Hier ook nog nooit wezen logeren.. Apart eigenlijk maar ik vind t ook nog niet nodig! Zodra hij erom gaat vragen mag het uiteraard... (denk ik... Hahaha )
Ik heb het niet zo als jij. maar wel dat de jongste nog nooit weg is geweest. en de oudste in totaal... uh 5 keer? Ik heb niet enorm de behoefte om ze weg te brengen. vind het een heerlijk idee dat ze zalig in hun bedjes liggen als wij slapen. wat wij tegenwoordig wel doen is dat mijn ouders hier oppassen en wij dan bijv uit eten gaan of bios. en dan kunnen ze gewoon naar hun eigen bedjes. en is het voor een ander ook minder belastend. maar verder.. gewoon doen wat je moederhart zegt.
Heb ik net een heel verhaal getypt, moest Aldin even troosten tussendoor, is mijn verhaal weg Maar dames bedankt voor alle reacties! Toch fijn dat het voor velen herkenbaar is. Ik weet dat veel mama's kindjes nooit laten logeren en dat niet nodig vinden enz. Dat snap ik wel, het rare is dat ik dat nooit zo gehad heb . Wij hebben een hele hechte familie en alle kinderen in de familie gaan hier regelmatig logeren bij opa/oma, tantes enz. Hier gingen ze in principe alleen bij opa's en oma;s logeren, omdat ze daar volledig vertrouwd zijn, en omdat oma's dagelijks helpen in de verzorging, dus precies weten hoe ze met de babys om moeten gaan. Daarom heb ik het nooit een probleem gevonden om soms eentje te laten logeren op zaterdagavond. En voor ons was het echt broodnodig in de tropentijd, even voor 2 ipv voor 3 kinderen zorgen. Nu is de verzorging natuurlijk heel anders, ze zijn steeds zelfstandiger. Maar van een kant zou ik het wel heerlijk vinden om een nachtje door te kunnen slapen, want de laatste 2 maanden is het hier weer feest. Het komt niet vaak voor dat we langer dan 5 uur per nacht kunnen slapen. En toch kan ik ze niet meer 'wegdoen'. Ik voel me tegenwoordig schuldig als ik ze laat logeren, terwijl ik dat gevoel vroeger helemaal niet had, echt raar. Het komt natuurlijk ook omdat de kids nu veel meer begrijpen, ze weten dat ze bij oma zonder mama en papa zullen zijn. Maar ZIJ vinden het echt prima. Ze gillen van plezier als we daar komen, en zwaaien ons vrolijk uit, zittend op opa's schouders. Vervolgens worden ze bij oma's NOOIT wakker 's nachts, en zijn ze heel vrolijk overdag. Dus tja, ik doe ze ook niks ergs aan als ik ze laat logeren, maar het is die 'omgekeerde mama-honger' denk ik hihihihihi
Ik herken het, maar ik geef er niet aan toe. Heb zelf altijd erg veel moeite gehad en nog steeds, om haar te laten logeren. Maar ik zet steeds door, ons meisje logeert gemiddeld 1x per 6-8 weken bij opa en oma. Dat willen we ook blijven doen zodat ze eraan gewend blijft en niet straks niet meer wil of zo. Maar voor mezelf: nee liefst elke nacht in haar eigen bedje heel dicht bij ons!! Dus ik hoop dat je je erover heen kunt zetten en ze toch wegbrengt, ook al valt het je zwaar. Sterkte!
Heel herkenbaar! Vind het erg leuk om alle reacties te lezen, vooral omdat de moedergevoelens van velen zo hetzelfde zijn. Onze dochter gaat over een paar weekjes weer eens logeren, prima hoor, maar we maken er geen gewoonte van, ik kan moeilijk afstand van haar doen. Ik heb tegenwoordig ook dat als ik haar overdag bij m'n moeder breng, ik bijna geen afscheid kan nemen, ik vind het dan zo erg om weg te gaan, terwijl als ze opgehaald wordt, ik daar dus helemaal geen moeite mee heb.. maar zelf weggaan, vreselijk!
mijn oudste dochter (8) is nu een keer of 5 uit logeren geweest, ik denk de eerste keer toen ze 5 was bij oma, mijn zoon(4) en jongste dochter (1) zijn nog nooit uit logeren geweest, ik heb ze het liefst allemaal thuis soms zou ik ook wel willen dat ik ze eraan had laten 'wennen' zodat we eens een avond samen hebben,als we nu eens een keer uit eten gaan ofzo, dan past er altijd iemand hier op, ik vind het ook wel fijn als de kindjes lekker thuis zijn s'ochtends of s'nachts
Dan zou ik voor je eigen rust ze lekker uit logeren laten blijven gaan En dan ook eens alledrie tegelijk, als opa en oma dat ook OK vinden
Haha heeel herkenbaar! Moet volgende week bevallen (word ingeleid) en dochterlief slaapt geen nacht door, word om 6 uur wakker en doet overdag ook geen oog dicht! (denk dus aan lichamelijk nu al op en de baby is er nog niet eens) Maar laten logeren.. Ooooo Noooo! Hahaha Oma heeft d'r gister middag wel even 3 uurtjes opgehaald, toen heb ik een uur kunnen slapen. Toen ik wakker werd heb ik gelijk gebeld en tot ze kwam heb ik lopen ijsberen hihi. Ik zeg ook altijd tegen de oma's "Sorry, mamma is gierig". En op het moment dat we een zware dag achter de rug hebben of er iets zieligs is gebeurt en ze ligt eenmaal te slapen zou ik er inderdaad wel wakker willen maken om te knuffelen hihi. Maar ach, dan bedenk ik me weer dat we morgen een hele dag hebben om te kroelen