. Hielp erg goed!