Help: mijn dochter maakt rij bewegingen met haar knuffel

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sunnyangel, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunnyangel

Sunnyangel Actief lid

24 nov 2007
    104
    0
    0
    Hallo,

Zoals al beschreven rijdt mijn dochter op haar knuffel.
    Ze doet dit nu al een tijdje, eerst alleen thuis als ze moe is.
    Maar nu doet ze het ook op de pzs tijden het spelen gaat ze g=dan liggen en begint die bewegingen te maken op haar knuffel.

Eerst negeerde we haar in de hoop dat het overging, maar het lijkt wel of het steeds erger wordt.
    Ze geeft ook geen antwoord waarom ze het doet.

Ik weet even niet meer wat we ermee moeten doen, hoe kunnen we dit het beste aanpakken zodat ze ermee stopt of evt het beperkt.

Liefs Sunnyangel

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik denk dat je er niet heel veel aan kan doen.Je kan eventueel elke keer als je het ziet zeggen dat dat niet mag maar verder zou ik het ook niet weten.
    Ze doet dit omdat het een fijn gevoel geeft , maar is verder niks sexueels hoor. Kan me wel goed voorstellen dat je dit vervelend vind.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wat is precies het probleem dan?

Edit : Ok, ik lees hierboven iets over lekker gevoel. dat had ik zo nog niet gezien eigenlijk. Je denkt dat ze het doet om het lekkere gevoel. Tja dat kan natuurlijk. Dat doet iemand die duimt ook.

Lastig. ik zou het gewoon laten gaan.
    Op de PSZ mogen ze bij ons de knuffel alleen op de kast laten. Misschien is dat een oplossing voor daar. En thuis zou ik er niet zo'n punt van maken.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Vraag ik me ook af, wat is het probleem? Gaat vanzelf wel weer over.

5. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja zoon vanmijn vriendin deed het ook.....
    en heeft het lang gedaan.
    gaat wel weer over.

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Misschien zeggen dat het prima is om te doen, als ze alleen is (omdat het fijn voelt). Maar ook aangeven dat het ergens anders niet hoort.

7. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Zelf zou ik het zo oplossen: Vertellen dat het niet erg is om te doen, maar dat het niet netjes is om te doen waar iedereen bij is. Maar geef haar alsjeblieft niet het gevoel dat ze stout is, want dat is toch niet zo.

8. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Zo zou ik het ook doen.

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Mee eens.

10. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    rustig vertellen dat het okee is en dat ze dat beter kan doen op haar eigen kamertje..

11. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    sluit me aan bij de meiden hierboven!... Echt geen straf geven o.i.d.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik zou tegen der zeggen dat ze dit niet zomaar ergens anders kan doen net zoals in je blote kont lopen. dat doe ik ook alleen thuis. zou er een beetje luchtig over praten.

13. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    zou in iedergeval niet zeggen dat ze dat niet mag doen.... maar dat ze het alleen thuis mag doen als ze alleen is en niet op de psz of een kdv....en dat steeds blijven herhalen.....

mijn oudste zie ik dat ook weleens doen in bad... dan gaat ze ergens opzitten en heen en weer bewegen... dan zeg ik altijd, doe dat maar als je alleen bent he dat is niet netjes als anderen dat zien... dan zegt ze oke mama.... en houd ermee op... heb het haar nog nooit ergens anders zien doen.... denk dat het heel normaal gedrag is hoor... ze gaan het prettige gevoel ontdekken als ze eraan zitten of er iets tegenaan voelen.... tja.... niet zon probleem van maken hoor... gaat vanzelf wel weer over.... :p

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    dit zou ik ook doen

Deel Deze Pagina